Valg af øl til kylling?
Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 01-07-04 21:53

Hejsa!

Jeg skal lave en chili kylling på lørdag, hvilken øl kan anbefales til
retten?

--
M.v.h.

Hans Chr. Sørensen

Fra : alfaekko

Dato : 01-07-04 23:06

Til stærke retter er det rart med en øl med en vis sødme.
I den lette ende af skalaen kan jeg anbefale f.eks Carib fra Trinidad, men
du kan også prøve med Carlsberg Criollo Stout fra Semper Ardens serien.

mvh Anders

Der er gratis øl-til mad-service på min hjemmeside
www.sitecenter.dk/cousinbiere
www.ølsmagning.com

--Nu kan man bruge æ,ø og å i domanenavne. Hent plugin til din brower på
www.idnnow.com--

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-07-04 13:47

"alfaekko" <alfaekko@minusspam.dk> skrev i en meddelelse

> Til stærke retter er det rart med en øl med en vis sødme.

Enig.

> I den lette ende af skalaen kan jeg anbefale f.eks Carib fra Trinidad, men
> du kan også prøve med Carlsberg Criollo Stout fra Semper Ardens serien.

Av. Den ville jeg godt nok gemme til et par stykker god, mørk chokolade.

--
-Jens B.

Fra : alfaekko

Dato : 04-07-04 10:14

> "alfaekko" <alfaekko@minusspam.dk> skrev i en meddelelse

> Enig.

> Av. Den ville jeg godt nok gemme til et par stykker god, mørk chokolade.

Det er der nu ingen grund til. Criollo er en glimrende madøl, med en tilpas
dosering af chokolade og engelsk lakrids, der ikke gør den kvalm, i
modsætning til f.eks Kjaerstrup Chocolate Stout, hvor chokoladen er (for)
udtalt.

Og chili og chokolade har altid passet rigtigt godt sammen........

Anders

Der er gratis øl-til mad-service på min hjemmeside
www.sitecenter.dk/cousinbiere
www.ølsmagning.com

--Nu kan man bruge æ,ø og å i domænenavne. Hent plugin til din brower på
www.idnnow.com--

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 02-07-04 00:28

scripsit "Hans Chr. Sørensen"
> Jeg skal lave en chili kylling på lørdag, hvilken øl kan anbefales til
> retten?

Til dig eller fjerkræet?

--

¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 02-07-04 06:28

Jeg ville vælge en Kylle Kylle (Tuborgs Påskebryg, som er i forretningerne
til udsalgspris)
Hilsen Peter

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 02-07-04 13:14

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> scripsit "Hans Chr. Sørensen"
>
> Til dig eller fjerkræet?

Det var nu til mig selv og gæsterne

Mvh.
Hans

Fra : Lars Remmen

Dato : 02-07-04 08:40

Hans Chr. Sørensen wrote:
> Hejsa!
>
> Jeg skal lave en chili kylling på lørdag, hvilken øl kan anbefales til
> retten?

Jeg ville vælge en lidt bitter øl - Thy øko pilsner, Thy øko humle eller en
Tjekkisk pilsner. Måske kan en (lys) Gambrinus bruges som det lidt mere
sødlige valg.

Lars

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 02-07-04 09:32

"Hans Chr. Sørensen" <hcstuneNOSPAM@yahoo.dk> wrote in message
> Hejsa!
>
> Jeg skal lave en chili kylling på lørdag, hvilken øl kan anbefales til
> [...]
Hej Hans

Man går heller ikke helt galt i byen med en blå Chimay. Men en almindelig
Thy pilsner er nok heller ikke helt i skoven.

Mvh. Janni

PS: Hvordan er opskriften på din chili-kylling?

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 02-07-04 13:18

"Janni Nørmølle" <trinity76@operamail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Thy pilsner er nok heller ikke helt i skoven.
>
> Mvh. Janni
>
> PS: Hvordan er opskriften på din chili-kylling?

Du kan finde opskriften her:
http://www.opskrifter.dk/Opskrift_398.15.0.html?g_search=1&g_s_kitchen=0&g_s_text=kylling%20med%20chili&g_s_ing1=0&g_s_ing2=0&g_s_type=0&g_s_time=10000

Retten hedder i øvrigt kylling med chili og tomat.

Mvh.
Hans

Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 02-07-04 10:53

Jeg ville helt klart gå efter en stout... en helt almindelig en som guiness
for eksempel...
Min personlige erfaring/mening er at stout og kylling går rigtig godt
sammen.

/Herb

Fra : ASKF

Dato : 02-07-04 13:11

Herbert Giulio Garonfolo ytrede sig i
<40e52f91$0$312$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> med dette:

>Jeg ville helt klart gå efter en stout... en helt almindelig en som guiness
>for eksempel...
>Min personlige erfaring/mening er at stout og kylling går rigtig godt
>sammen.

Jeg ville nu ikke anbefale en Limfjords porter

Ceres Royal Stout, Mors Stout, Samuel Smith's Imperial Stout, D'Arcy's
Dublin Stout eller en Younmg's Double Chocolate stout vil alle være
anbefalelsesværdige, hvis man altså er til en stout

Jeg ville nok snarer servere en mørk ale som f.eks Christoffel Robertus,
da de fleste i min omgangskreds ikke er så vild med stouts. Det er en
mørk fyldig øl, med masser af smag, så den står godt til krydret mad.

Den har også den fordel at man kan bruge flasken til saft bagefter, da
den er med patentprop (en 2l flaske passer fint til 4-6pers og vil få
folk til at kikke en ekstra gang, hvis de ikke har set den før).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 02-07-04 13:33

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den er med patentprop (en 2l flaske passer fint til 4-6pers og vil få
> folk til at kikke en ekstra gang, hvis de ikke har set den før).

Ja, nu er jeg ikke så meget til stout, så dem vil jeg helst undgå
Nu har jeg i hvert fald nogle forskellige øl at gå efter, så tak til
dig og alle I andre for jeres tips.

Mvh.
Hans

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 02-07-04 13:19

"Herbert Giulio Garonfolo" <dont@write.me> skrev i en meddelelse
> [...]
guiness
> for eksempel...
> Min personlige erfaring/mening er at stout og kylling går rigtig godt

Uha...stout er ikke lige mig. Men måske nogle af mine gæster kan li' det

Mvh.
Hans