/ Forside / Karriere / Penge / Andet penge / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet penge
#NavnPoint
Nordsted1 3802
ans 3266
Bille1948 3022
refi 2235
dova 2160
alka 1580
o.v.n. 1270
katekismus 1260
transor 1235
10  jakjoe 1088
Bikort og fradrag...
Fra : CNS


Dato : 29-06-04 20:14

Hej,

Håber jeg har ramt den rette NG...

Mit spørgsmål er som følger... jeg er på SU (hovedkort), men har arbejde ved
siden af i en anden by (som kører på mit bikort), 30 km fra hvor jeg bor,
hvor jeg i løbet af efteråret kommer til at køre til hver dag frem og
tilbage - dette får jeg jo et fradrag for... MEN... hvis jeg nu kommer til
at få et større fradrag end jeg kan gøre brug af på min SU, hvad sker der
så...? Kan jeg så bruge mit fradrag på min bi-indtægt når det hele skal
gøres op for i år, eller er fradraget bare "faldet væk"?

--
Mvh
Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)



 
 
Viggo Karlsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Viggo Karlsen


Dato : 29-06-04 20:48

Hovedkort og bikort er bare en praktisk foranstaltning hen over året, når du
a conto afregner din skat.
Når året er gået bliver det alt sammen lagt sammen, ganget og divideret
indtil man når frem til de reelle fradrag og skattebetalinger. Medmindre dit
kørselsfradrag + bundfradrag overstiger dine samlede indtægter vil du få
normalt udbytte uanset det handler om hoved eller biindtægt.

Viggo



"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
news:cbsepn$qso$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej,
>
> Håber jeg har ramt den rette NG...
>
> Mit spørgsmål er som følger... jeg er på SU (hovedkort), men har arbejde
ved
> siden af i en anden by (som kører på mit bikort), 30 km fra hvor jeg bor,
> hvor jeg i løbet af efteråret kommer til at køre til hver dag frem og
> tilbage - dette får jeg jo et fradrag for... MEN... hvis jeg nu kommer til
> at få et større fradrag end jeg kan gøre brug af på min SU, hvad sker der
> så...? Kan jeg så bruge mit fradrag på min bi-indtægt når det hele skal
> gøres op for i år, eller er fradraget bare "faldet væk"?
>
> --
> Mvh
> Christian
>
> (Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004


Poul Christensen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Poul Christensen


Dato : 29-06-04 20:52

"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> wrote in
news:cbsepn$qso$1@news.net.uni-c.dk:

> Mit spørgsmål er som følger... jeg er på SU (hovedkort), men har
> arbejde ved siden af i en anden by (som kører på mit bikort), 30 km
> fra hvor jeg bor, hvor jeg i løbet af efteråret kommer til at køre til
> hver dag frem og tilbage - dette får jeg jo et fradrag for... MEN...
> hvis jeg nu kommer til at få et større fradrag end jeg kan gøre brug
> af på min SU, hvad sker der så...? Kan jeg så bruge mit fradrag på min
> bi-indtægt når det hele skal gøres op for i år, eller er fradraget
> bare "faldet væk"?

Fradraget falder ikke bort. Du kan højst komme til at indbetale for meget
foreløbig skat (A-skat) i år, men det overskydende beløb bliver betalt
tilbage næste sommer.

Hvis du som følge af jobbet skal have ændret din forskudsregistrering kan
du forelægge skatteforvaltningen dit problem - måske kan bi kortet sendes
til SU og du får hovedkortet til jobbet.

--
Med venlig hilsen
Poul C
poulchr03@ofir .dk

CNS (29-06-2004)
Kommentar
Fra : CNS


Dato : 29-06-04 21:01

Tak for svarene begge to - så har jeg mere ro i sindet..!

--
Mvh
Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)

"Poul Christensen" <poulchr03@ofir-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9517DF35BE36Apoulchr03ofirdk@130.226.1.34...
> "CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> wrote in
> news:cbsepn$qso$1@news.net.uni-c.dk:
>
> > Mit spørgsmål er som følger... jeg er på SU (hovedkort), men har
> > arbejde ved siden af i en anden by (som kører på mit bikort), 30 km
> > fra hvor jeg bor, hvor jeg i løbet af efteråret kommer til at køre til
> > hver dag frem og tilbage - dette får jeg jo et fradrag for... MEN...
> > hvis jeg nu kommer til at få et større fradrag end jeg kan gøre brug
> > af på min SU, hvad sker der så...? Kan jeg så bruge mit fradrag på min
> > bi-indtægt når det hele skal gøres op for i år, eller er fradraget
> > bare "faldet væk"?
>
> Fradraget falder ikke bort. Du kan højst komme til at indbetale for meget
> foreløbig skat (A-skat) i år, men det overskydende beløb bliver betalt
> tilbage næste sommer.
>
> Hvis du som følge af jobbet skal have ændret din forskudsregistrering kan
> du forelægge skatteforvaltningen dit problem - måske kan bi kortet sendes
> til SU og du får hovedkortet til jobbet.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Poul C
> poulchr03@ofir .dk



rasmus carlsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : rasmus carlsen


Dato : 30-06-04 08:12


"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
news:cbshhi$riq$1@news.net.uni-c.dk...
> Tak for svarene begge to - så har jeg mere ro i sindet..!

