Spontan ferie i Danmark
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 07-07-04 21:50

Dav.

Spontan er måske så meget sagt - men vi har planer om at tilbringe nogen
uger i juli med at køre rundt i landet og se alle de steder, vi ellers
kun har hørt om.

Vi forventer at køre til sydfyn - Langeland - Ærø - op gennem Jylland
til Skagen, og derefter retur mod København. Dette kræver selvfølgelig
en del overnatninger undervejs, og her kommer problemet: hvordan finder
man let nogle steder at overnatte midt i højsæsonen, når det ikke lige
behøver at være på de dyreste luxushoteller? Vi er to voxne og to børn
(7 og 15 år), og forestiller os fx. at overnatte på diverse kroer eller
Bed'n Breakfast.

Nogen gode forslag? En stor stak brochurer kunne måske hjælpe, men
hvordan ser det ud med belægningen sidst i juli - er det en håbløs
opgave?

Erfaringer?

Mvh. JIB

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-07-04 09:28

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> writes:

> Nogen gode forslag? En stor stak brochurer kunne måske hjælpe, men
> hvordan ser det ud med belægningen sidst i juli - er det en håbløs
> opgave?
>
> Erfaringer?

Jeg kan kun udtale mig fra den anden side, nemlig som udlejer.

De fleste af de gæster vi har, er folk der lige kommer forbi. Men der
er naturligvis også folk der har bestilt i forvejen. Det er dog typisk
for længere tid end en dag.

I vores kommune sker det af og til, at det er folk, der ikke kan få et
sted at overnatte, men der er også kun et dyrt hotel og en eller to
bed and breakfast.

Men det gode trick er at spørge på enten det lokale
turistbureau/velkomstcenter eller evt. på en af de lokale
tankstationer.

Desuden skal man nok ikke vente til efter 20 med at slå sig ned for
natten, det mindsker i hvert fald chancen betragteligt.

Håber det kunne hjælpe lidt.

Mvh Trine