Endnu en skadet CV
Fra : TBH

Dato : 07-07-04 13:42

Hej

Jeg mangler et godt håndværker tip til reparation af ydersiden på min gamle
CV.

Jeg har fået skrabet yderpladen i stykker, det er vist aluminium, det drejer
sig om to revner på ca. 50x3cm.

Jeg havde tænkt mig at spartle ud med elastisk fugemasse og så klæbe et
eller andet over.

Kan man købe noget alu folie eller sådan noget. ???

Det er en ældre vogn så reparationen absolut ikke være usynlig.

Fra : Peter Schroeder

Dato : 07-07-04 15:02

"TBH" skrev
> Jeg havde tænkt mig at spartle ud med elastisk fugemasse og så klæbe et
> eller andet over.

De "autoriserede" reparatøren bruger et "stempel"
som har samme nubrede mønster som vognen.
Det trykker de ind i den bløde spartelmasse så
reparationen næsten bliver usynlig. Du kan selv
lave et sådant stempel af platicpadding eller
lignende. fedt et 10x10cm stykke af vognen ind i
margarine og tryk en passende klump ikke-hærdet
plasticpadding ind på vognsiden. Det laver en afstøbning
af mønstret som du lader hærde færdig inden brug.
Margarinen er for at den kan slippe igen.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Carsten Holck

Dato : 07-07-04 22:22

Heldigvis fandt Peter Schroeder <petersch@vip.cybercity.invalid>
tastaturet og skrev i
> [...]
> af mønstret som du lader hærde færdig inden brug.
> Margarinen er for at den kan slippe igen.

Man kan også tape et stykke vita-wrap på, hvis man ikke vil fedte med
margarine.

/carsten

Fra : TBH

Dato : 08-07-04 08:10

Tak, det skal prøves.
Men hvad kan man bruge til afdækning efterfølgende. Det skal være
vejrbestandigt og nok side der i mange år.

Torben

Fra : Peter Schroeder

Dato : 08-07-04 13:06

"TBH" skrev
> Men hvad kan man bruge til afdækning efterfølgende. Det skal være
> vejrbestandigt og nok side der i mange år.

Du kan bruge en vejrbestandig spartelmasse som efterfølgende
lakeres i vognens farve. Den fleksible Plasticpadding (nej, det er
ikke noget jeg sælger vil nok være velegnet.

Fra : Sten Bo

Dato : 08-07-04 10:59

Carsten Holck wrote:
> [...]
> tastaturet og skrev i

> Man kan også tape et stykke vita-wrap på, hvis man ikke vil fedte med

Vær sikker på at beskyttelsen virker - ellers er afstøbningen vist noget
værre stads at få væk igen. ;-(
Hvad med lidt silikonespray?

Hilsen Sten BO

Fra : Ebbe

Dato : 08-07-04 19:07

"Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Vær sikker på at beskyttelsen virker - ellers er afstøbningen vist noget
> værre stads at få væk igen. ;-(
> Hvad med lidt silikonespray?
>
> Hilsen Sten BO

NEJ.... Aldrig silikone hvis der efterfølgende skal klæbes/spartles/males...
Hihi, sorry, er nødt til at råbe højt for at undgå, at den stakkels mand
sprayer sili på, så er slaget så godt som tabt. Det er nærmes umuligt at
slippe af med igen.

Ide'en med husholdningfilmen er ikke så ringe endda, man slipper for
"fedteriet".

MVH
Ebbe ( som via job har kontakt med autolakerer hver dag )

Fra : Sten Bo

Dato : 08-07-04 22:03

Ebbe wrote:
> [...]
> "fedteriet".
>
> MVH
> Ebbe ( som via job har kontakt med autolakerer hver dag )

Av Sikke en bøf.
Og her med nupret overflade helt umuligt.
Jeg har også set nymalede biler hvor de uforberedte har glemt at
silikonerense inden de går i gang. Fuld af små prikker hvor malingen
skyr underlaget.
Skal slibes ned til bunds renses og males om.

Man må håbe der aldrig har været brugt voks med silikone - osv. ER der
ikke noget med, at maleren vasker med silikonefjerner - en slags
fortynder - inden han går i gang? Problemet er vel, at man ikke kan se
om der sidder noget tilbage på overfladen.

Hilsen Sten Bo

Fra : Ebbe

Dato : 09-07-04 09:19

> [...]
> fortynder - inden han går i gang? Problemet er vel, at man ikke kan se
> om der sidder noget tilbage på overfladen.

Jo, det kan faktisk være så slemt, så selv om man afvasker rigeligt med
sili-fjerner, så er der alligevel rester, som er noget hø at slippe af med.
For ikke at tale om hvor evt. slibestøv (indeholdende silicone) havner
henne.... Uf.

Der er nu osse mulighed for at tilsætte lak lidt kemi, som til en vis grad
"ignorerer" sili'en, men med andre følger, intet her i livet er gratis, hi.

Nå, det er nok ikke noget problem på omhandlede CV'er, det er bare at klø
på, held og lykke med projektet

MVH
Ebbe