Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
kassekerdit, nyt lovforslag?
Fra : Pierre Roland

Dato : 18-07-04 16:55

Jeg har hørt lidt om at vores "dejlige" regering er kommet med lovforslag om
at man ikke må ha en kassekredit, er det rigtigt og hvad gør de så med dem
som har en kredit?

Pierre

Fra : Michael

Dato : 18-07-04 17:26

"Pierre Roland" <pierre-karina@mail.dk> wrote in message
> [...]
om
> at man ikke må ha en kassekredit, er det rigtigt og hvad gør de så med dem

Jeg tror du hører temmelig dårligt...

Forslaget går ud på, at man skal kunne tage en kassekredit i sit hus, præcis
ligesom man gør idag i banken. Fordelen er, at det kan gøres til en
væsentlig lavere rente end i banken.

Kassekreditter i banker ændres overhovedet ikke. Det er et ekstra tilbud man
får som husejer, og det er der vel ikke noget galt i??

Fra : Rasmus

Dato : 18-07-04 17:32

"Michael" <a@b.dk> wrote in message news:cde7qv$dgc$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
man
> får som husejer, og det er der vel ikke noget galt i??

Det kan allerede lade sig gøre i dag at lave en kassekredit med sikkerhed i
ens hus, det tilbyder skandiabanken.

mvh
Rasmus

Fra : Brian

Dato : 23-07-04 21:06

> Det kan allerede lade sig gøre i dag at lave en kassekredit med sikkerhed
> ens hus, det tilbyder skandiabanken.

Det er slet ikke de eneste - alle er vist ved at være med

> mvh
> Rasmus

---

Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-07-04 20:08

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "Pierre Roland" <pierre-karina@mail.dk> wrote in message

> Jeg tror du hører temmelig dårligt...

- men ikke så skidt som dig. EU barsler med nye regler, der skal regulerer
forholdet mellem de penge banken har og de penge, de har lånt ud og i og med
kassekreditten ikke har sikkerhed i noget (hus, bil mv ... dog laves der
nogen gange ejerpantebreve), er den almindelige kassekredit truet.

ras