snoop-program
Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 05-05-01 16:28

Jeg havde i sin tid et fikst lille program på min amiga, som kunne holde
øje med et andet programs dispositioner. Det loggede alt hvad et bestemt
program foretog sig - hvilke systembiblioteker der blev åbnet, hvilke
filer der blev læst eller skrevet til og så fremdeles.
Det var helt ideelt til at holde øje med et suspekt programs dispositioner
på computeren og genialt til at gennemskue præcis hvilke omstændigheder
der "frøs" et program.
Alt blev sendt til en log - enten i en fil eller til en ekstern terminal.

Spørgsmålet er, om der findes noget lignende til mac. Hvis nogen kender
noget i den retning, vil jeg meget gerne høre om det

Mvh Ben Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-05-01 19:43

In article <fc.0073fb6b031f91e80073fb6b031f91e8.31f928b@net.dialog.dk>,
Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Spørgsmålet er, om der findes noget lignende til mac. Hvis nogen kender
> noget i den retning, vil jeg meget gerne høre om det

Syslogd (Mac OS X)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 06-05-01 09:33

Morten Reippuert Knudsen <morten.reippuert@get2net.dk> writes:

> Syslogd (Mac OS X)

Nej, nærmere noget i stil med Solaris' truss eller IRIXs par. Jeg har
ikke lige en Mac OS X maskine i nærheden, så jeg ved ikke om det
findes alleredet. Syslogd kræver jo at det overvågede program selv
logger alting.

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 06-05-01 09:36

> [...]

ikke lige en Mac OS X maskine i nærheden, så jeg ved ikke om det
findes alleredet. Syslogd kræver jo at det overvågede program selv

MacsBug under Mac OS 9 og tidligere kan bringes til at lave noget
tilsvarende, men det er vist lidt omstændigt.

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 06-05-01 09:33

morten.reippuert@get2net.dk,Ny-Internet writes:
>Syslogd (Mac OS X)

Jammen, har man slet ikke noget, der ligner under 9.x ?

ben