Hvad mon der bliver af dem
Fra : J

Dato : 08-07-04 21:21

Hej
Har lige været inde på den blå avis, killingelisten og andre steder, hvor
der er annoncer om killinger. Der er godt nok mange - rigtig mange af alle
slags, størrelse, farve og alder. Og jeg kom til at tænke på, om alle de
katte nu også bliver solgt eller givet væk til gode hjem. Hvor mon de
havner, dem der ikke bliver solgt? uf - det er nu ikke rart at tænke på.
Hvad med alle jer, der avler ægte katte, hvad gør I hvis I ikke får solgt
Jeres killinger?
Og hvad med alle dem, der har mere eller mindre almindelige huskatte?
Sikke nogen triste tanker jeg fik af det, og når man kigger ud af vinduet
bliver det ikke bedre, heldigvis kan jeg lune mig lidt ved tanken om den
lille fine misling, der nok ikke ved, at den skal bo her hos mig - den er (i
al beskedenhed) heldig.
kattehilsen Jette

Fra : Ida

Dato : 08-07-04 21:38

--

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille fine misling, der nok ikke ved, at den skal bo her hos mig - den er

Hej Jette

Jeg kan kun svare for mig selv - jeg opdrætter maine coons og de killinger
der ikke skulle blive solgt, de bliver her hos mig til jeg finder den rette
familie
Nu er maine coon en meget populær race og selv om der laves rigtig mange
killinger - der er kommet mange nye opdrættere - så har jeg endnu ikke
siddet med en killing, der ikke var solgt inden den var 12 uger.
Jeg har tænkt samme tanke som du omkring de usandsyneligt mange killinger
der er til salg og jeg ved, at det ikke altid er lige nemt for alle at komme
af med de små.
Jeg er klar tilhænger af, at alle katte skal koste en hvis sum penge, så der
ikke opstår en 'køb og smid væk' situation og jeg tro at 'nogle' typer
mennesker vil passe bedre på en kat de har invisteret penge i - jeg
understreger, at det bestemt ikke er min opfattelse, at alle der får en
killing forærende gratis ikke sætter pris på deres kat eller er uansvarlige
katteejere..de ses også hos ejere af de dyre modeller..det er princippet i,
at nogle mennesker mener de 'bare kan få en anden kat, hvis den her bliver
kørt over/bliver væk/ikke lever op til forventningerne osv' fordi en killing
kan hentes gratis *s*

Ida
www.maine-coons.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-07-04 21:54

Jette skrev
<Hvad med alle jer, der avler ægte katte, hvad gør I hvis I ikke får solgt
Jeres killinger?>

Det er min klare opfattelse at som ansvarlig opdrætter, ja så beholder man
killingerne indtil det rigtige hjem dukker op også selv om der går ½, 1 år,
eller hvor lang tid det nu tager, det er vores ansvar at killingerne er
blevet født og det må/bør vi tage konsekvensen af. Desværre hører man hvert
eneste forår/sommer rædselshistorier om killinger
i lukkede papkasser og plastikposer, der tydeligt viser at
det desværre langt fra er alle der tager deres ansvar alvorligt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 22:01

> [...]
> katte nu også bliver solgt eller givet væk til gode hjem. Hvor mon de
> havner, dem der ikke bliver solgt? uf - det er nu ikke rart at tænke på.

Kan da lige fortælle, at 3 af killingerne fra gul og gratis og lokalavisen
for nyligt er havnet her hos os, langt ude på landet med 1½ km. til nærmeste
asfalteret vej. Det er meningen, at de på et tidspunkt skal have lov til, at
være inde-udekatte, men hvor er det dog svært, at give dem lov til og komme
ud, så de bliver nok mest indekatte. De skal i hvert fald lige holdes inde,
i mindst10-14 dage endnu pga. de sidst nyankomne.
Den fjerde og ældste af vores killinger, som er fra marts måned har vi fået
af en bekendt. Det var den sidste killing i kuldet, men de har så lige
fundet en anden ( forladt ) killing, som de så har taget ind.
Faktisk havde mange af de katte vi ringede på, allerede fundet et nyt hjem.
Om det så er gode hjem vides jo ikke....
Jeg går ud fra, at folk der har killinger, selv beholder de killinger, som
ikke sælges. Det håber jeg da i hvert fald....

Som opdrætter - og også som privat, (men det gælder nok mest opdrætterne),
går jeg ud fra, at man kigger killingekøberne lidt an og hvis man så har en
dårlig fornemmelse, så sælger man ikke til den / de personer. Men det kan
selvfølgelig godt være, at det er ønsketænkning fra min side.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lisser

Dato : 12-07-04 10:03

> Buffy skrev:
>
> "J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> skrev i en meddelelse

ja for vores vedkommende - bliver de her i huset indtil det rette hjem
dukker op.
jeg ser det da helt klart som mit fulde ansvar,
1) at killingen er blevet født
2) at finde det rette hjem til alle mine killinger
3) hvis der umiddelbart ikke er et nyt hjem - at sørge for killingen,
indtil en ny ejer evt. melder sig

alle mine killinger/katte/dyr er mine små "børn" og de skal slet ikke
flytte herfra - medmindre der står en ny ejer med julelys i øjnene og
nærmest "tigger" om at få lov.
er der ikke sådan en person der venter derude - så skal jeg nok selv
knuselske dem, al den tid der er brug for

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar