ATI Radeon 9800 Pro, XP Pro driver problem~
Fra : Simon [2700]

Dato : 16-07-04 20:09

Hej,

jeg har fået mig en trust televiewer som jeg mente jeg passende kunne sætte
på det ekstra DVI stik jeg har på kortet, jeg har også sat en konverter på
så den del virker (testede den på hoved stikket). Nå men når jeg i mit XP
pro går ind i "Egenskaber for Skærm" <indstillinger> bliver jeg ligeså snart
jeg har trykket på fanebladet mødt af en informations popup der siger:

Den aktuelt valgte grafikdriver kan ikke bruges. Den er skrevet til en
tidligere version af Windoes og er ikke længere kompatibel med denne version
af Windows.
Systemet er startet ved hjælp af VGA-standdarddriveren.
Kontakt hardwareproducenten for at få en opgraderet driver, eller vælg en af
de drivere, Microsoft leverer.

- Nå tænker jeg så. Jeg har herefter downloadet de nyeste drivere fra ATI's
site (wxp-w2k-catalyst-8-03-040610a-016126c.exe) jeg har også hentet den DX
setup der henvises til fra ATI's side (DX 9.0b) og installeret denne. Da jeg
så første gang installerede driveren og genstartede systemet fik jeg ikke
andet end en sort skærm der hvor jeg normalt vælger hvem jeg vil logge ind
som. jeg prøvede at trykket på tabulator knappen og enter, hvilket
resulterede i en genstart, så systemet var altså nået frem til login stedet,
men skærmen var sort. Nå, men så genstartede jeg i fejlsikret tilstand og
afinstallede alt ATI software og driveren, hvorefter jeg genstartede ved at
vælge standard vga (smart de fik den mulighed med i xp :) hvorefter jeg kom
ind i windows, og jeg igen installerede ATI's driver, og genstartede, denne
gang kom jeg så ind i windows og kunne se skriveboardet osv. men jeg bliver
stadig mødt af samme besked i instillinger under egenskaber for skærm, og
når jeg prøver at ændre i instillinger for display 2 svarer den med samme
besked, det gør den desuden også for display 1 (primær) men her kan jeg se
den ændrer instillingerne så det virker (kan jo se skærmen i den rigtige
opløsning) - men om det virker ordenligt i spil osv har jeg ikke fået testet
endnu....

håber der er nogen der kan afhjælpe mit problem, ville nødigt ud i en
ominstallation hvis det kunne undgåes.

på forhånd tak

mvh.simon