Overnatning i Tyskland
Fra : Michael Hansen

Dato : 29-06-04 22:12

Hejsa,

Jeg kører hjem fra Italien om ca. 4 uger, og regner med at tage en
overnatning undervejs. Jeg rejser med 3 børn i alderen 8 til 14.

Hvad gør den koge med hensyn til overnatning? for de store rastepladser
virker lidt vel kedelige og er måske også for dyre, eller???

vh
Michael

Fra : Søren Blom

Dato : 29-06-04 22:27

"Michael Hansen" <nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> skrev
> [...]
>
> Hvad gør den koge med hensyn til overnatning? for de store rastepladser
> virker lidt vel kedelige og er måske også for dyre, eller???

Kør af motorvejen, når I ikke gider køre længere, kør til nærmeste lille by
og find det lokale Gasthaus. Har brugt det mange gange og det har altid
været en succes. Ellers stop et sted, hvor der står Zimmerfrei.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-06-04 22:28

"Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:

> [...]
> og find det lokale Gasthaus. Har brugt det mange gange og det har altid
> været en succes. Ellers stop et sted, hvor der står Zimmerfrei.

Eller vandrerhjem eller et hurtigt søg i Google Groups.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-06-04 22:25

Michael Hansen wrote:

> [...]
>
> Hvad gør den koge med hensyn til overnatning? for de store rastepladser
> virker lidt vel kedelige og er måske også for dyre, eller???

Det er vel gratis at sove på rastepladserne. Men det må man formentlig
ikke.?

Jo længere du kommer væk fra motorvejen, jo billigere er hotellerne.
Find et i en lille by.

Mvh. Jørgen

Fra : N´far

Dato : 30-06-04 02:43

"Michael Hansen" <nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad gør den koge med hensyn til overnatning? for de store rastepladser
> virker lidt vel kedelige og er måske også for dyre, eller???

Autobahnraststaetten (rastepladser langs tyske motorveje) er ikke sikre
længere.

Så-lyt til de andre her i gruppen.
vh

Fra : Kim Wilken

Dato : 01-07-04 07:33

Meld dig ind i FDM - derigennem kan du både vælge og bestille udmærkede
overnatninger ikke så langt fra motorvejene - og til fornuftige priser. At
det er planlagt hjemmefra, vil kunne vise sig at være en gave til jer alle,
når du har kørt en hel dag med 3 børn - og ikke kan finde rundt i en eller
anden tysk flække, der er propfyldt i anledning af en lokal begivenhed og
ungerne er trætte og-og-og...

IBIS hotellerne (fx) koster 5-600 for et dobbeltværelse, og er man heldig,
har de en swimmingpool - spørg evt. når du be'r FDM finde hotellet - eller
tjek det selv på nettet.

mvh
Kim

Fra : Aksel

Dato : 01-07-04 20:03

> [...]
>
> Hvad gør den koge med hensyn til overnatning? for de store rastepladser
> virker lidt vel kedelige og er måske også for dyre, eller???

Har meget rimelige priser, ca 40 ?.
Er altid rene og ordentlige, men der er ingen luxus.

Hilsen Aksel