Blå Campinggas?
Fra : Sten Bo

Dato : 07-07-04 09:09

Jeg spørger på anden hånd

[På søndag kører vi 3 uger til Garda og her kommer mit ?

Er det muligt at ombytte den 3 kg. blå gasflaske i Italien sågar hele
europa?

Mvh.
Henrik.]

Nogen der har noget.

Hilsen Sten Bo

Fra : Ole

Dato : 07-07-04 22:42

"Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> wrote in message news:<40ebaf26$0$179$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
>
> [På søndag kører vi 3 uger til Garda og her kommer mit ?
>
> Er det muligt at ombytte den 3 kg. blå gasflaske i Italien sågar hele

Hej Sten

jeg har givet svar i DCU's debatforum, men her er det igen:

Du kan bytte de blå flasker over hele Europa hvor stort set alle
campingpladser, supermarkeder, tankstationer osv. har de blå flasker
på lager. Du kan finde mere på www.camping-gaz.com

Der er faktisk kun én undtagelse og det er Sverige og Norge hvor det
kan være vanskeligt at finde, men det KAN lade sig gøre at købe det i
begge lande.

Jeg kan ikke lige finde nogle adresser i Norge, men måske Markus kan
hjælpe??

I Sverige kan du få det ved www.gasolgruppen.se hvor du også kan finde
adresserne.

I øvrigt er grunden vel, at de blå flasker fyldes med ren butan som
fryser allerede ved plusgrader og det er jo ikke så "smart" i de
nordiske lande.

Hvorfor sætter du i øvrigt spørgsmålet i flere steder på en gang, et
sted er vel meget godt, du får jo ikke svaret hurtigere eller bedre
ved at prøve flere steder samtidig!! Hvis det ikke er dig der har sat
spm. på DCU's debatforum beklager jeg mit "øf"

Mvh
Ole

Fra : Sten Bo

Dato : 08-07-04 10:55

Ole wrote:
> [...]
> ved at prøve flere steder samtidig!! Hvis det ikke er dig der har sat
> spm. på DCU's debatforum beklager jeg mit "øf"

Selv ØF, tak for det - og tak for svar - jo altså ud fra en ide
om, at det ikke er samme mennesker - men mange læser selvfælgelig flere
steder. - Hvor godtfolk er, kommer godtfolk til. Hvor er der flest,
DCU eller her. Han man tal for besøgende i Grrr.?

Jeg er meget glad for Sverige ohg Norges oplysninger og har tidligere
fået oplyst et par steder som desværre er mistet. Man nævnte dengang
også et sted der kunne fyldes direkte på flasken - Der selvfølgelig nok
ligger langt fra hvor man lige har brug for gassen.

Jeg er opmærksom på butan og temperaturen - men tænker i den forbindelse
også på, at trykket i CGI blå flasker er lavere (vægt, materialetykkelse
af flaske) , sådan at flaskerne skal fyldes med rigtig gastype. Vi har
en CC - Jeg håber da ikke, at det bliver så koldt at vi ikke kan bruge
blå flasker i vores sommerferir nordpå. . Ellers må flasken med ind
under dynen.
Dog - vi har monteret en frontboks på vognen og kan så få plads til både
vand, men også en 5 kg bp letvægtsflaske der fyldes med mere
temperatursikker gas. Derefter er alle sorger sikkert forbi.

Tak for linket - jeg er ved at skimme det igennem - men finder
umiddelbart ikke bytning/fyldning af CGI flasker omtalt - har jeg
overset noget?

Kunne man da bare finde ud af at standardisere.

Igen tak

Sten Bo

Fra : Ole

Dato : 08-07-04 22:35

> Hvor godtfolk er, kommer godtfolk til.
Ja vi to er her ihvertfald!!
> Hvor er der flest,
DCU eller her. Han man tal for besøgende i Grrr.?

Mon ikke det trods alt er DCU? Men jeg ved det ikke bestemt.

> [...]
> også et sted der kunne fyldes direkte på flasken - Der selvfølgelig nok
> ligger langt fra hvor man lige har brug for gassen.
Ja, sådan er det jo altid

> Jeg er opmærksom på butan og temperaturen - men tænker i den forbindelse
> også på, at trykket i CGI blå flasker er lavere (vægt, materialetykkelse
> af flaske) , sådan at flaskerne skal fyldes med rigtig gastype.

Jamen hvis du kigger i GASOLGRUPPENS katalog er der som noget af det
allersidste vist de forskellige CGI flasker og også nogen hvor der
tilsyneladende er påfyldt propan - så det er lidt mystisk??

> Vi har en CC - Jeg håber da ikke, at det bliver så koldt at vi ikke kan bruge
> blå flasker i vores sommerferir nordpå. Ellers må flasken med ind
> under dynen.

Er der ikke gas nok - netop der?? )

> Dog - vi har monteret en frontboks på vognen og kan så få plads til både
> vand, men også en 5 kg bp letvægtsflaske der fyldes med mere
> temperatursikker gas. Derefter er alle sorger sikkert forbi.

Lad os håbe det

> Tak for linket - jeg er ved at skimme det igennem - men finder
> umiddelbart ikke bytning/fyldning af CGI flasker omtalt - har jeg
> overset noget?

