Det er sværti Frontpage at få det til at s~
Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 18:18

Hej,

hvorfor er det så svært i Frontpage 2000, at få det til at se pænt og
professionelt ud... eller er det heller ikke det?

Man kan envende temaer (som stort set alle ligner noget til en
børnefødselsdag) eller man kan lade være. Men jeg vil gerne en mellemting.

Hvis jeg ikke anvender temaer kan jeg ikke dele siden op i ordentlige farver
og jeg kan ikke have ordentlige bannere / redigere farver deri.

Kan man omgå temaer, så man stadig selv kan styre farver / (menuen baggrund
giver kun mulighed for ensfarvet baggrund)

Michael Vinter

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-07-04 20:06

Vint skrev bl.a.:
> Hej,
>
> hvorfor er det så svært i Frontpage 2000, at få det til at se
> pænt og professionelt ud... eller er det heller ikke det?

Det er dig der skal få det til at se pænt ud.
Prøv at bruge lidt tid på denne side www.hjemmesideskolen.dk der
står en masse om hvordan du kommer i gang med at lave en
hjemmeside.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 22:21

"Lars Raaby" <Lars.raaby@adslhome.dkx> skrev i en meddelelse

> Det er dig der skal få det til at se pænt ud.
> Prøv at bruge lidt tid på denne side www.hjemmesideskolen.dk der
> står en masse om hvordan du kommer i gang med at lave en
> hjemmeside.

OK tak for tippet

Fra : 8700

Dato : 18-07-04 10:19

"Vint" <ingen> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har lavet min www.coralreef.dk i FP2000 - og syntes da at man har masser
af muligheder for at lave det flot ???

Øvelse gør mester, de fleste af min gamle HPèr var sgu også lidt crappy og
grimme....

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 13:50

> Jeg har lavet min www.coralreef.dk i FP2000 - og syntes da at man har
masser
> af muligheder for at lave det flot ???

En side som din virker umulig at lave i min FP2000.

Hvordan får du sat kasser og rammer som du vil og med de farver, som du vil
(især i forbindelse med titel / menu)? samt hvordan har du lavet
overskriften / sidens titel?

Michael Vinter

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-07-04 21:16

Vint skrev bl.a.:

> [...]
> farver, som du vil (især i forbindelse med titel / menu)? samt
> hvordan har du lavet overskriften / sidens titel?

De kasser er lavet i tabel. Overskriften er et billede.

--
MVH Lars

Fra : 8700

Dato : 19-07-04 09:14

> [...]
vil
> (især i forbindelse med titel / menu)? samt hvordan har du lavet

Ja jeg skulle måske lige tilføje at overskriften er lavet i photoshop men
ellers er resten bygget op med tabeller og rammer.

Dette er nok også min 10 eller måske 15 hjemmeside i FP og hvis jeg viste
dig en af mine første ville du hurtigt se at det er øvelse der gør mester !!

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-07-04 09:26

8700 skrev bl.a.:
> [...]
> man har masser af muligheder for at lave det flot ???
>
> Øvelse gør mester, de fleste af min gamle HPèr var sgu også

Ja nu er de men den gang du lavede dem syntes du at de var
flotte.
Den første siden jeg lavede var der masser af gif animation som
jeg syntes dengang var flotte.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : timm

Dato : 18-07-04 15:57

Vint wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hej,
>
> hvorfor er det så svært i Frontpage 2000, at få det til at se pænt og
> professionelt ud... eller er det heller ikke det?

Du kan sagtens lave pæne hjemmesider i FP, men det kræver lidt øvelse og god
inspiration. Læs om evt. mere om FP her:

http://www.a-begynder.dk/frontpage/frontpage.htm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne