Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor lang tid for overførsel fra udlandet?
Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-07-04 21:25

Er der nogen, der har et bud på, hvor lang tid det tager at få
overført penge fra en bank i udlandet og til en konto hos en bank i
Danmark?

Sagt på en anden måde: Hvor længe skal man vente, før man "brokker"
sig over, at man ikke har modtaget indbetalingen til ens konto?

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : ole holte

Dato : 04-07-04 02:54

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sagt på en anden måde: Hvor længe skal man vente, før man "brokker"
> sig over, at man ikke har modtaget indbetalingen til ens konto?

Ved Swift + IBAN tager det 5 bankdage inden for EU

Fra : Britt Malka

Dato : 04-07-04 13:32

On Sun, 4 Jul 2004 03:54:05 +0200, "ole holte" <ole@holte.dk> wrote:

>Ved Swift + IBAN tager det 5 bankdage inden for EU

Gad vide, om dette er et specielt dansk bank-fanomen.

Vores franske bank siger, at det tager 45 minutter, men i forbindelse
med overførsler til og fra danske banker har jeg aldrig oplevet, at
det tog mindre end en uge -- på nær hvis man betaler ekstra for en
hasteoverførsel. Så tager det 1-2 dage.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Devilicious

Dato : 04-07-04 21:34

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med overførsler til og fra danske banker har jeg aldrig oplevet, at
> det tog mindre end en uge -- på nær hvis man betaler ekstra for en

Der er flere grunde til det. Dels har bankerne typisk pengene liggende én
dag grundet rentefordelen (dette giver en billigere overførsel), dels fordi
bankerne samler alle dagens udlandstransaktioner sammen i en pulje, og
derefter går ud i markedet for at "købe stort ind", således at der opnås en
bedre pris på valutaen, hvilket igen er med til at sikre en billigere
overførselspris.

Michael