Majssirup...?
Fra : Thomas Gajda Joergen~

Dato : 04-07-04 13:35

Hejsa!

Jeg har fundet en amerikansk opskrift på nettet. I opskriften indgår
der corn syrup - altså majssirup - og jeg vil lige høre, om nogen har
et bud på, hvor jeg kan købe sådan noget.

Hvis du ved det, så lad mig endelige høre.

På forhånd tak!

/Thomas

Fra : Peter Westh

Dato : 04-07-04 19:42

"Thomas Gajda Joergensen" <tgajdaj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> et bud på, hvor jeg kan købe sådan noget.
>
> Hvis du ved det, så lad mig endelige høre.

Du kan få det i mange helsekostbutikker. Kinesiske købmænd har de som regel
også (de bruger til glasering, f.eks. af pekingand). Endelig kan du
garanteret finde det i dem amerikanske købmand i Peter Hvidtfeldts gade.

Rent teknisk tror jeg majssirup svarer til glucosesirup, som dog ikke er
elttere af få fat i .Hvis det ellers passer smagsmæssigt i sammenhængen vil
du kunne erstatte det med almindelig, lys sirup.

MVH

Peter

Fra : Thomas Gajda Joergen~

Dato : 05-07-04 07:48

Hej Peter!

Mange tak for oplysningen! Jeg vil straks gå forbi min lokale
helsekostbutik, og se om de ligger inde med det. Jeg skal til at
eksperimentere - jeg har nemlig fundet en opskrift på gør-det-selv
marshmallows...

Thomas

Fra : nuser

Dato : 05-07-04 08:16

"Thomas Gajda Joergensen" <tgajdaj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Klip
> eksperimentere - jeg har nemlig fundet en opskrift på gør-det-selv
> marshmallows...
>
> Thomas

Hej Thomas

Var det ikke en opskrift du havde lyst til at dele med os andre ? Og evt. i
en oversættelse, jeg er nemlig ikke specielt god til engelsk. *S*

Hilsen

Nuser

Fra : Devast8or

Dato : 09-07-04 13:38

Thomas Gajda Joergensen wrote:
> [...]
> et bud på, hvor jeg kan købe sådan noget.
>
> Hvis du ved det, så lad mig endelige høre.

Jeg har lige set noget sirup i Brugsen (Ølstykke) igår, som jeg troede var
ahornsirup, men under ingredienser stod der cornsiryrup (og en masse andet).
Er dey mon sådan noget du leder efter? Det var i en lidt høj plasticflaske
og kostede en tier.

Devast8or

Fra : Peter Westh

Dato : 10-07-04 09:24

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
andet).
> Er dey mon sådan noget du leder efter? Det var i en lidt høj plasticflaske

På dansk ville der have stået glucosesirup. Man kan få glucosesirup rimeligt
billigt fra Heibergs Dessertcirkus - 1/2 liter til ca 25 kroner. Hvis man
kan finde en forhandler (de har det i Vinbørsen på Nordre Frihavns gae,
Østerbro)

/Peter

Fra : Thomas Gajda Joergen~

Dato : 12-07-04 10:00

Hej igen!

Jeg siger tak for de mange svar. Jeg har dog fundet den ægte vare - altså
lys majssirup - hos den amerikanske købmand i København. Nu skal jeg så bare
lige et smut til København...

Der var en der spurgte efter opskriften på marshmallows. Kig her:
http://science.howstuffworks.com/question128.htm - opskriften er dog på
engelsk.

Fra : -V-

Dato : 12-07-04 12:17

Thomas Gajda Joergensen wrote:
> Jeg siger tak for de mange svar. Jeg har dog fundet den ægte vare -
> altså lys majssirup - hos den amerikanske købmand i København. Nu
> skal jeg så bare lige et smut til København...

Hvis du ikke kan få dem til at sende det til dig, så giv lyd - jeg bor ikke
så langt fra Americana, færdes ofte i nærheden, og vil gerne hjælpe dig,
hvis du får brug for det.

-V-

Fra : Thomas Gajda Joergen~

Dato : 12-07-04 20:47

Jamen jeg siger da så mange tak! Jeg skal dog selv til København inden
for overskuelig fremtid, så jeg klarer den selv i denne omgang. Men
mange tak alligevel!

Thomas