Attraktioner i Toronto ?
Fra : Johnny Hove

Dato : 30-06-04 16:12

Jeg tager om en uge til Toronto
og ville i den forbindelse høre om der er nogen der har nogle forslag til
hvad jeg skal se i Toronto ?
Jeg har kun 4 dage, men er der noget udenfor TO der er værd at bruge tid på
at køre efter?

Jeg kender allerede:
www.Toronto.com og www.city.toronto.on.ca

Hvor langt er der til Niagra Falls?

PFT
Johnny

Fra : ReC

Dato : 30-06-04 17:35

"Johnny Hove" <johnny.hove@NOSPAMpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad jeg skal se i Toronto ?
> Jeg har kun 4 dage, men er der noget udenfor TO der er værd at bruge tid

Hej Johnny.

Der er ca. 150km til Niagra Falls fra toronto... dvs. godt 1½ times kørsel.

Det kan klart anbefales at tage en smut forbi nu I er på de kanter... selve
Niagra Falls by er ikke meget ved... det minder mest af alt om en
mini-udgave af las vegas.. blot langt fra samme standard.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-06-04 18:46

Johnny Hove wrote:

> [...]
> hvad jeg skal se i Toronto ?
> Jeg har kun 4 dage, men er der noget udenfor TO der er værd at bruge tid på

Hvis du kan lide at komme højt op og få overblik:
De har et højt tårn. Vistnok det højeste TV tårn overhovedet.

Ellers kan jeg anbefale Niagara Falls. (Som andre) Der ligger "lige om
hjørnet".

Kan ses både fra UAS og Canada. Men det er langt bedre at se på fra
Canada end fra USA-siden.

Mvh. Jørgen

Fra : Kenneth

Dato : 30-06-04 19:54

> [...]
> hvad jeg skal se i Toronto ?
> Jeg har kun 4 dage, men er der noget udenfor TO der er værd at bruge tid

Hej

Der er CN Tower, som er verdens højeste turistattraktion. Man kan se helt
til New York i klart vejr. Elevatorerne sidder udenfor, så dvs. det er ret
fejt, når det går opad. Plus at der er GLAS gulv deroppe. Man skal lige
samle mod til sig, at man stiller sig på det og kigger godt 300 m. ned.
Kan klart anbefales! http://www.cntower.ca/

Niagara Falls ville jeg heller ikke snyde mig selv for. Det er virkelig en
oplevelse, men selve byen er der er meget over.

--
Kenneth
www.ziax.dk/?300

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-07-04 19:22

Kenneth wrote:

> på

> Hej
>
> Der er CN Tower, som er verdens højeste turistattraktion. Man kan se helt
> til New York i klart vejr.

Nej det kan du ikke.!
Der er vel 1000 km til NY.

Mvh. Jørgen

Fra : Kenneth

Dato : 02-07-04 22:47

> Nej det kan du ikke.!
> Der er vel 1000 km til NY.

Ahh! Det er for meget en 500-600 km.

--
Kenneth
www.ziax.dk/?300

Fra : ReC

Dato : 03-07-04 01:31

"Kenneth" <newsg@DETTE_SKAL_SLETTESziax.dk> skrev i en meddelelse

> Ahh! Det er for meget en 500-600 km.
>
> --
> Kenneth
> www.ziax.dk/?300

I bil er der ca. 1000km... men der er rigtig nok sikkert kun 600km i "lige
linie"

Fra : Bj|rn Christian T|rr~

Dato : 03-07-04 07:43

ReC <larz_prime@hotmail.com> wrote:
[...]

Bah.

Fra Toronto sentrum til Manhattan Bridge i New York CITY er det 554 km
i luftlinje, mens du kan finne en god kjørbar rute på ca 728 km.

Korteste linje fra Toronto til NY, som er en DELSTAT i USA, er 29,6 km,
og så langt kan man nok se på en hvilken som helst smogfylt dag der.
Nå går grenselinjen midt ute i Lake Ontario, så det er vel mer relevant
om man kan se helt til fastlandet begynner, og det gjør det etter 54,3 km,
så det burde også gå nokså fint på en klar dag.

Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-04 12:07

Hej Johnny

CN Tower - fantatisk udsigt
Sky dome (Toronto Blue Jays hjemmebane - imponerende. Ligger lige ved siden af CN
tower)

/Flemming

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.162.192.11)