Vorte på munden
Fra : Charlie

Dato : 14-07-04 21:41

Hej,

Jeg har en Cocker Spaniel som har fået en vorte på munden, -udvendig på
underlæben.

Er der nogen der har et godt råd til at fjerne den ?

Mvh
Charlie

Fra : Jimmy

Dato : 15-07-04 07:19

"Charlie" <belomo@oncable.dk.FJERN> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg har en Cocker Spaniel som har fået en vorte på munden, -udvendig på
> underlæben.

En af mine kammeraters hund havde det også.
Han smurte klar neglelak på for at dræbe den af iltmangel, men uden held.

Til sidst bandt han en løkke af sort sejlersnor og snurrede omkring den, og
strammede den og lod den sidde. Efter en dag var vorten faldet af.

Alternativet er at få hunden til dyrlægen, som så skærer den af og syr
hunden sammen igen med et par sting.

Så vidt jeg ved smitter de ikke.

Mvh
Jimmy

Fra : Carina

Dato : 15-07-04 12:52

Sidste nyt på fronten er: at lade den sidde og lad være med at pille ved
den, Det er for det meste unghunde som får det, og den falder af igen af sig
selv, hvis du fjerner den, kommer der for det meste en ny igen. Det kan godt
være at det ikke smitter - men min unghund fik den efter at have leget med
en anden hund som havde det. Men min ældre hund har ikke fået det, selvom
han slikkede på den HELE tiden. så måske den blev slikket til døde *G*
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 17-07-04 10:18

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en anden hund som havde det. Men min ældre hund har ikke fået det, selvom
> han slikkede på den HELE tiden. så måske den blev slikket til døde *G*

Ja, Jenna har også lige haft det. Hun havde en på tungen der mest af alt
lignede hvidt mug, så var der en stor en i det ene øre og nogen små både
grønne og hvide mug-lignende under overlæben i samme side som den på tungen
sad. Vi ventede og ventede på at det skulle forsvinde, dyrlægen ville vente
fordi hun ikke synes jeg skulle bruge penge på det, opdrætteren synes jeg
skulle vente og til sidst var det så så slemt at vi gik over til at gi'
hende en omgang Flagyl 400 mg. - Det har heldigtvis taget dem og min lille
hund ser' ikke forfærdelig ud i ører og mund mere!

Robin der er 5 mdr.yngre er ikke blevet smittet med det og jeg har altså
også kun hørt at det ikke smitter, så det går jeg ud fra passer. Det er
noget med at hunden skal ha' et bstemt anti-stof over for dem og ikke alle
hunde har det smo unghunde, men de udvikler det og så forsvinder de. Det at
din hund har fået det har så højest sansynligt været fordi hun ikke havde
anti-stoffet og atså et tilfælde det brød ud i forbindelse med hun legede
med den der havde det!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk