Molbech i Frederiksborg (Hillerød) i 1860
Fra : Ib Molbech

Dato : 05-07-04 10:20

Hej.

Jeg arbejder med at registrere alle Molbech'ere i Danmark. Muligvis en for
stor mundfuld, og nu kan jeg bruge lidt hjælp.
Hvis man på DDD søger på Mølbech i Frederiksborg 1860 får man 4 poster, der
alle tilhører samme husstand. Mølbech er fejlstavning af Molbech.

Her optræder 2 drenge Carl Chr. G. Mølbeck 15 år født få Fanø og William
John Mølbech 10 år født i København. Jeg har forgæves gennemgået de 2
Fanø-sognes kirkebøger for at finde flere oplysninger om Carl Chr., men jeg
har opgivet at se efter William John i de mange københavnske sogne.

For mig at se, ser det ud til, at det er Marie Louise Thomsens (født
Molbech) drenge, der belejligt er født langt fra Marie Louises forældres
hjem i Frederiksborg og uden for ægteskab. Marie Louise blev først gift med
Fritz Thomsen i 1856. Drengene er så på en eller anden måde kommet hjem -
måske adopteret af Fritz Thomsen.

Hvordan kommer jeg videre med oplysninger om de to drenges videre færden?

Mvh

Ib Molbech

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 05-07-04 11:30

> Jeg arbejder med at registrere alle Molbech'ere i Danmark. Muligvis en for
> stor mundfuld, og nu kan jeg bruge lidt hjælp.
>>
> Ib Molbech
******************
Register til Lolland-Falsters årbøger: 642 "Brev fra Biskop P.G. Brammer til
Christian Molbech om Leonora Christinas Gravkammer" "Olaf Carlsen" "1934"
"58"

Og:
"527 kendte kjøbenhavnske kvinder og mænd i 100 år: 1770 - 1870."- Linket
findes på http://home6.inet.tele.dk/flemclar/
Under 1 og 2 findes et par Molbeck'er

Hilsen Flemming Svendsen.

(FJERN er min spamsikring)

Fra : Ib Molbech

Dato : 05-07-04 11:52

Tak for svaret Flemming. Tror du jeg kan finde Register til Lolland-Falsters
årbøger: 642 "Brev fra Biskop P.G. Brammer til Christian Molbech om Leonora
Christinas Gravkammer" "Olaf Carlsen" "1934" "58" på biblioteket?

Alt vedrørende Molbech har min interesse, men jeg er da kommet et pænt
stykke af vejen, når jeg selv skal sige det. Besøg min hjemmeside
www.molbech.info eller den direkte vej, når det drejer sig om Carl Christian
G. Molbech og Willian John Molbech: www.molbech.info/MarieLouiseMolbech.htm

Mvh

Ib

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 05-07-04 12:56

--
> [...]
Leonora
> Christinas Gravkammer" "Olaf Carlsen" "1934" "58" på biblioteket?

Det er jeg temmelig sikker på, jeg har set den på et par biblioteker, blandt
andet Herlev.
Det er Palle Kvist der har lagt den på Nettet:
http://home2.inet.tele.dk/pkv/genea/lfsh/

Hilsen Flemming