Far, mor og 6årig sydpå - men hvor?
Fra : Mette

Dato : 05-07-04 08:42

Til næste sommer planlægger jeg at slæbe kæresten og min seksårige datter
med sydpå til varmen, stranden og solen.

Det store spørgsmål er blot: hvor?

Jeg har aldrig rejst med hende før og vil gerne have en ferie, der
tilgodeser både hendes og vores behov.

Kravene er:

Solgaranti - 30 grader ca.
Godt poolområde m/børnepool
Forholdsvis billigt ang. mad / ell. halvpension
Børnevenlig strand
Mulighed for båd-snorkeling
Evt. børneklub

Jeg har søgt meget på nettet, men det virker ret uoverskueligt at finde det
rette sted.

Gode ideer og råd modtages med kyshånd!

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 05-07-04 09:08

On Mon, 5 Jul 2004 09:42:19 +0200, Mette wrote:

Jeg har, som sagt tidligere i en post, en stor forkjærlighet for Hellas med
barn. Barnene er velkomne ute og grekerne er flinke til å ta imot dem og gi
dem samme oppmerksomheten(eller mer) som de voksne får. Dessuten er det
lite kriminalitet, så alt man egentlig trenger å passe på, er trafikken.

Som også sagt har vi de senere år feriert på Sun village på Chios. Dit
kommer du med Apollo rejser.

> Kravene er:
>
> Solgaranti - 30 grader ca.

check. Iallfall om du reiser i perioden 1. juni - godt ut i september

> Godt poolområde m/børnepool

Poolområdet er godt, men der er ikke børnepool. Dog er bassenget kun 1
meter dypt på grunnen og 2 meter på det dypeste, og begge mine barn har
kost seg veldig i det. Det er dusjer ved siden av bassenget og det er bord
hvor de voksne kan slappe av med en iskaffe, når de ikke er i bassenget de
også da

> Forholdsvis billigt ang. mad / ell. halvpension

Man spiser forholdsvis billig på Chios og det er noen gode tavernaer i
området rundt hotellet. Sommeren 2003 spiste vi, to voksne og 2 barn på
gresk vis. Mye mat, forretter og hovedretter midt på bordet, draftøl til
far, 1/2 kg retsina til mor og nestea og iskrem til ungene for godt under
30¤.

> Børnevenlig strand

Stranden i Megas Limnionas er delvis sten, delvis sand. Den er grunn, uten
at man trenger å vasse til tyrkia før man kan svømme absolutt egnet for
barn.

> Mulighed for båd-snorkeling

Det arrangerer Island-Divers, et padi dykkersenter, fra båthavnen i Agia
Ermioni, en snau kilometers gange fra hotellet.

> Evt. børneklub

_Det_ finner man ikke på Chios.

> Jeg har søgt meget på nettet, men det virker ret uoverskueligt at finde det
> rette sted.

Det er vanskelig. Vi har alle våre favoritter, min er Chios, noen andre vil
tale like varmt for et annet sted Men når du har såpass spesifikke
krav, har du jo iallfall utelukket en del, og har kommet et stykke på vei.

Lykke til med valget

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Mette

Dato : 05-07-04 09:25

Hej Marianne,
Tak for din uddybning. Det lyder lækkert, men det eneste jeg er bekymret
over er poolen. Min datter er kun ca 1 meter høj nemlig..*g" - men hun kan
vel nå at vokse

Jeg har jo som skrevet aldrig rejst med hende før og vil gerne vide lidt om,
hvad man kan foretage sig så ingen keder sig - er det forsvarligt at tage
hende med på snorkeltur, hvis hun er i båden?

Andre aktiviteter?

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 05-07-04 12:03

On Mon, 5 Jul 2004 10:24:36 +0200, Mette wrote:

> [...]
> over er poolen. Min datter er kun ca 1 meter høj nemlig..*g" - men hun kan

Min ettåring rakk jo slett ikke ned til bunnen, men han storkoste seg i en
badering. Man må selvfølgelig passe på dem, men det skal man jo om
bassenget er 50cm dypt også!

Sånn i farten kommer jeg bare på ett hotell på Chios som har barnebasseng:
Golden Sand. Jeg vet ikke om noen av de danske selskapene har det, men det
er iallfall et bra hotell med mange stamgjester. Det ligger på
Karfasstranden. Her har også Island Divers sin hovedbase, ser det ut til.

> Jeg har jo som skrevet aldrig rejst med hende før og vil gerne vide lidt om,
> hvad man kan foretage sig så ingen keder sig - er det forsvarligt at tage
> hende med på snorkeltur, hvis hun er i båden?

Det må nesten de som arrangerer turen svare på. Dersom det er greit for dem
å se etter henne og hun har en redningsvest, ville jeg ikke vært redd for å
la henne være i båten.

> Andre aktiviteter?

