On-line med pocket PC Dell Axim og Siemens~
Fra : Simon Laub

Dato : 05-07-04 13:08

Hej!

Jeg forsøger at få internet forbindelse til min Dell Axim pocket pc v.hj.af
en Siemens S55 telefon.
Men det går desværre ikke så godt - Så jeg håber, at der måske kunne være
nogen her der kunne
hjælpe?

---->

www.Pocketfreak.dk findes en guide til af opsætning af GPRS med Telmore /
TDC og Pocket PC 2002: "PocketOC 2002 og infrarød". Jeg har så fulgt
vejledningen med min Dell Axim pocket PC og en
Siemens s55 telefon.

Men det virker ikke! Nu vil jeg så spørge om der er nogen der har erfaringer
med dette, og måske kunne give et hint om hvor problemet/erne er.

Der er infrarød forbindelse mellem pocket pc og telefon! Jeg kan f.eks.
sende et billede fra Pocket Pc'en til telefonen. Når jeg følger vejledningen
på PocketFreak og derefter forsøger at connecte mig ser det igen ud som at
der er forbindelse over til telefonen. Men der sker ikke videre. Så et eller
andet i opsætningen er galt. Men hvad?

Telefonen:
-------------------

På telefonen er der fulgt automatisk WAP og GPRS opsætning fra TeleDanmarks
hjemmeside.
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/selvbetjening/opsaetning_til_mobilen/gprs_opsaetning/index.jsp?ComponentID=4429&SourcePageID=5936#1

Og det er muligt at WAP surfe på internettet fra telefonen.

Ligeledes har jeg ændret således, "at når indstillingerne er hentet er det
dog vigtigt at du ændrer adgangspunkt, kaldet et accespoint eller APN. I de
indstillinger du får automatisk er det stillet til "wap", men det skal du -
for at komme på nettet - ændre til "internet" . "

Pocket PC'ens indstillinger følger også ret slavisk pocketfreak.dk
anbefalinger.
----

Fra Start menuen : Settings ->
Sættes for Connections:

When need automatically connect to the internet using these settings.
Vælg Work Settings.
Modify

Jeg laver mig en ny.

Modem sættes til: Generic IrDA modem

Baud Rate til : 115200

Rører ikke ved noget i Advanced settings.

Trykker next

Sætter country code: 1
Area code: 1
Phone number : *99***1#

Det prøver jeg så at connecte med - det sker der ingenting ved. Så prøver
jeg at indsætte extra dial string Modem commands:
AT+CGDCONT=1,"ip","212.017.131.003"

inden jeg trykker finish.

Det sker der så heller ikke rigtigt noget ved.

Under dialing patterns
er der valgt local calls, long distance og international : "g".

-------------------

Er der noget der har prøvet det her med denne hardware og et Telmore
abonnement?
Eller har hints i det hele taget til det her?

På forhånd tak!

mvh.
-Simon

Fra : Ricky Nielsen

Dato : 05-07-04 14:32

Prøv at lave dataprofilen på din S55 under "Mail,Java,Rms" istedet for under
"MMS,WAP"

Det skal være den første profil. (DNS skal bare være 000.000.000.000)

På din PPC under connections har jeg under modem commands:

Number: *99***1#
+cgdont=1,"IP","internet"

Jeg bruger ikke dialing rules, altså ingen country eller area code.

Mvh
Ricky

Fra : Simon Laub

Dato : 05-07-04 15:00

Mange tak for det hurtige svar.

> Prøv at lave dataprofilen på din S55 under "Mail,Java,Rms" istedet for
under
> "MMS,WAP"
>
> Det skal være den første profil. (DNS skal bare være 000.000.000.000)

Begge dele har jeg også sat op på den måde.

> På din PPC under connections har jeg under modem commands:
>
> Number: *99***1#
> +cgdont=1,"IP","internet"
>
> Jeg bruger ikke dialing rules, altså ingen country eller area code.

Det lød jo voldsomt lovende. Så det prøvede jeg så. Dels at ændre strengen,
og
dels at fjerne country og area code.
Men ak og ve - det virker stadig ikke.

Har du andre ideer? Og hvor har du set hvordan man sætter det her op?

mvh.
-Simon

Fra : Ricky Nielsen

Dato : 05-07-04 15:48

> Har du andre ideer?

Du skriver du har ændret i WAP profilen, men husk at det ikke er en wap
profil du skal bruge. Prøv lige at flytte eller slette den første profil
under MMS,WAP.

> Og hvor har du set hvordan man sætter det her op?

Samme sted som dig. Jeg måtte også bruge lidt tid på det, før det kome til
at virke.

Hvad kommer den egentlig med af fejlmelding?

Fra : Simon Laub

Dato : 05-07-04 16:43

Hej,

Jeg sidder simpelt her overvældet af glædeståre .....
Det virker!

"Ricky Nielsen" <rFJERN@DETTEvricky.dk> wrote in message
> Du skriver du har ændret i WAP profilen, men husk at det ikke er en wap
> profil du skal bruge. Prøv lige at flytte eller slette den første profil
> under MMS,WAP.

Der er kun profil under "Mail,Java,Rms", alle profiler under MMS,WAP er
tomme/
slettede.

> Samme sted som dig. Jeg måtte også bruge lidt tid på det, før det kome til
> at virke.

Ok, ad astra per aspera

> Hvad kommer den egentlig med af fejlmelding?

Ingenting. Man kan se ovre i telefonen at lomme pc'en har fat i telefonen.
Men så vender den bare tilbage til lomme-pc - i login dialogen (hvor jeg
har alle felter (navn,passwd, domæne) til at være tomme).

I Settings, connections på lomme-pc har jeg både prøvet at bruge
profilen fra "When needed, automatically connect to the Internet using ..."
og
"When needed, automatically connect to the Work using these settings".

I Internet - som sagt - ingen fejl besked overhovedet. I work kom den så
vidt jeg husker med
at jeg havde indtastet forkert telefon.

Anyways - kom til at tænke over det du anbefalede som modem commands:

og sammenlignede med hvad jeg selv havde
AT+CGDCONT=1,"ip","212.017.131.003"

Og prøvede så med et lille raskt ekstra "c" i din - til
+cgdcont=1,"IP","internet"

Aner ikke hvad det betyder. Men jeg tror det er det eneste som jeg har
ændret siden
sidste postning - og så virkede det når jeg prøvede under internet !!!!!

Min Axim kommer op og fortæller at den er connected, og jeg får startet en
internet explorer op, hvor jeg lige prøver google, og www.dr.dk hvor der
kommer
et billede op af en advokat Niels Fjeldberg --- her er jeg lige ved at græde
af lykke

Mange tak!

mvh.
-Simon

Fra : Ricky Nielsen

Dato : 05-07-04 17:03

> Jeg sidder simpelt her overvældet af glædeståre .....
> Det virker!

Ja, det er sgu dejligt når det virker

> Og prøvede så med et lille raskt ekstra "c" i din - til
> +cgdcont=1,"IP","internet"

Ups! Tyrkfejl! Jeg havde vist lige glemt et lille 'c'