Anbefaling af sejl rute i kano på Gudenåen~
Fra : Bandit

Dato : 02-07-04 17:50

Hej
Vi er en familie fra sjælland som vil planlægge en 2-4 dags kanotur på
gudenåen, men da gudenåen er er lang og ikke ønsker at sejle den fra den ene
ende til den anden, så kunne vi godt tænke os at høre nogle forslag til hvor
vi skal starte fra.
Vi lægger vægt på hvor der er den skønneste natur og hvor åen bugter sig
mest.

Samt hvis der er nogle der har nogle gode råd vi kan tage med på vores tur
:)

håber på nogle gode ider fra jer.

MVH

familien fra sjælland.

Fra : Aston Villadsen

Dato : 03-07-04 19:37

On Fri, 2 Jul 2004 18:49:36 +0200, "Bandit"
<kilden@hotmailNOMSVIRUS.com> wrote:

> [...]
>mest.
>
>Samt hvis der er nogle der har nogle gode råd vi kan tage med på vores tur

Den flotteste tur får I fra omkring Vestbirk og så op mod Ry - og
naturligvis ind mod Silkeborg, hvis I har tid til det. 2 dage er nok i
underkanten men på 4 dage burde det kunne nåes i OK tempo.
Julsø kan være slem når det blæser, men omvendt er det en dejlig tur
ind mod Silkeborg - så den ville jeg helt klart vælge.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 20:38

On Sat, 03 Jul 2004 20:37:00 +0200, Aston Villadsen
<usenet@villadsen.com> wrote:

>Den flotteste tur får I fra omkring Vestbirk og så op mod Ry - og

Æh, sejler man ikke altid nedad Gudenåen ?

Fra : Aston Villadsen

Dato : 03-07-04 22:00

On Sat, 03 Jul 2004 21:38:03 +0200, Karsten Madsen <6 på drosselvej i
dk> wrote:

>Æh, sejler man ikke altid nedad Gudenåen ?

Nej man sejler op ad - mod nord. Den udspringer i Tørring og ender i
Randers

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 08:06

On Sat, 03 Jul 2004 23:00:07 +0200, Aston Villadsen
<usenet@villadsen.com> wrote:

>Nej man sejler op ad - mod nord. Den udspringer i Tørring og ender i
>Randers

Jeg troede faktisk at man altid sejlede nedad, altså med strømmen.

Fra : Aston Villadsen

Dato : 04-07-04 20:01

On Sun, 04 Jul 2004 09:05:35 +0200, Karsten Madsen <6 på drosselvej i
dk> wrote:

>Jeg troede faktisk at man altid sejlede nedad, altså med strømmen.

Man sejler med strømmen - men strømmen går nordpå - om det så hedder
op eller ned ad - det må man vist selv om :)

Fra : Sten Bo

Dato : 04-07-04 20:31

Aston Villadsen wrote:

> Man sejler med strømmen - men strømmen går nordpå - om det så hedder
> op eller ned ad - det må man vist selv om :)

Prøv google - f.eks - "kort over gudenåen"
http://www.slusekioskenskanoudlejning.dk/kort.htm

Jeg forstår at den løber ud i Randers Fjord

Google er nu en praktisk ting - gudenåen alene gir 16800 hits - prøv med
et par "tillægsord". Den kan også finde et par personlige kommentarer.

Hilsen Sten Bo

Fra : Sten Bo

Dato : 04-07-04 20:43

Sten Bo wrote:

> Jeg forstår at den løber ud i Randers Fjord
>
> Google er nu en praktisk ting - gudenåen alene gir 16800 hits - prøv
> med et par "tillægsord". Den kan også finde et par personlige
> kommentarer.

f.eks denne fra 123 jokes

Gudenåen
Hvorfor begynder en lampe at lyse, hvis man smider den i Gudenåen?
På grund af strømmen!