Det er ingenting spesielt rettet mot barn, bortsett fra et par lekehaller
nærmere Chios by, med lekeapparater og rom med masse baller i. Det finnes
en dryppstensgrotte lenger sør på øya som kanskje er spennende? Og i noen
av klostrene står store glassmontre med knokler etter massakren i 1822. På
Karfasstranden kan man leie pedalbåt, kjøre "banan" etter båt og noen andre
vannfarkoster. Det går an å ta med seg en fiskestang ned til klippene og se
om fisken biter. Vi har ikke forsøkt å fiske, så hvor vellykket det er, vet
jeg ikke. Vi har stort sett fått dagene til å gå med bading, noen utflukter
med bil og en og annen busstur inn til Chios by for å se i butikker, og har
hatt blide og fornøyde unger hele ferien.

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 05-07-04 13:30

On Mon, 5 Jul 2004 13:03:10 +0200, Marianne Kristiansen wrote:

> Sånn i farten kommer jeg bare på ett hotell på Chios som har barnebasseng:
> Golden Sand.

Beklager, det var feil, Golden Sand har ikke børnepool. Forøvrig er det
Spies som har det på sin meny.

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-07-04 14:13

Mette wrote:
> Hej Marianne,
> Tak for din uddybning. Det lyder lækkert, men det eneste jeg er
> bekymret over er poolen. Min datter er kun ca 1 meter høj nemlig..*g"
> - men hun kan vel nå at vokse

6 år og kun 1 meter høj ? Prøv lige med målebåndet igen

Men drop dog det pool-fidus, og find et hotel tæt på en sandstrand istedet.

Vi var på Tenerife. Der var en stor zoo, og en lidt mindre (med vægt på
rovfugle). Og så på sejltur ud at se på delfiner. Så er en uge jo hurtigt
gået, når man også skal rende rundt på stranden. 20 kroner blandet
sandlegetøj giver uanede timer af aktivitet i den alder.

/jim

Fra : Mette

Dato : 05-07-04 15:04

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> 6 år og kun 1 meter høj ? Prøv lige med målebåndet igen

He - Ok idag er hun fem år og 1.07 cm...tror ikke det ændrer sig så meget
til næste sommer. Moderen er også en lille én på 1,5 m...*g*

> [...]
> gået, når man også skal rende rundt på stranden. 20 kroner blandet
> sandlegetøj giver uanede timer af aktivitet i den alder.

Tenerife...uhm...lyder lækkert! kan du anbefale hotel og priser osv?

Fra : Pia

Dato : 05-07-04 15:51

Hej
Vi var på la santa sport ikke for at dyrke sport men kun solbadning . Der
er det hele stand, pool, børneklub osv. øen er ikke så stor , det er billigt
at leje bil.
Hilsen
Pia

Fra : RejserNU.dk

Dato : 05-07-04 22:08

Hej Mette

Du skulle prøve at tage et kig på SunVing resort hos Ving
de har nogle rigtig gode forhold både for børn og voksne

Jeg har selv været på Sunving Resort både på Cypern og Gran Canaria
begge steder kan varmt anbefales
læs mere her :
http://www.ving.dk/sunwing/

Hilsen Lars
http://www.RejserNU.dk/

Fra : Kasper Larsen

Dato : 05-07-04 22:42

> [...]
>
> Solgaranti - 30 grader ca.
> Godt poolområde m/børnepool
> Forholdsvis billigt ang. mad / ell. halvpension

Sidste år var min kone og jeg plus vores datter på 6 og vores søn på 3 i
Cesme i Tyrkiet ( faktisk kun ca. 5 km fra Chios ) på et hotel der hedder
Golden Dolphin family Center
http://www.apollorejser.dk/kuoni/htm/docid=24&folderid=9412&Type=hotel&Branch=Apollo&LanguageId=4.htm

Vi var afsted fra den 30 maj og 14 dage frem og vejret var perfekt. Husk at
der er Family Center'et I skal kigge på, for hovedhotellet er ikke
børnevenligt område. Vi har lige være på Kreta og leveomkostningerne på
Kreta var en del 30- 40 % højere end de var i Tyrkiet for et år siden. I
Cesme havn var der en del udbydere af sejlturer, både til alm. badetur og
mere seriøse snorklere. Eneste minus ved Family Centeret var at de ligger ca
5 km fra Cesme by ( ca 30 kr hver vej i taxi eller 8 kr i en dolmus ), til
gengæld var der ingen støj om natten.

Kasper

Fra : steen

Dato : 10-07-04 20:28

Iberostar Royal Beach hotel i Magaluf på Mallorca er bare sagen. Børnepool
lige ved stranden super hotel børneklub..

Steen

Fra : Mette

Dato : 11-07-04 11:53

"steen" <stspdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Iberostar Royal Beach hotel i Magaluf på Mallorca er bare sagen. Børnepool
> lige ved stranden super hotel børneklub..

Hej Steen, hvilket rejseselskab tilbyder denne rejse og hotel?

Fra : RejserNU.dk

Dato : 11-07-04 14:37

Hej Mette

Spies har den på programmet