Opvejning af cv.
Fra : Henning Keseler

Dato : 02-07-04 21:49

Jeg læste i en tidligere tråd at man kan få cv'en vejet op hvis akslen
tillader det.
Min vogn har totalvægt 1100 kg og på akslen står der 1350 kg.

Hvordan bærer man sig ad med at få vognen vejet op, og hvilke papirer
kræves.

mvh. Henning

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 06-07-04 09:39

Hej
Der kræves en typegodkendelse eller en godkendelseserklæring, du kan tale
med forhandleren af din type CV.
Jeg gjorde det samme sidste år, fik en godkendelseserklæring hos
forhandleren (kr., 1000,-) kørte til syn og voila jeg har nu 200 kg mere til
last.
God fornøjelse
Kurt

Fra : phk

Dato : 12-07-04 10:50

"Kurt Nielsen" <kunfjern@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg gjorde det samme sidste år, fik en godkendelseserklæring hos
> forhandleren (kr., 1000,-) kørte til syn og voila jeg har nu 200 kg mere

Jeg gætter på det ikke er en Knaus du har, fordi de tager helt anderledes
ved når man skal have et nyt typeskilt og en opvejning.

Dengang det var aktuelt for mig fik jeg de nødvendige papirer hos
Knaus-forhandler i Tyskland og til helt anden pris end forlangt af den
danske importør.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 12-07-04 10:54

Hej
Nej det er en Fendt som har en 1500 kg. aksel og dæk som er beregnet til den
større belastning
Kurt

Fra : phk

Dato : 13-07-04 20:44

> Nej det er en Fendt som har en 1500 kg. aksel og dæk som er beregnet til
den
> større belastning

Så skal man nok overveje sådan en en anden gang.

--
Per, Esbjerg