Opgradering af Geforce2 GTS 32MB til ?
Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 16-07-04 15:23

Hejsa
Jeg har en DELL DIMENSION 8100 desktop (Pentium4, 1.6Ghz, 256Mb RAM, 60Gb
disk, 4xAGP), og i den sidder et Nvidia Geforce2 GTS 32MB grafikkort.

Jeg spiller meget Microsoft Flight Simulator 2004.

For at få en bedre oplevelse overvejer jeg at anskaffe nyt grafikkort, evt
også mere RAM.

Er det nogen jeg skal være opmærksom på i den anledning???
Jeg tænker her på om de nyere grafikkort passer i en sådan lidt ældre
maskine.

I samme forbindelse hvad vil så få min Flight Simulator til at køre bedre,
nyt grafikkort eller mere RAM???

Mvh
Torben

Fra : Mig

Dato : 16-07-04 16:40

"Torben Schou Jensen" <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskine.
>
> I samme forbindelse hvad vil så få min Flight Simulator til at køre bedre,

Nyt kort vil forbedre dit behov....køb minimum et GF4TI4200(DX8.1) eller en
Radeon 9600(DX9.0) så er du godt kørende...du skal selvfølgelig være sikker
på at kortet kan køre 4x AGP som dit nuværende...

Fra : Henrik Dissing

Dato : 17-07-04 00:30

On Fri, 16 Jul 2004 17:40:13 +0200, Mig wrote:

> [...]

>Radeon 9600(DX9.0) så er du godt kørende...du skal selvfølgelig være sikker
>på at kortet kan køre 4x AGP som dit nuværende...

Hmm. Jeg ville nu begynde med mere RAM. Flight Simulator er ekstremt
afhængig af en hurtig CPU og meget RAM.

Jeg kørte selv FS 2004 på en Athlon T-bird 1.4MHz, 256 MB PC133 RAM og et
Radeon 7200 64 MB. En opgradering til 512 MB RAM hjalp helt enormt, mens en
senere test med mit nye Radeon 9800 XT 256 MB i samme maskine ikke gav noget
mærkbart, udover muligheden for at køre i 1600x1200 fremfor 1280x1024.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)