ATI Radeon 9700 Pro vs. 9800 Pro
Fra : Anders Bang

Dato : 11-07-04 11:22

Hej,

Jeg er ved at være godt træt af at høre på støjen fra mit GeForce4 Ti 4200
128MB, så nu er tiden ved at være moden til at skifte det ud. Da jeg ikke
spiller vildt meget, skal jeg bare have et fornuftigt value-kort, så jeg har
luret på ATI Radeon 9800 Pro, som ser ud til at have en god kombination af
ydelse, features og vil kunne bruges i et par år fremover. På EDBPriser.dk
har jeg fundet en model fra Saphire til 1.634,- og en fra Club3D til
1.658,-, som begge ser ud til at være fornuftige valg...?

Under Prisbaskere står dog opført et Hercules 3D Prophet 9700 Pro til kr.
1.550,-. Hvad er lige fidusen i det?? For en hund mere får jeg en nyere og
hurtigere model... kan Hercules-kortet mod'es / overclockes, så det slår
9800 Pro-kortene??

Mvh
Anders

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-07-04 18:58

"Anders Bang" <anders.bang@remove_this.post1.tele.dk> wrote in

> [...]
> 4200 128MB, så nu er tiden ved at være moden til at skifte det ud. Da
> jeg ikke spiller vildt meget, skal jeg bare have et fornuftigt

Hvis det primært er for at slippe af med en støjkilde, så kan du lige så
godt købe en passiv køler til dit nvidiakort. For hverken Radeon 9700 eller
9800 er støjfrie (der kan også købes passiv kølere til dem, så bliver de
det selvfølgelig)

Tjek http://www.quietpc.com/uk/vgamb.php

Mvh.
Flemming

Fra : Sven

Dato : 11-07-04 16:27

> 1.550,-. Hvad er lige fidusen i det?? For en hund mere får jeg en
> nyere og hurtigere model... kan Hercules-kortet mod'es / overclockes,
> [...]

Vælg 9800Pro. Der er bedre ram-kredse på dette fremfor 9700Pro.
Prisforskellen bør være større!

Sven

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-07-04 11:42

"Anders Bang" <anders.bang@remove_this.post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hurtigere model... kan Hercules-kortet mod'es / overclockes, så det slår

Hej Anders

Hvis du leder efter et godt og støjfrit R9800 PRO kort, så kan jeg anbefale
denne:
Den siger intet og overclocker til et niveau over R9800XT
Med en pris på lige godt 1800 er dette i mine øjne et rigtig godt køb.

Mvh.
Michael