dk.binaer, hvordan gør man?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-07-04 20:14

Hey Folks

Da jeg skulle hente mit tigerbrøl på dk.binaer, må jeg indrømme at jeg
skyndte mig ud igen!
(Heldigvis kom Karl mig til undsætning på ichat).

Men det ville være rart at kunne illustrere et problem med f.eks. et
screenshot, men hvordan gør man?

Hvis det altså er til at forklare en almindelig dødelig overfladebruger!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Christian Bech

Dato : 07-07-04 10:50

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Men det ville være rart at kunne illustrere et problem med f.eks. et
> screenshot, men hvordan gør man?
>
> Hvis det altså er til at forklare en almindelig dødelig overfladebruger!

Det er skam meget nemt: MacSoup er ikke lavet til binære grupper. Prøv
med Entourage, MT-Newswatsher eller et hvilket som helst andet program
end MacSoup, så vil billedet sandsynligvis titte frem af sig selv.

Hvis du alligevel i en snæver vending vil bruge MacSoup, skal du gemme
hele indlægget som tekst. Den fil dumper du så på Stuffit og så skulle
den gerne lave det om til en alm. fil.

--
Christian

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-07-04 21:11

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du alligevel i en snæver vending vil bruge MacSoup, skal du gemme
> hele indlægget som tekst. Den fil dumper du så på Stuffit og så skulle

Tak Christian

Jeg fattede ikke en brik!
Og var klar til at oprette mig i ny gruppe, nemlig : almindelig dum
overfladebruger!

Men, det er jeg vist ikke alligevel

Pludselig gik det op for mig, at du gav svar på at HENTE ting i binaer
(og det vidste jeg jo heller ikke hvordan), men det gør jeg nu, fedt!

Har lige hentet tigerbrølet

Det jeg ville (som heller ikke fremgår helt klart), er at LÆGGE et
billede i binaer, og gætter nu at det er samme fremgangsmåde, blot skal
jeg lave billedet om til tekst, korrekt?

Men når jeg åbner et screenshot ( i preview) , så er muligheden "at
gemme som tekst" , ikke til stede? :-/

Har prøvet med et PDF dok. (jpg) , og et JPEG Image, men kan ikke lige
lure hvordan jeg gemmer det som tekst?

I stuffit er der: Translate-text convert, men det ser ud til at jeg skal
vælge noget tekst, så det er vist ikke løsningen?

Venter med spænding på at høre hvordan den nød knækkes!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper

Dato : 07-07-04 21:39

> [...]

> vælge noget tekst, så det er vist ikke løsningen?
>
> Venter med spænding på at høre hvordan den nød knækkes!

Hent et billede i dk.binaer i MacSOUP:

Sæt MacSOUP til kun at hente headere i dk.binaer, makér indlægget med
filen ved at klikke ud for det så der kommer et V hak, hent det, gem
(Ævle+S), træk hele indlægget overpå Stuffit Expander (ikke Stuffit
Deluxe), så kommer der et billede ud af det.

Send billede til dk.binaer med MacSOUP:

Indkod billedet i UUEncode i Stuffit Deluxe, åbn den indkodede fil i en
teksteditor, kopiér og sæt ind i indlægget til dk.binaer i brædteksten.

Vær forberedt på at der er Windåsebrugere der brokker sig over at det
kommer ud som tekst, fordi der ikke er brugt email attachmentkoder. Der
er normalt dem der bruger Outlook Express på PC der brokker sig. Virker
fint i alle "rigtige" newsreadere.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Christian Bech

Dato : 07-07-04 21:43

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Venter med spænding på at høre hvordan den nød knækkes!

Jeg er desværre ikke megen hjælp til. Jeg har aldrig uploadet noget til
en binær gruppe med MacSoup. Det svarer lidt til at grave med en rive.

Jeg tror, det nemmeste er at se om du ikke har et mere velegnet program
på din maskine. Entouraga, Mozilla, Thunderbird osv. kan gøre det uden
problemer. Ellers er MT-newswatcher hurtig at hente.

--
Christian

Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-07-04 05:09

> [...]

> på din maskine. Entouraga, Mozilla, Thunderbird osv. kan gøre det uden
> problemer. Ellers er MT-newswatcher hurtig at hente.

Tak for svarene

Nu forklarede Jesper jo fint hvordan og hvorledes.

Det lyder lidt omstændigt, kræver Stuffit Deluxe, og jeg skal
ovenikøbet forvente at få windåse brugerne på nakken!

Ja så kan jeg godt se, at det ikke er Macsoup, jeg skal bruge

(I øvrigt godt udtryk, det at grave med en rive!)
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 07-07-04 21:47

Hej Lone

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Venter med spænding på at høre hvordan den nød knækkes!

Det er bare et forsigtigt gæt, da jeg faktisk heller aldrig har postet
noget i binær; men kan du ikke oprette en besked i én af de der
binær-anvendelige postprogrammer, og så er der sikkert et menupunkt, der
hedder noget i stil med "vedhæft" eller vedføj" eller lign? Eller måske
kan man bare trække filen ind i vinduet?

Det kan man måske også i MacSoup?

/Sebastian
--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages