Fra OSx til OS9 skrivebord
Fra : Storm

Dato : 01-07-04 13:36

Hvordan er det nu jeg gør.
Jeg har ikke været der i "årevis", men jeg ved at jeg har noget liggende
på OS 9 skrivebord som jeg skal have fat i.
Dengang jeg brugte at starte op i ren OS9 og OSX skiftevis havde jeg
genveje liggende. Nu kan jeg ikke huske det - nogen der kan hjælpe?

- uden at jeg skal boote i OS9...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 01-07-04 14:25

In article <1gg91p4.16i1yh0ywb280N%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Dengang jeg brugte at starte op i ren OS9 og OSX skiftevis havde jeg
> genveje liggende. Nu kan jeg ikke huske det - nogen der kan hjælpe?

Desktop folder på vedkommende Harddisk - vip trekanten - så kan du se
havd der er - og kopiere/flytte - eller hvad du nu vil.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 01-07-04 15:05

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Desktop folder på vedkommende Harddisk - vip trekanten - så kan du se
> havd der er - og kopiere/flytte - eller hvad du nu vil.

Tak Villy - men jeg må melde pas - jeg forstår det ikke - nu har jeg kun
1 harddisk men det skulle vel være det samme.

Jeg booter i 9'eren senere på dagen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 01-07-04 15:30

In article <1gg95x5.iae1siek4hs0N%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Tak Villy - men jeg må melde pas - jeg forstår det ikke - nu har jeg kun
> 1 harddisk men det skulle vel være det samme.
>
> Jeg booter i 9'eren senere på dagen.

Prøv at gå ind via dobbeltklik på Harddisk symbolet/brugere/dit navn -
der er en mappe der hedder Desktop - klik på trekanten - så burde den
være der.

Jeg har en partition for hvert system - så jeg kan ikke prøve det af på
den måde

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Karl Antz

Dato : 01-07-04 15:52

> [...]

> Dengang jeg brugte at starte op i ren OS9 og OSX skiftevis havde jeg
> genveje liggende. Nu kan jeg ikke huske det - nogen der kan hjælpe?

Mener svagt at kunne huske noget om problematikken. OS 9's desktop er en
usynlig mappe, så derfor kan du ikke se noget i den. Æble+F, Search for
Items whose/Visibility/Visible and invisible items ... samt hvis du kan
huske navnet på det objekt du søger, ellers desktop (tror jeg nok) ...
og så træk genstanden ud på skrivebordet.

Håber min hukommelse snyder mig ikke

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Storm

Dato : 01-07-04 19:36

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> huske navnet på det objekt du søger, ellers desktop (tror jeg nok) ...
> og så træk genstanden ud på skrivebordet.

Det tror jeg såmænd ikke - men min snød mig. Jeg prøvede dit forslag og
søgte på alle mulige kombinationer uden held.

Til sidst bootede jeg i OS 9 (tænk at man engang har synes at det var
fedt...) og her fandt jeg et pivende tomt skrivebord.

Måske kan jeg finde mappen på min backup fra før sidste formattering -
ellers må jeg sige at den nok alligevel var forældet.

Tak for råd til dig og Villy.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Christian Winther

Dato : 02-07-04 10:06

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Til sidst bootede jeg i OS 9 (tænk at man engang har synes at det var
> fedt...)

Heh. Det var også min tanke sidst jeg måtte have Classic tændt efter
ikke at have set OS9 i over et år. Det var godt nok ikke et glædeligt
gensyn.

--
Christian

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 02-07-04 12:09

Christian Winther <christianbech@spymac.net> wrote:

> Heh. Det var også min tanke sidst jeg måtte have Classic tændt efter
> ikke at have set OS9 i over et år. Det var godt nok ikke et glædeligt
> gensyn.

Jeg tænkte det samme, da jeg for et par uger siden supporterede noget af
familien med at rydde op på deres iMac med OS9 og, som nok nogen af de
sidste i landet, komme på indernettet med modem.
På den anden side: For et par år siden var det fedt; alternativet var
win 98/2000.
Og så tænkte jeg endnu længere tilbage til dengang det nye OS 7 kom frem
kontra Windows 3.
Der er sket lidt siden dengang, hvor man leverede styresystemer på
disketter, og en harddisk på 40 MB var enorm
Det er lidt sjovt at tænke på i dag, hvor der ikke er plads til mere end
en brøkdel af systemet på 40 MB.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-07-04 12:44

> [...]

> Dengang jeg brugte at starte op i ren OS9 og OSX skiftevis havde jeg
> genveje liggende. Nu kan jeg ikke huske det - nogen der kan hjælpe?

Jeg har en HENVISNING til min OS9-desktop på OSX'en, jeg kan ikke helt
huske hvordan jeg lavede den, men TROR faktisk jeg lavede den en gang
hvor jeg bootede i 9 - og så lagde henvisningen til skrivebordet over i
OSX-regi.
Jeg booter yderst sjældent i 9, men bruger ofte Classic.

MartinP