Toilet i CV, bruger man det?
Fra : Id

Dato : 03-07-04 06:42

Hej gruppe

Vi skal have vores gamle trofaste TE 380 CV udskiftet, til en lidt større så
vi kan være to par.

Idag kan der så vidt jeg er orienteret, ikke fåes vogne uden toilet.

Bruger i toilettet? Eller er det barre spild af god plads inde i vognen?

Jeg vil gene høre forskellige kommentar på dette spørgsmål
Vi har aldrig savnet en toilet i de 28 år vi har kørt med CV i hele Europa

Mvh
Id

Fra : Ebbe

Dato : 03-07-04 08:45

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg vil gene høre forskellige kommentar på dette spørgsmål
> Vi har aldrig savnet en toilet i de 28 år vi har kørt med CV i hele Europa

Når man når en alder, hvor man bliver æresmedlem af NPK (NatPisserKlubben),
så sætter man faktisk pris på at ha' "potten" med sig. Det er nu rart ikke
at skulle ud om natten.
Personligt har jeg vedtaget kun at bruge den i "nødstilfælde", og KUN til at
"slå en streg", ( det er nemlig mig der tømmer, hi )

MVH
Ebbe

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 04-07-04 06:32

> Bruger i toilettet? Eller er det barre spild af god plads inde i vognen?

Det er der selvfølgelig delte meninger om, men jeg ville ikke undvære det
til brug om natten. Min mand syntes i starten, at toilettet var en ganske
overflødig ting, men det mener han ikke mere, han bruger det også om natten.

Her er en lille historie om hvad der skete da vi kørte med vogn uden
toilet...
For en del år siden på vej til Jugoslavien gjorde vi hold for natten ret
sent tæt ved Brennerpasset på en rastplads. Vores dengang 18-årige søn gik
ind på en restaurant for at bruge deres toiletter , man har vel stil,( vi
andre brugte tankstationens).
Vi kom tilbage fra tanken og gjorde klar til natten. Da sønnen ikke kom
tilbage mente vi at han nok havde mødt nogle unge mennesker han var kommet i
snak med. Efter 45 min vækkede jeg min mand og fortalte at sønnen stadig
manglede, og at jeg ville gå ud at kikke efter ham.
Jeg gik en tur rundt på rastpladsen, alt var stille, pludselig hørte jeg en
stemme i det fjerne kalde moar, jeg kikkede i retning af lyden og kunne ikke
se noget, så kom der et håndklæde frem af en sprække ved et vindue, og der
var sønnen..... Låst inde for natten i en restaurant, der mens han havde
nydt godt af de pæne faciliteter, var lukket og slukket........ Vinduerne
kunne kun åbnes for oven med en ret smal sprække, så den vej kunne vi ikke
få ham ud. Vi fik hjælp på tankstationen som havde telefonnummer på en ansat
i restauranten, og efter en time mere havde vi sønnen retur i campingvognen
ren og duftende. Det lille toiletbesøg havde taget ialt tre timer.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 04-07-04 15:47

jeg er helt enig med de to andre, til natbrug for tisseri, har man først
prøvet ikke at skulle ud, så vil man ikke undvære det. Derimod er jeg
ligeglad med om der er brusekabine og varmt vand, det kan jeg godt undvære.
Ha en god ferie.
-
Med venlig hilsen Peter

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 04-07-04 22:10

"Id" <ihjc@mail.dk> wrote in message news:<40e64703$0$205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Bruger i toilettet? Eller er det barre spild af god plads inde i vognen?

> Mvh
> Id

Hej Id.

Ja vi bruger også toilettet som mange andre om natten af samme
årsager.
Vi bruger også toilettet om dagen når vi er på en campingplads hvor
hygiejnen ikke er 100% i top. Jeg hader at sidde på et toilet hvor een
lige har pisset på brættet ! jeg hader at sidde og se så på bussemænd
som er tørret af på døren og vægge! ja endda lort kan være tørret af
på døren og vægge ! Jeg hader at sidde på et toilet hvor fremmede har
siddet i lang tid og svedt så brættet er helt klamt! det var de milde
tilfælde nu kommer de .........

