Mobil til min mor på 78 år ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 05-07-04 16:39

Min mor på 78 skal have en ny mobil. Den skal have store taster med tydelig
skrift og den skal have et let læseligt display. Hun skal bruge den til at
tale i og at modtage SMS'er. Og den skal bruges med taletidskort.

Hvad vil I anbefale?
Hvad er billigste løsning?

v.h.
Jakob Munck

Fra : MigSelv

Dato : 05-07-04 16:44

En 3510i
- evt. som brugt, hvis det kan betale sig..

/MigSelv

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-07-04 22:01

"Jakob Munck" <j.munck_fjern_dette@webspeed.dk> wrote in

> [...]
> tydelig skrift og den skal have et let læseligt display. Hun skal
> bruge den til at tale i og at modtage SMS'er. Og den skal bruges med

En Nokia 6210 - gammel, men glimrende telefon til det formål du beskriver.
Den har en god størrelse til folk der ikke har den allerbedste finmotorik
og knapperne er også af en god størrelse.

En rimelig velholdt brugt kan vel skaffes til at par hundrede.

/Flemming

Fra : Jakob Munck

Dato : 06-07-04 06:27

Tak skal I have. Begge forslag er gode, men da jeg tror at en farveskærm er
det mest læsbare, vil jeg nok - umiddelbart - foretrække 3510i.

Er det ikke rigtigt, at et farvedisplay er lettere læsbar end en monokromt
display?

v.h.
Jakob

Fra : Johan

Dato : 07-07-04 01:53

On 2004-07-06 07:27:20 +0200, "Jakob Munck"
<j.munck_fjern_dette@webspeed.dk> said:

> [...]
> det mest læsbare, vil jeg nok - umiddelbart - foretrække 3510i.
>
> Er det ikke rigtigt, at et farvedisplay er lettere læsbar end en monokromt

Det kommer an på kvaliteten af farvedisplayet. Bedste kontrastforhold
er jo stadig sort på hvid (lys) og da telefoner med farveskærme tit
bruger røde ikoner og knapper med måske grå skrift (eller et andet
smart tema, uden højt kontrast forhold) kan det hurtigt blive mere
irriterende end gavnligt.

- johan

Fra : GJ

Dato : 13-07-04 22:31

Hvad med en 3210?

Der er tasterne da rimelig nemme at ramme, men der er godt nok ikke
farveskærm i ...