Nej det tror jeg såmænd ikke, men som jeg skrev ovenfor, er de blå
flasker vist allersidst i kataloget i forskellige udgaver og når
firmaet fører flaskerne må der jo være en grund til det, ik'?.

> Kunne man da bare finde ud af at standardisere.

Ja det ville være dejligt, men mon ikke det så småt er på vej. Nu er
tyskerne da gået over til 30 mbar tryk på de nye vogne og
kompositflaskerne breder sig mere og mere, Østrig, Belgien, Holland,
Norge, Finland, Danmark og vist nok også Spanien har da samme Klik-on
regulator!

> Igen tak
Tak i lige måde, jeg håber du eller andre kan hjælpe mig en anden gang
og rigtig god ferie

Mvh
Ole

Fra : Sten Bo

Dato : 09-07-04 08:18

Ole wrote:

> Jamen hvis du kigger i GASOLGRUPPENS katalog er der som noget af det
> allersidste vist de forskellige CGI flasker og også nogen hvor der
> tilsyneladende er påfyldt propan - så det er lidt mystisk??

Jeg kan ikke finde det flaske katalog ?

> Er der ikke gas nok - netop der?? )

Sarte står af her -!! Du får lidt gas retur.

En ven med nogle modbydelige efterbranderter havde en særlig joke og
test til nye piger. Hvis han møgede sig under dynen blev der
samtidig udsendt en lille hyler ud over senge kanten. Når hun forfærdet
vendte det hvide i øjnene - kom det, med et løft af dynen; "Gem dig,
bare tre dybe indåndinger, så er det overstået".
Hvad der derefter skete skal jeg ikke kunne sige, men de fleste gange så
man, trods oplevelsen, ud til at ha et fortroligt og nært forhold til
hinanden.

Men den med dybe indåndinger fra ham blev altid taget med stor mistro af
os andre.

Personligt har jeg altid afskyet luskefiser og mener at en ordentlig
luftalarm/ m varsel er ren tale (der selvfølgelig helst skal ske
afsides).

Men emnet er altså ikke årsag til at vi foretrækker teltvognen med dens
større kontakt til naturen.

App. sengevarme i nær frost.

Vi begyndt at bruge El-varme tæpper - da "familien" har en snært gigt.

Nye OBH og andre mærker kan vaskes, hvilket indikerer at varmelegemerne
nu er af en helt anden kvalitet. Der sikringer og hf-i på vognen - og
det er altså temmelig rart at krybe i en overhedet seng når elementerne
raser.

Forbrug 50 watt, præcis hvor det gør mest gavn. Man er fri for brok og
utidige bekymringer. Kolde fusser er altså ikke det mest spændende :(

Grin bare - men netop nattetemperaturen er med garanti største årsag til
CV s udbredelse. Om dagen er de fleste alligevel altid ude i forteltet.
Ellers er forholdene da helt umulige.
- Og regn lyder altså meget hyggeligere på taget af et telt, end på
taget af CV - Ren meditation.

Hilsen Sten Bo

Fra : Sten Bo

Dato : 11-07-04 18:01

Sten Bo wrote:

> Sarte står af her -!! Du får lidt gas retur.

klip

undskyld til gr. hvis jeg (provokeret) blev for grov.
skal ikke ske igen ( også selv om den var i emnet)
har sendt mig selv ud og lufte af

hilsen Sten Bo

Fra : Ole

Dato : 12-07-04 07:42

"Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> wrote in message news:<40ee4620$0$3093$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...

> Jeg kan ikke finde det flaske katalog ?
Det er nu ikke kun flasker, men du finder kataloget lige her:
http://www.gasolgruppen.se/rwdx/files//installation.pdf og så skal du
ned på side 19, der viser de 5 forskellige blå flasker hvor flaskerne
med nr. 19-904 og 19-907 er CGI flaskerne

> [...]
> Hvad der derefter skete skal jeg ikke kunne sige, men de fleste gange så
> man, trods oplevelsen, ud til at ha et fortroligt og nært forhold til

Tja, hun var vel bedøvet, men sød historie

Mvh
Ole

Fra : Sten Bo

Dato : 12-07-04 11:16

Ole wrote:
> "Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> wrote in message

> Tja, hun var vel bedøvet, men sød historie
>
> Mvh
> Ole

Han hed Ole, kaldt beskidt Ole og var den mest magnetiske person jeg har
kendt. Vi gik tit i byen og han ku, hvis det passede ham, usoineret og i
mine øjne ulækker, trække selv gifte kvinder fra manden hvorefter vi,
flokken, hvis der var bar og natmad, endte hjemme hos vedkomne med
manden tosset - eller drukket på pelsen i farvandet. Lynhurtig slagsbror
der meget sjældent gik forket - slog til sidende uden at palementere
tværs over bordet. Og utrolig undeholdene. Gå i byen og man endte måske
på Las-Palmas eller i Spanien -
Vi voksede fra hinanden.
Åh hvor blev der grædt når han fik øje en ny. Formøblede stor arv +
et værtshus, 3 koner 3 huse og utallige kvindes penge Som tit med folk
der kan tåle en masse, døde han af druk.

Hilsen Sten Bo