Azorerne
Fra : Jacob Riis

Dato : 18-07-04 12:43

Er der nogen der har været på Azorerne og kan fortælle lidt om ø-gruppen?
Jeg skal måske derned til efteråret.

--
Tips til Mozilla Firefox
http://livejournal.com/users/jacob667

Fra : Torben Bech

Dato : 18-07-04 13:28

Vi var der i et par uger.

Der er MASSER af smuk natur, rigtig gode muligheder for at køre flotte ture.

Og MASSER af vejr !! Tåge & regn blev vi begavet med i massevis.

Det var ganske let at komme rundt med færge mellem de forskellige øer, og
ikke mindst øen Pico var en oplevelse: aktiv vulkan, vinmarker & delfiner
helt tæt inde på kysten, så tæt at vi kunne høre dem "hyle"/pibe (eller hvad
man kalder det...).

Jeg har en del links mv som du godt må få hvis du er interesseret.

Hvis du har nogen spørgsmål så bare skyd løs....

med venlig hilsen

Torben

Fra : Jacob Riis

Dato : 18-07-04 15:51

Torben Bech wrote:
> [...]
>
> Jeg har en del links mv som du godt må få hvis du er interesseret.
>
> Hvis du har nogen spørgsmål så bare skyd løs....

Jeg har faktisk lige snakket med et par andre og nu er vi ret sikre på at vi
skal afsted. Vi skal afsted med Bravo Tours http://www.bravotours.dk Jeg
har ikke selv lige katologet i hånden, men vi var lidt i tvivl om hvor vi
skal bo henne. Vores første tanke er at finde et hotel i hovedbyen på São
Miguel. Vi tænkte at det var et godt udgangspunkt for udflugter og også et
godt sted når man om aftenen skal hygge sig i en restaurant. Synes du at det
lyder som en god ide? Hvor boede du selv henne? Man kan også bo tættere på
de gode strande...

Jeg har også et par andre spørgsmål nu hvor jeg er så heldig at få fat på en
der har været på Azorerne. Hvor meget koster det (cirka) at komme rundt på
de forskellige øer? Jeg er selv interesseret i vulkaner ( har besøgt en
vulkan der "sov") Det er sjovt at gå rundt i det månelandskab. Så jeg må
overtale de andre til en tur på Pico, det lyder lyder som en fin tur. Jeg
fandt et par billeder på http://www.azores.dk/Epico.htm og der ser bjerget
noget voldsomt ud... Hvor langt tid tager det at gå derop?

Du må meget gerne vise nogle links til Azorerne hvis du har fundet nogle
gode nogen. Og hvis du har andre ting at fortælle er du velkommen

--
Jacob

Fra : Torben Bech

Dato : 18-07-04 21:04

Vi boede på hotel Talisman inde i selve Ponta Delgada, og det var rigtig OK.
Vi er ikke de store badere, og vores indtryk af strandene er ikke specielt
godt. Det er bestemt ikke bade-ferie (efter vores mening). Vi fløj
København->Zurich->Lissabon->Ponta Delgade på een dag, selv vores
rejsebureau havde påstået man ikke kunne komme fra København til Azorerne
samme dag (sikkert fordi det er "lettere" for bureauet hvis man vælger en
nat eller to i Lissabon), vi brugte Svante som bureau.

Fra Sao Miguel fløj vi til Faial (500 kr per næse), vi lejede bil til
280-300 kr per dag alle steder, ret billigt faktisk.

Men vi var plaget af enorm dårligt vejr (det var i slutningen af maj 2001),
det regnede så vi måtte holde stille fordi vi intet kunne se.

Færgen til Pico koster 20 kr per person, og det er bestemt en dag værd, det
er nok en af de bedste dage vi havde dernede. Desværre var vejret også den
dag ret dårligt, så vi måtte opgive at nå toppen af vulkanen på Pico, men
det skulle efter sigende være besværet værd- det kræver dog godt vejr før
det er ulejligheden værd.

På Sao Miguel var det skægt at se de mange kilder omkring byen Fournais, her
kunne man gå rundt mellem skoldhede geysere, røg- og damp-spyende huller i
klipperne og is-kolde kilder - det var et ganske fascinerende sted syntes
vi. Tvillinge krater-søerne var ikke så flotte som på billederne (men igen
var vi plaget af dårligt vejr), mens Lagoa Fogo, ild-søen, var uendelig
smuk. Der var OK rent prismæssigt, god middag for to med det hele kostede
160-240 kr, cigaretter 16 kr pakken, en flaske vodka 40 kr. Øl og vin
kostede det samme på restauranterne som i forretningerne, og det var god
solid mad man fik, masser af kød og æg, ikke just en slanke- eller
vegetar-ferie.

Hvis I er til vulkanerkratere, så er Faial et must. Faial er toppen af en nu
udslukt vulkan, man kan køre på til krater-kanten, og gå ned til bunden af
krateret (ca 400 meter, såvidt jeg husker), en helt vild oplevelse, hvis man
har lidt fantasi. Ligesom Faial er Pico også "blot" toppen af en vulkan, og
det er meget tydelig at se når man bor på Faial, og ser solen stå op bag
Pico, et fuldstændigt betagende syn.

Alle øerne er som skabt til køre-ture, vejene er fine, udsigten ubetalelig,
det er nemt at finde rundt, og folk er uendeligt venlige.

På trods af vi havde rigtig, rigtig dårligt vejr var det en skøn ferie,
måske et af de smukkeste steder vi nogensinde har været. Jeg gad nok se
Faial når hortensia-erne blomstrer, de står overalt, som hegn langs vejene,
i hver en park, de gror vildt simpelthen overalt.

Jeg finder lige mine links fra dengang og sender til dig........

Rigtig, rigtig god tur, I kan godt begynde at glæde jer allerede !

Fra : Jacob Riis

Dato : 22-07-04 18:44

[snip] en masse godt

Jeg vil blot oplyse at vi desværre ikke skal til Azorerne i denne omgang
alligevel. Der var simpelthen udsolgt. Men jeg gemmer lige det du skrevet,
måske får jeg brug for det om et år eller to

Nu tager vi til Malta i stedet, det skal nok også blive godt.

--
Jacob

Fra : Torben Bech

Dato : 23-07-04 17:48

godt for jer !
rigtig god tur !

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 17:49

politiken (eller var det i BTs rejseindlæg) havde en artikel om Azorerne
igår.
Poul