Flash kortlæser
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 06-07-04 21:44

Hej
Jeg har googlet en del rundt efter en kortlæser der kan
1) Læse de fleste flash kort incl. de nye xd kort
2) Køre på både Mac (OS9) og PC
3) Pris ca. Dkr. 200,-

Men det kniber lidt. Enten kan kortlæserne ikke tage xd kort, eller kan
kun bruges sammen med en PC, eller der står ikke noget om hvilket
styresystem de kan køre med, og det tolker jeg som om de kun kan køre på
en PC.

Har i nogen forslag?

Jeg har kun Smartmedia kort idag, men vil gerne fremtidssikre mig ved at
købe en kortlæser der også kan tage xd kort. Men det skal jeg måske bare
glemme.

M.v.h
Niels

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-07-04 22:16

Niels Jacobsen <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote:

> Har i nogen forslag?

Prøv evt. firmaet Transcend - de er mackompatible (plug 'n play)

Jeg gav ca 250,- incl forsendelse for en 7-i-een. Og det er usb 2

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 07-07-04 05:15

Martin Ammentorp wrote:
> Prøv evt. firmaet Transcend - de er mackompatible (plug 'n play)

Hej Martin

Det er et godt bud, men desværre har de endnu ikke en kortlæser der
tager XD kort. Men det kan da være den er lige på trapperne.

M.v.h
Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-07-04 22:34

Hej Niels

Prøv i Quickly Brugsen. - De har en 7-i-et og en 8-i-et læser til 249kr.
og 299kr.. En af mine venner har sådan et kort og han bruger Olympus med
XD kort - også til alm. datatransport på både Mac og PC. Er afprøvet på
min gamle G3/900mhz med fine resultater med plug'n play og det endda kun
med OS 9.2.2. - Jeg mener, det ene mærke var enten QTec eller NorthQ, -
begge er både OS 9.x og X kompatible med Apples eget software.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 07-07-04 05:18

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> play og det endda kun med OS 9.2.2. - Jeg mener, det ene mærke var
> enten QTec eller NorthQ, - begge er både OS 9.x og X kompatible med

Hej

Jeg prøver at kigge i Kvickly eller Kvickly xtra.

M.v.h
Niels