Jeg går ikke på et offentligt toilet hvis jeg kan bruge mit eget. Og
med de moderne toiletter og kemekalier er der NUL problemer med det.

Venlig hilsen
verner

PS! dem der siger at de KUN bruger deres toilet i vognen om natten
taler sandsynligvis ikke sandt.

Fra : Jan

Dato : 05-07-04 08:28

Toilettet er heller ikke tosset når man holder på rastepladser med
masser af busselskaber. Men hos os som andre er det kun til "småt"
jan

Fra : Carsten Holck

Dato : 05-07-04 09:17

Heldigvis faldt Jan <jeschlunssen@hotmail.com> over tastaturet og
skrev følgende i news:171d3f48.0407042328.1f47ae04@posting.google.com:

> Toilettet er heller ikke tosset når man holder på rastepladser med
> masser af busselskaber. Men hos os som andre er det kun til "småt"
> jan

Og hvad skulle være problemet med at tømme en kemi-tank? Det er da
væsentligt mindre "grisset" end at skifte en (godt brugt) babyble

--
/carsten

Fra : Tonni H. Nørgaard

Dato : 05-07-04 09:06

Vi bruger Både vogn og toilet efter behov, man har også set folk med vogne
til flere tusinde kroner sidde i deres fortelt under hele camping turen, og
kun bruge vognen til at sove i, maden laves på grill i teltet, øllerne
ligger under vognen, gæster stoppes i forteltet, hvor der hygges i skæret af
stearinlys og varme fra grill eller gasvarmer. Myggene hiver og slider i
overhuden. Og en 1/2 meter derfra står DYRET til mange penge
indrettet til hyggemiddage i luksus siddegrupper, køkken med næsten alt,
køleskab, stereoanlæg, tv, opredt seng, varmeanlæg og TOILET.. Camping livet
er en sjov størrelse og vi er så forskellige allesammen, men med en ting til
fælles - det frie liv. Fortsat go sommerferie allesammen.
MVH
Tonni

Fra : floffy21

Dato : 05-07-04 08:32

vi bruger ikke vores, men det kommer sig nok af mine forældre ikke
brugte deres da jeg var med dem på ferie som barn, og så synes jeg ikke
det er så lækkert, så det eneste vi bruger vores til er lager, hviolket
også er fint, så står vasketøjskurven, og hundemaden ikke og fylder i
vognen, og nå vi kører står stole og bord derinde, så det er smart nok,
vi har en Adria altea 432px, så det er med bruserum, og heldigvis er
vasken ude i "soveværelset, så man kan børste tænder uden at skulle
flytte rodet :)

Camilla

http://www.kandu.dk/

Fra : Sten Bo

Dato : 05-07-04 11:29

Id wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gene høre forskellige kommentar på dette spørgsmål
> Vi har aldrig savnet en toilet i de 28 år vi har kørt med CV i hele

Set i humoristist vinkel anbefales håndkøbsmidlet- Propiden -
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/propiden.htm fås på alle
apoteker. -

DeT døser peristiklen til ro, sådan at man, selv stærkt trængende, akut
diarea, efter 3 piller og et kvarter ikke skal på toilettet i en uge.
Der vil stadig dannes en del gasser og man kan mistænkes for at henfalde
til hval-sang.
For u indviede - ejendommeligt, kommende fra en mindre CV.

Midlet bør ikke tas udover 2 dgn. men eftervirkningerne bør klare de
flestes ferie.

Hilsen Sten Bo

Fra : Carsten Holck

Dato : 05-07-04 11:38

Heldigvis faldt Sten Bo <skrivtilgoss@stofanet.dk> over tastaturet og
skrev følgende i news:40e92ce6$0$3066$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

> Set i humoristist vinkel anbefales håndkøbsmidlet- Propiden -
> http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/propiden.htm fås på alle
> apoteker. -
Herligt navn prop-i-den de er da opfindsomme de kemikere

--
/carsten