iBook artikel
Fra : -Domald

Dato : 05-05-01 17:48

jeg tænkte nogen her måske ville være interesseret i en lille artikel jeg
lige har skrevet om den nye iBook.

Link til den øverst på: http://MacCreator.com

(der er også andre spændende ting, bla. et interview med en fyr som har
bygget et computeriseret mine-skib som er det rene science fiction.)

Eolake

Eolake@MacCreator.com

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 05-05-01 20:38

-Domald <see.my.address@my.sig> wrote:

> jeg tænkte nogen her måske ville være interesseret i en lille artikel jeg
> lige har skrevet om den nye iBook.
>
> Link til den øverst på: http://MacCreator.com

Dette skal ikke menes som en provokation, men hvad er det nye i din
artikel? Der er ingen facts, ikke rigtig nogen beskrivelse, blot et par
forventninger.... eller er det mig der har misforstået det hele? : )

/Sebastian

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : -Domald

Dato : 06-05-01 00:48

> Dette skal ikke menes som en provokation, men hvad er det nye i din
> artikel? Der er ingen facts, ikke rigtig nogen beskrivelse, blot et par
> forventninger.... eller er det mig der har misforstået det hele? : )

Jeg forstår godt hvad du mener, der er ikke ret megen information i
artiklen, den går ud fra at læseren kender lidt til sagen.

Det som er pointen er at se hvad for mig er det *centrale* i sagen, nemlig
at dette er en ypperlig og meget vigtig udvikling. Det er meget vigtigere
end om maskinen har 66mhz eller 100mhz bus, eller om man kan lide farven,
eller om Dell's maskine har PC slot, eller...

Sagen er at denne maskine vil være et hit af proportioner, og at den vil
være en velsignelse for Apple's kunder, og for Apple selv, og endog for den
personlige computer.

Eolake@MacCreator.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-05-01 02:09

In article <B71A4FC7.AC16%see.my.address@my.sig>, -Domald
<see.my.address@my.sig> wrote:

> [...]

-Og hvor var det lige det adslillersig fra artiklerne på eks. øh hvad
er det nu det hedder, joh mediamac? )))))))))

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 06-05-01 20:13

> [...]

> være en velsignelse for Apple's kunder, og for Apple selv, og endog for den

Forudsat at det er den platform man vil arbejde på

Fra : -Domald

Dato : 07-05-01 09:09

> Forudsat at det er den platform man vil arbejde på

Uha. Hvor tror du at Microsoft's OS ville have været i dag uden Apple? Og
PC'en i det hele taget? Allermindst 90% af alle de ideer som gør PC's bare
nogenlunde brugbar er enten kommet fra Apple eller er blevet populariseret
af Apple.

Eolake@maccreator.com

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 07-05-01 14:09

-Domald <see.my.address@my.sig> writes:

> [...]
> nogenlunde brugbar er enten kommet fra Apple eller er blevet populariseret

Jeg vil egenligt gerne se en udtømmende liste, bare for at kunne
overbevise mig selv om det rigtige i tallet >90%.

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : -Domald

Dato : 07-05-01 17:38

Den som søger skal finde: http://www.mackido.com/Innovation/

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 07-05-01 19:46

> Den som søger skal finde: http://www.mackido.com/Innovation/

Hehe, jeg vil nu stadig gerne se en liste fra en uvildig tredje-part.
MacKido er ikke ligefrem stjerne eksemplet på objektivitet, hvad angår
Apple.

Fra : -Domald

Dato : 07-05-01 21:36

> Hehe, jeg vil nu stadig gerne se en liste fra en uvildig tredje-part.
> MacKido er ikke ligefrem stjerne eksemplet på objektivitet, hvad angår
> Apple.

Er det ikke ligemeget? Jeg kan ikke tro du vil finde nogen løgne i listen,
og det *er* en imponerende liste.

So what om det er 90% eller 98% eller 80%. Ingen kan betvivle at Apple er et
af de firmaer som virkelig udvikler, og at MS ikke er.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-05-01 19:58

In article <yeh8zk9e261.fsf@vertigo.daimi.au.dk>, bjorn@daimi.au.dk
(Thomas Bjørn Andersen) wrote:

> Jeg vil egenligt gerne se en udtømmende liste, bare for at kunne
> overbevise mig selv om det rigtige i tallet >90%.

Selvfølgelig - her kommer en liste:

Udvidelseskort, farveskærme, tastaturer med funktionstaster, ethernet,
tcp/ip, sølvgrå bærbare, ægte multitasking, beskyttet hukommelse, lange
filnavne, minimering af vinduer til bunden af skærmen,
skrivebordsprintere, knapbjælker, faneblade, IDE harddiske (som folk har
råd til at købe), AGP, Mac100 og Mac133 RAM, macmcia kort, indbyggede
cd-brændere, en kommandolinie, flerbrugeradgang, skærme på over 9",
"netværk" symbolet, VGA stik, multiprocessor maskiner,
multimedieudvidelser til CPUen, optiske mus, IrDA og priser "for the
rest of us".

//Peter Gersmann

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 07-05-01 17:20

> PC'en i det hele taget? Allermindst 90% af alle de ideer som gør PC's bare
> nogenlunde brugbar er enten kommet fra Apple eller er blevet populariseret
> af Apple.

Det ændrer bare ikke på at den dårligste platform har en kæmpe fordel
mht program udbud og pris (her tænker jeg på en stationær pc)

Hygge

Jakob H K

Fra : -Domald

Dato : 07-05-01 17:34

> Det ændrer bare ikke på at den dårligste platform har en kæmpe fordel
> mht program udbud og pris (her tænker jeg på en stationær pc)

Nåh, du bruger PC?
OK.

Jeg mener på længere sigt. Ad åre (eller måneder når det går højt) bliver
alle Apple's opfindelser scoret.

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 08-05-01 17:48

> Nåh, du bruger PC?
> OK.

Næhhh jeg bruger faktisk mac og er glad for platformen, men
småirretationer over programmer jeg ikke kan få og ting der er bedre
understøttet til PC fylder så meget at jeg nok skifter platform ved
næste skift

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-05-01 10:11

<http://www.zdnet.com/anchordesk/stories/story/0,10738,2714493,00.html>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 07-05-01 17:20

Morten Reippuert Knudsen <morten.reippuert@get2net.dk> wrote:

> http://www.zdnet.com/anchordesk/stories/story/0,10738,2714493,00.html

ja, ja, ja men det ændrer bare ikke på at der stadig er masser af
software man ikke kan få til mac, for mig er det ihvertfald et problem.

hygge

Jakob H K

Fra : -Domald

Dato : 07-05-01 17:35

> ja, ja, ja men det ændrer bare ikke på at der stadig er masser af
> software man ikke kan få til mac, for mig er det ihvertfald et problem.

Er det spil eller hvad, for dig?

eolake

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 08-05-01 17:48

> Er det spil eller hvad, for dig?

Det er en office pakke der spiller 100 %, det er 100 % gennemført palm
understøttelse, og så mangler jeg seriøst nogle moderne opdaterede
graftegnings software ala sigmaplot til PC.

Hygge

Jakob H K