Fed chokoladekage
Fra : Lisa

Dato : 10-07-04 23:27

Er der nogen der ligger inde med en opskrift på en chokoladekage, gerne af
den tunge, gode slags, en "voksen" kage? Den skal kunne bages i en
bradepande, den skal kunne fryses ned og tøs op at der skal gøres alt for
meget ved den inden den efterfølgende serveres.
Vi har en del frugt i haven, bla. ribs, så det kunne være rart om det var
muligt at lave en ribskompot eller lignende til..

Mvh Lisa Andersen

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 11-07-04 07:33

Hej Lisa.
Jeg ville bage Amerikanske Brownies, da du meget nemt kan servere ribs eller
andet frugt til. Denne kan også meget nemt fryses og tages op og er helt
klar til brug.
Her er hvad du skal bruge :
250 g. smør
150 g. mørk chokolade
4 æg.
2 1/2 dl. hvedemel
3 spsk. kakao
200 g. valnødder ( eller anden slags nødder )
Smelt smør med chokoladen i en en gryde og lad det køle af.
Pisk æg og sukker, til en luftig masse.
Bland mel, kakao og valnødder og vend i æggemassen.
Hæld dejen i en smurt bradepande og bag midt i ovnen ca. 35 min. ved 175
grader.
Den smager himmelsk. Især med friske frugter eller bær til..... (eller til
is )
Held og lykke.
Mvh. Rikke.

Fra : Stine Hilskov

Dato : 15-07-04 17:20

Opskriften på Brownies lyder god, men hvor meget sukker bruger du?

Hilsen Stine

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 16-07-04 06:52

Hov...det må i undskylde...... 3 dl.sukker.
Mvh. Rikke.

Fra : Heidi

Dato : 11-07-04 08:40

Lisa wrote:
> [...]
> Vi har en del frugt i haven, bla. ribs, så det kunne være rart om det
> var muligt at lave en ribskompot eller lignende til..

Jeg har for fire dage siden postet denne opskrift
news:<2l2guuF7rk5nU1@uni-berlin.de> som burde kunne opfylde dine krav.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!