San Francisco.
Fra : Nils Bo Hermansen

Dato : 07-07-04 08:13

Hej gruppe
Vi skal en tur til San Francisco.
Har I forslag og links til byen.
Det må gerne være alt for ting vi skal opleve, dejlige steder i området,
restauranter.

Hilsen
Nils

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-07-04 09:38

"Nils Bo Hermansen" <oz1eta@tiscali.dk> wrote in message

> Vi skal en tur til San Francisco.
> Har I forslag og links til byen.
> Det må gerne være alt for ting vi skal opleve, dejlige steder i
> området, restauranter.

Det må vist være et de de hyppigst behandlede emner i denne gruppe:

http://www.google.dk/groups?as_q=san%20francisco&ie=UTF-8&as_ugroup=dk.fritid.rejse&lr=&hl=da

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-07-04 21:36

On Wed, 7 Jul 2004 10:38:20 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>Det må vist være et de de hyppigst behandlede emner i denne gruppe:
>
>http://www.google.dk/groups?as_q=san%20francisco&ie=UTF-8&as_ugroup=dk.fritid.rejse&lr=&hl=da

Hmm, jeg var ikke klar over at jeg havde skrevet SÅ mange indlæg om
San Francisco

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Nils Bo Hermansen

Dato : 13-07-04 08:11

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>http://www.google.dk/groups?as_q=san%20francisco&ie=UTF-8&as_ugroup=dk.frit
id.rejse&lr=&hl=da

> Hmm, jeg var ikke klar over at jeg havde skrevet SÅ mange indlæg om
> San Francisco

Hej alle
Rigtig smart søgning.
Lars, det bliver spændende med de cocktailbarer du har skrevet om
og alle de andre steder og råd som alle har givet gennem gruppen.
Mange tak skal I have.

Nils

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-07-04 09:52

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Hmm, jeg var ikke klar over at jeg havde skrevet SÅ mange indlæg om
> San Francisco

Jamen bliv endeligt ved.
Jeg har lige fået billetter til 49'ers vs. Arizona 10. okt. for hele
familien - glæder mig voldsomt. Så skulle du have nogle lokale hints i den
forbindelse, så modtages de med kyshånd.

vh

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-08-04 18:23

On Wed, 28 Jul 2004 10:52:20 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> [...]
>familien - glæder mig voldsomt. Så skulle du have nogle lokale hints i den
>forbindelse, så modtages de med kyshånd.

Jeg må tilstå, at jeg aldrig har været i Candlestick Park, men efter
sigende kan det blive lidt halvkøligt, så en sweater eller et tæppe er
måske en god ide.

Vi har pt. venner fra Danmark på besøg, vi skal til SF Giants kamp på
onsdag, de spiller mod Cincinnati.

PS: Jeg er Oakland Raiders fan

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Falcon

Dato : 07-07-04 15:11

On Wed, 7 Jul 2004 09:13:12 +0200, "Nils Bo Hermansen"
<oz1eta@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Vi skal en tur til San Francisco.
>Har I forslag og links til byen.
>Det må gerne være alt for ting vi skal opleve, dejlige steder i området,

SF er byen over alle byer

Da jeg besøgte den gjorde jeg det at jeg den første dag tog en tur med
en sightseeing bus, som kørte til alle de "berømte" steder, men med
kun få stops rundt omkring. De flg. dage (var der i 5 dg) tog jeg så
bilen jeg havde lejet og kørte ud til alle stederne igen og havde så
masser af tid til at nyde dem og vidste nu hvor de lå.

Rigtig god tur

mvh Falcon

Fra : Jens Christian Mikke~

Dato : 07-07-04 18:54

"Nils Bo Hermansen" <oz1eta@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Vi skal en tur til San Francisco.
> Har I forslag og links til byen.
> Det må gerne være alt for ting vi skal opleve, dejlige steder i området,
> restauranter.

Bay City Guide er et rigtigt godt udgangspunkt for at finde attraktioner i
San Francisco: http://www.baycityguide.com

Hvis I foretrækker at koncentrere jer om selve byen, behøver I ikke
nødvendigvis en bil, da SF's bustransport er endog særdeles godt dækkende
efter amerikanske forhold. (Hvilket i sig ikke siger så meget, men selv
efter europæiske normer er det gode forhold.)

Man kan for $40 købe et San Francisco CityPass (http://www.citypass.com) der
giver 7 dages adgang til offentlig transport (inkl. cable cars), adgang til
5 forskellige museer samt et SF Bay Cruise. Sidstnævnte kan for $2,25
opgraderes til en tur til Alcratraz, hvilket varmt kan anbefales. (For at få
denne opgradering skal man dog købe sit CityPass direkte hos Blue & Gold
Fleet.)

Hvis I er til store tag-selv buffeter, så _skal_ I besøge MoonStar på 1169
Market Street. (http://www.moonstarbuffet.com/) Det er en kombineret sushi,
BBQ og seafood buffet med alt hvad øjnene og maverne kan begære, til en
meget rimelig pris. I Bay City Guide kan I finde 10% rabat-kuponer, evt.
selv printe dem ud fra
http://www.baycityguide.com/images/coupons_pdf/wc_restaurants.pdf

Rigtig god fornøjelse,
Jens

--
Jens Christian Mikkelsen
http://www.jcmikkelsen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-04 14:52

> [...]
> Vi skal en tur til San Francisco.
> Har I forslag og links til byen.
> Det må gerne være alt for ting vi skal opleve, dejlige steder i området,

Én ting bør I ikke gå glip af: Et besøg på Alcatraz. Det er rigtig godt -
man får udleveret en walkman med et bånd indtalt af tidligere fanger og
fængselsbetjente med autentisk baggrundsstøj og så følger man ellers en rute
i fængslet på egen hånd med hørebøfferne på, hvor du får forklaret om
fængslet og det du ser. Genialt!

Bestil med det samme når I kommer der over - gå ned på havnen, det er nemt
at finde.

God tur
Torben

Fra : Kenneth

Dato : 09-07-04 15:02

> Bestil med det samme når I kommer der over - gå ned på havnen, det er nemt
> at finde.

Eller NU, da der kan være booket langt ud i fremtiden:
http://www.blueandgoldfleet.com/

--
Kenneth
www.ziax.dk/?321