Højde på gasflaske
Fra : TomCK

Dato : 08-07-04 07:30

Hej,

Et lidt mærkeligt spørgsmål, men...... Er 11 kg's gasflasker (BP) blevet
højere med årene???

Vi er ved at totalrenovere svigerfars gamle Safari fra "83, og fik fingre i
en tom gasflaske forleden. Da det ikke haster med at få den byttet, kan den
jo passende stå i gaskassen indtil videre. Men den kunne ikke være der ?!?!

Svigerfar hævder hårdnakket, at det kan den godt - det kunne den i hvert
fald den gang i firserne, inden vognen blev "opstaldet". Jeg hævder, det kan
ikke lade sig gøre - og så er der ikke engang regulator på endnu.

Hvem har ret, og hvorfor?

Mvh
Tom

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 08-07-04 12:39

"TomCK" <invalid@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Et lidt mærkeligt spørgsmål, men...... Er 11 kg's gasflasker (BP) blevet
> højere med årene???

SORRY - måske et "mærkeligt svar"
Men hasr vognen stået opstaldet et koldt sted - måske den er krympet

Carsten>

Fra : TomCK

Dato : 08-07-04 13:18

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> wrote in message

> Men hasr vognen stået opstaldet et koldt sted - måske den er krympet

Høhø.. ja, måske. Men for lige at præcisere: det er ikke den _samme_ flaske,
som nu ikke længere kan være der. Så spørgsmålet er mere, om 11 kg's flasker
havde en anden facon en gang - på den måde får vi jo begge ret

/Tom

Fra : P.Christensen

Dato : 08-07-04 14:20

Hej, har du prøvet at dreje flasken, det skal jeg i vores Hobby fra '79 for
at den kan være der.

Hilsen Palle

Fra : yellowstone

Dato : 08-07-04 21:22

"TomCK" <invalid@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Et lidt mærkeligt spørgsmål, men...... Er 11 kg's gasflasker (BP) blevet
> højere med årene???

Hej Tom - prøv at finde en forhandler med tilsvarende flasker og kig lidt på
dem. Det er min erfaring, at der kan være flere cm's forskel på højden. Jeg
har ihvertfald nogle få gange haft problemer med at få plads til både flaske
og regulator - men hvis jeg holdt mig til de "små", ingen problemer.
Yellowstone

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-07-04 23:55

"yellowstone" <j.lehmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

flaske
> og regulator - men hvis jeg holdt mig til de "små", ingen problemer.

Da jeg kørte med gas for godt 25 år siden, var der forskel på flaskerne. Jeg
ved ikke hvorfor, men nogen af flaskerne var lavere og til gengæld tykkere.
Den flaske som jeg selv bruger p.t. er også af den høje slags og kan kun
lige stå i højden. Til gengæld har jeg problemer, når jeg får en af de
lavere/tykkere flasker, som ikke passer med afstandsklodserne i bunden.
Så prøv på et af de store lagre at udfinde en flaske som passer til Jer.

Kurt

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 09-07-04 00:54

Der kan sagtens være forskel på flaskerne.

Jeg skal kikke godt efter når jeg bytter, og altid måle med den tomme, den
kan nemlig være i gasvarmeren med luft over regulatoren, hvis jeg får den
høje skal flasken stå ved siden af varmeren da jeg ikke engang med "vold"
kan få den på plads.
Man kan ikke umiddelbart se forskel på højden, men det kan være 6-8 cm.
Jeg har ikke problemet i mit gasrum, det er ret højt.

Det er efterhånden sjælden at jeg støder på de høje
11 kg. flasker nu, men for 6-8 år siden var det ganske normalt og måske var
det først 2. eller 3. flaske jeg sammenlignede med der havde den rigtige
størrelse.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : TomCK

Dato : 10-07-04 09:42

OK - tak for de forskellige svar. Så har vi jo på en måde ret begge to, og
kan derfor med sindsro dele den flaske vin, der var på højkant. 11 kg er nu
alt rigeligt til den uge, vi skal være væk, så den bliver allenfals byttet
til en mindre - måske en letvægter, hvis det skal være rigtig fint

Tak for hjælp, og god sommer - når den kommer.
Tom

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-07-04 11:35

> til en mindre - måske en letvægter, hvis det skal være rigtig fint

Du skal være opmærksom på at letvægteren måske ikke kan komme ind da den har
en beskyttelse krave rundt studsen som er ret stor.

Hilsen Jørgen