Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Faktura til USA..
Fra : CNS

Dato : 12-07-04 16:11

Hejsa,

Jeg skal til at lave min første faktura til udlandet, navnligt USA.. hvordan
udarbejder jeg sådan en djævel? Jeg er ikke momsregistreret eller
registreret i selskabsstyrelsen, så det skal bare køres som en B-indtægt...
eller er der en helt andet og nemmere måde at gøre det hele på, end at lave
faktura?

/Christian

Fra : alexbo

Dato : 12-07-04 16:31

"CNS" skrev

> Jeg skal til at lave min første faktura til udlandet, navnligt USA..
hvordan
> udarbejder jeg sådan en djævel?

Du finder en fakturaskabelon i dit regneark.
Eller du fremstiller en selv på basis af en eller anden faktura du har
liggende.

mvh
Alex Christensen

Fra : CNS

Dato : 12-07-04 19:05

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du finder en fakturaskabelon i dit regneark.
> Eller du fremstiller en selv på basis af en eller anden faktura du har

Dvs. der er ikke nogen specifikke krav eller noget til det hele? Jeg skal
vel bare liste beløbet i USD og så ellers bare oversætte en ellers
standard-faktura til engelsk....? Så tror jeg der er styr på det....

/Christian

Fra : alexbo

Dato : 12-07-04 19:52

"CNS" skrev

> Dvs. der er ikke nogen specifikke krav eller noget til det hele?

Jo, der er nok af regler, du kan finde dem hos told/skat, men lad dig nu
ikke skræmme af de mange ord.
Hvis du skriver en standardfaktura og nummererer den og de næste
fortløbende, du behøver ikke at starte med nr.1, det ser så underligt ud, så
hører du ikke noget for det.

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=171274&vID=0&search=faktura

mvh
Alex Christensen

Fra : CNS

Dato : 12-07-04 20:40

ok - tak for hjælpen - jeg skriver bare en standard-faktura, og håber på det
går ;)

/Christian

Fra : CNS

Dato : 16-07-04 11:06

Nu kom jeg lige til at tænke på... hvad er den billigste måned at få
overført penge på fra USA? Jeg skal jo betale 30,- i gebyr for at modtage en
bankoverførsel derfra - er der ingen billigere måder?

/Christian