Hej,
Jeg tror det er svært endnu at 'dokumentere' oppetid, hverken Musimi,
Redspot, eller 'os' Telefin, har udbudt ip-telefoni i ret lang tid, men
målet for vores virksomhed er 99.5% oppetid, hvilket indtil nu ikke har
været noget problem. (Har haft ca. 5 min. nedetid siden april).
Kvaliteten er som oftes på højede med en alm. telefonilinie, og kræver som
du selv har fundet ud af en bredbåndsforbindelse på min 100/100 kbs. Man kan
godt komme ned på ca. 40/40 kbs båndbrede, men så falder 'garantien' bort.
Det har noget at gøre med hvilken komprimering man benytter,
Derudover skal man også tænke på/vide at ved strømudfald har man ikke
interenet, og dermed ikke telefon.
Du kan downloade en powerpoint-demo på
http://www.telefin.dk/videmere.php
der forklarer lidt om hvad ip-telefoni er, og hvad der kræves.
--
mvh. Hans-Henrik Andresen
------------------------------------------
Telefon for en flad 20'er -
www.telefin.dk
------------------------------------------
> Jeg tror nu, at jeg vil kigge på noget IP-telefoni som fx musimi. Jeg har
> blot svært ved at finde noget dokumentation på oppetid samt kvalitet.
> Musimi skriver ikke rigtigt noget om det - i hvert fald ikke så vidt jeg
> kan se - bortset fra at der anbefales bredbånd på mindst 100kb/s. Har du
> nogle personlige erfaringer med det?