Valuta i Rumænien
Fra : Carsten Bogner

Dato : 14-07-04 20:59

Hej gruppe,

står overfor at skulle 14 dage til Rumænien

hvordan ser det ud med brug af VISA kort og lignende
i Mamaia området? skal man ha noget valuta med hjemmefra (USD? EURO?)

gode tips om spisesteder og udflugter på egen hånd er også meget
velkomne

på forhånd tak!

mvh
Carsten Bogner

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 15-07-04 18:52

"Carsten Bogner" <ckbogner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Mamaia området? skal man ha noget valuta med hjemmefra (USD? EURO?)
>
> gode tips om spisesteder og udflugter på egen hånd er også meget

Kommer selv næsten lige fra en tur dernede (Sinaia) og oplevede, at jeg
kunne betale med VISA/Mastercard de fleste "pæne" steder.

Valutaen (Leu) kan du uden problemer og til en okay kurs veksle (fra DKR)
mens du venter på din bagage i Bukarest lufthavn.

Jeg kender desværre ikke Mamaia-området.

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 15-07-04 18:57

Vedr. Mamaia, se her: http://romania.8k.com/mamaia/

Fra : Carsten Bogner

Dato : 17-07-04 18:13

Tak for hjælpen

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 17-07-04 19:44

> [...]
>
> hvordan ser det ud med brug af VISA kort og lignende
> i Mamaia området? skal man ha noget valuta med hjemmefra (USD? EURO?)

Hej

er lige kommet hjem (dog ikke fra kysten). Generelt kan du kun bruge VISA få
steder, men hæve ganske mange steder. Kursen på DKR er ret ringe (i hvert
fald i Bukarest og Otopeni lufthavnen). Har du Euro eller $ i forvejen er
det meget bedre. Ellers kan det anbefales at hæve på dit Visa kort i en ATM
maskine. Bemærk dog, at der er enkelte maskiner der kun lader dig hæve få
Lei.

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på