Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Købe fra USA
Fra : Steffen Christensen

Dato : 01-07-04 09:21

Hej

Jeg skal købe noget tennis udstyr fra USA.

Jeg skal i alt købe for over 2000 kr.

Kommer der moms, told og skat pålagt mine indkøb?

Jeg har brug for hurtige svar

På forhånd tak

Venlig hilsen
Steffen Christensen
steffenchristensen@stofanet.dk

Fra : Anita

Dato : 01-07-04 10:05

"Steffen Christensen" <steffenchristensen@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40e3c917$0$12547$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej
>
> Jeg skal købe noget tennis udstyr fra USA.
>
> Jeg skal i alt købe for over 2000 kr.
>
> Kommer der moms, told og skat pålagt mine indkøb?

Moms: Ja. 25%
Told: Afhænger af varetypen. Normalt 0-10%
Skat: Nej.

Moms og told beregnes af hele beløbet incl fragt. Der tilkommer også et
fortoldningsgebyr på ca. 60-70 kr.

Jeg ved at spørgsmålet har været oppe at vende nogle gange i dk.forbruger.
Men jeg kan ikke lige finde det igen.

Venligst Anita

Fra : No1

Dato : 01-07-04 13:47

> Kommer der moms, told og skat pålagt mine indkøb?

Det kommer an på om den bliver fanget i tolden. Få den evt. sendt som en
gave, så skulle den ikke blive pålagt told og moms.

Fra : Anita

Dato : 01-07-04 13:54

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på om den bliver fanget i tolden. Få den evt. sendt som en
> gave, så skulle den ikke blive pålagt told og moms.

Det er ikke korrekt.
Gavemomsen er bare "kun" 13% istedet for 25.

Men det kan derimod være en god ide hvis firmaet nedskriver værdien en smule
på pakke sedlen. Dog ikke så meget at de bliver mistænksomme, for så lukker
de bare op og ser hvad der er i. Men nedskrivning af værdien kan jo så have
konsekvenser hvis pakken forsvinder.

Venligst Anita

Fra : Morten DH

Dato : 02-07-04 10:50

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke korrekt.
> Gavemomsen er bare "kun" 13% istedet for 25.

Og PestDK skider gerne på at pakken er mærket gave hvis de mener der ikke er
tale om en gave...

> [...]
lukker
> de bare op og ser hvad der er i. Men nedskrivning af værdien kan jo så

Det gør de som regel alligevel - lige siden PestDK har indført deres "gebyr"
har jeg fået inspiceret samtlige pakker... og har også været ude for de selv
angiv en ny toldværdi de fandt passende

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-07-04 17:13

Steffen Christensen wrote:
> Hej

Selv hej

> Jeg skal købe noget tennis udstyr fra USA.
>
> Jeg skal i alt købe for over 2000 kr.

Fra et sted, eller fra flere forskellige?

> Kommer der moms, told og skat pålagt mine indkøb?

Der kommer told, mom$ og fortoldning$gebyr på, hvis vampyrerne
fanger din pakke (og det gør de sikkert), men stringent anskuet
er ingen af disse at betegne som $katter.

Jeg kan ikke med 100% sikkerhed huske hvilken rækkefølge de
forskellige blod$ugninger foretages i, men tolden er på 25%, og
forholdning$gebyret er ikke ret stort (i forhold til de "over kr
2000" du skriver om). Tolden er sjældent voldsomt høj, i procenter.

Du kan sikkert få konkrete tal af andre, og så må du afgøre med
dig selv om det er værd at gamble.

Selv plejer jeg kun at købe fra USA når jeg er sikker på at
købet kan betale sig osse selv om vampyrerne får kløerne i
pakken (når det så ikke sker, så bliver jeg glædeligt
overrasket). Det er der en rimelig chance for hvis man handler
med privatpersoner eller snedige mindre firmaer. Omvendt er
vampyrerne som regel dygtige til at slå kløerne i pakker hvorpå
der står "amazon.com" og den slags.

Du vil sikkert købe dit tennisudstyr hos et velrenommeret firma,
dvs. med en høj vampyrrisiko. Eller hvis du køber fra en
privatperson eller et meget lille firma, så er vampyrrisikoen
ganske lille.

--
Peter Knutsen

Fra : Anita

Dato : 01-07-04 18:07

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev

> Jeg kan ikke med 100% sikkerhed huske hvilken rækkefølge de
> forskellige blod$ugninger foretages i, men tolden er på 25%,

Du mener forhåbentlig at momsen er på 25%

Venligst Anita

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-07-04 09:52

Anita wrote:
> "Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev
>
> Du mener forhåbentlig at momsen er på 25%

Ja, det var en up$er...

--
Peter Knutsen

Fra : Steffen Christensen

Dato : 02-07-04 16:09

Tusind tak for hjælpen

Jeg har for lidt siden lige bestilt.

Nu håber jeg bare ikke de får fingre i MIN pakke !

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-08-04 21:58

Steffen Christensen wrote:
> Nu håber jeg bare ikke de får fingre i MIN pakke !

Hvis du mener told&skat - så kan du være ret sikker på at de checker den.

Tidligere tog de kun stikprøver - men det er vist slut med det, så stort set
alt checkes.

Og den med at mærke det som "gaver" og ligt hopper de heller ikke så nemt på
mere - de er lige så kloge som mennesker

Jan