FX 5200's køler.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 02-07-04 12:04

Hej.

Jeg købte sidst i januar måned et FX 5200 kort, som jeg er godt tilfreds
med.

Men den anden dag begyndte køleren derpå at larme, så det ikke var til
at være herinde.

Jeg ringede til forhandleren og beklagede min nød.

Det hjalp dog ikke meget, for han fortalte, at alle kølere var undtaget
garanti. Jeg bedyrede dog, at køleren da bestemt ligesom alt andet er en
del af et grafikkort, men nej det stod også på forhandlerens hjemmeside.

Jeg gør meget ud af, at holde mine kølere rene, ig denne var ingen
undtagelse.

Men jeg kunne jo skrue køleren af, og løfte labelen bagpå op, og så give
nylonlejet en dråbe siliconeolie.

Det gjorde jeg, og så skulle det kunne holde i et halvt år sagde den
"flinke" mand.

Et halvt år varer fra sidste fredag til igår !.

Er det rigtigt, at slige hardwaredimser ikke er omfattet af garanti ?.

mvh, Erik Jakobsen.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-07-04 13:04

> Hej.
>
> Jeg købte sidst i januar måned et FX 5200 kort, som jeg er godt tilfreds
> med.
Du skulle have kikket dig bedre for. Der er flere 5200 kort som leveres
med passiv køling som standart.

> [...]
> garanti. Jeg bedyrede dog, at køleren da bestemt ligesom alt andet er en
> del af et grafikkort, men nej det stod også på forhandlerens hjemmeside.
Det er ikke lovligt. Nu er jeg ikke helt inde i købeloven men mener
bestemt ikke at han kan frasige sig det ansvar. Prøv at stil spørgsmålet i
dk.forbruger de ved mere om den slags

> Jeg gør meget ud af, at holde mine kølere rene, ig denne var ingen
> undtagelse.
>
> Men jeg kunne jo skrue køleren af, og løfte labelen bagpå op, og så give
> nylonlejet en dråbe siliconeolie.
Det kan nogle gange hjælpe, men det er ikke holdbart i længten.

> Er det rigtigt, at slige hardwaredimser ikke er omfattet af garanti ?
Det skulle jeg ikke mene

Det skulle vel ikke tilfældigvis være chippen.dk du har handlet med. Det
lyder som hans arbejds metoder.

Du kan jo også prøve at pille blæseren halt af. Mit bud er at dit kort
sagtens kan køre uden blæseren.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 02-07-04 17:14

Thomas Hansen wrote:

> Du skulle have kikket dig bedre for. Der er flere 5200 kort som leveres
> med passiv køling som standart.

Ja men bagklog kan man jo altid være, og du har ret.

> Det er ikke lovligt. Nu er jeg ikke helt inde i købeloven men mener
> bestemt ikke at han kan frasige sig det ansvar. Prøv at stil spørgsmålet
> i dk.forbruger de ved mere om den slags

Ja jeg vil prøve, at stille spørgsmålet der.

> Det kan nogle gange hjælpe, men det er ikke holdbart i længten.

Du har ret.

> Det skulle jeg ikke mene

Nej jeg forstår det heller ikke.

> Det skulle vel ikke tilfældigvis være chippen.dk du har handlet med.
> Det lyder som hans arbejds metoder.

Det er det ikke, og selvom jeg har lyst her til, at skrive hvem det er,
så forbyder min anstændighed at gøre det. Men jeg har vist her anvendet
hele det store ordregister i denne forbindelse.

> Du kan jo også prøve at pille blæseren halt af. Mit bud er at dit kort
> sagtens kan køre uden blæseren.

Det har jeg nu, men køleblokken bliver temmelig lun.

> /Thomas

/Erik.

Fra : Lindkold

Dato : 02-07-04 14:14

> Er det rigtigt, at slige hardwaredimser ikke er omfattet af garanti ?.

Umiddelbart vil jeg sige at du altid har reklamationsret, og jeg kan ikke se
hvorfor en del af et nyt produkt ikke
er omfattet af købeloven....

læs selv lidt mere her: http://www.forbrug.dk/klage/3/1/

og lad dem æde dem hvis den er defekt (hvornår den er defekt kan
selvfølgelig diskuteres) - men
lad dem ikke slippe med en eller anden latterlig forklaring. Ellers kan du
jo true ham med en klage (kræver at varen overstiger en hvis værdi)...

Men husk, at får du ham til give efter for sin pligt, har du hjulpet den
næste forbruger - måske mig - og måske jeg hjælper dig næste gang

Good luck

Lindkold