- det vil jeg nu ikke have hvis jeg var dig. Hvis du får SU kan du nemlig
ikke få kørselsfradrag, så vidt jeg husker. Ring lige til SU-styrelsen eller
dit lokale skattekontor, inden du køber ferie for dit fradrag.

ras



CNS (30-06-2004)
Kommentar
Fra : CNS


Dato : 30-06-04 16:12

Jo, så længe jeg kører for at komme på arbejde, og det er det jeg gør... min
skole ligger i den by jeg bor, men mit arbejde ligger 30 km væk... det har
jeg selv spurgt om nede hos mit lokale skattekontor... jeg kan godt få
fradrag, selvom jeg kun får løn for 1 time om dagen.. og det var der, ifølge
den flinke dame, ikke noget ulovligt ved...

--
Mvh
Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)
"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:6JtEc.460$xY.390@news.get2net.dk...
>
> "CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:cbshhi$riq$1@news.net.uni-c.dk...
> > Tak for svarene begge to - så har jeg mere ro i sindet..!
>
> - det vil jeg nu ikke have hvis jeg var dig. Hvis du får SU kan du nemlig
> ikke få kørselsfradrag, så vidt jeg husker. Ring lige til SU-styrelsen
eller
> dit lokale skattekontor, inden du køber ferie for dit fradrag.
>
> ras
>
>



rasmus carlsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : rasmus carlsen


Dato : 30-06-04 20:03


"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
news:cbukvh$e2r$1@news.net.uni-c.dk...
> Jo, så længe jeg kører for at komme på arbejde, og det er det jeg gør...
min
> skole ligger i den by jeg bor, men mit arbejde ligger 30 km væk... det har
> jeg selv spurgt om nede hos mit lokale skattekontor... jeg kan godt få
> fradrag, selvom jeg kun får løn for 1 time om dagen.. og det var der,
ifølge
> den flinke dame, ikke noget ulovligt ved...

- ja måske har hun ret. Jeg ville nu alligevel lige undersøge en gang til.
Jeg stod i samme situation for år tilbage og undersøgte alt hvad der var at
undersøge - og det kunne ikke lade sig gøre. Så vidt jeg husker var det
noget med hvor man havde sin hovedindtægt ... i al fald kunne det ikke lade
sig gøre. Hvis det kunne ville det jo også være pokkers nemt at flytte
adresse til den anden ende af landet og få kørselsfradrag til sit
studenterjob .... jeg tror ikke den går igennem.

ras




CNS (30-06-2004)
Kommentar
Fra : CNS


Dato : 30-06-04 20:29

under alle omstændigheder har jeg ikke tænkt mig at ændre mit fradrag i år,
så det hele kommer som rest til næste år - så brænder jeg heller ikke
nallerne som du snakker om.. omend jeg tror damen fra T&S har ret

--
Mvh
Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:u7EEc.4863$Sc4.2299@news.get2net.dk...
>
> "CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:cbukvh$e2r$1@news.net.uni-c.dk...
> > Jo, så længe jeg kører for at komme på arbejde, og det er det jeg gør...
> min
> > skole ligger i den by jeg bor, men mit arbejde ligger 30 km væk... det
har
> > jeg selv spurgt om nede hos mit lokale skattekontor... jeg kan godt få
> > fradrag, selvom jeg kun får løn for 1 time om dagen.. og det var der,
> ifølge
> > den flinke dame, ikke noget ulovligt ved...
>
> - ja måske har hun ret. Jeg ville nu alligevel lige undersøge en gang til.
> Jeg stod i samme situation for år tilbage og undersøgte alt hvad der var
at
> undersøge - og det kunne ikke lade sig gøre. Så vidt jeg husker var det
> noget med hvor man havde sin hovedindtægt ... i al fald kunne det ikke
lade
> sig gøre. Hvis det kunne ville det jo også være pokkers nemt at flytte
> adresse til den anden ende af landet og få kørselsfradrag til sit
> studenterjob .... jeg tror ikke den går igennem.
>
> ras
>
>
>



rasmus carlsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : rasmus carlsen


Dato : 30-06-04 21:02


"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
news:cbv412$ind$1@news.net.uni-c.dk...
> under alle omstændigheder har jeg ikke tænkt mig at ændre mit fradrag i
år,
> så det hele kommer som rest til næste år - så brænder jeg heller ikke
> nallerne som du snakker om.. omend jeg tror damen fra T&S har ret

- lyder som en god ide. Så kan du mindst få en positiv overraskelse Ring
eventuelt til et par skattekontorer i nabokommunerne og spørg, om man på SU
kan få kørselsfradrag, hvis man har arbejde ...

ras



Rasmus (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 16-07-04 17:06


"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
news:E_EEc.4888$NV.1021@news.get2net.dk...
>
> "CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:cbv412$ind$1@news.net.uni-c.dk...
> > under alle omstændigheder har jeg ikke tænkt mig at ændre mit fradrag i
> år,
> > så det hele kommer som rest til næste år - så brænder jeg heller ikke
> > nallerne som du snakker om.. omend jeg tror damen fra T&S har ret
>
> - lyder som en god ide. Så kan du mindst få en positiv overraskelse
Ring
> eventuelt til et par skattekontorer i nabokommunerne og spørg, om man på
SU
> kan få kørselsfradrag, hvis man har arbejde ...

Det er ikke noget problem at få kørselsfradrag til og fra arbejde hvis man
er på SU.

Det du tænker på er at man ikke kan få kørselsfradrag til og fra skole, der
får man noget SU rabat på månedskort til offentlig transport, men intet hvis
man selv vælger at køre i f.eks bil.

mvh
Rasmus



Viggo Karlsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Viggo Karlsen


Dato : 30-06-04 19:28


"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:6JtEc.460$xY.390@news.get2net.dk...
>
> "CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:cbshhi$riq$1@news.net.uni-c.dk...
> > Tak for svarene begge to - så har jeg mere ro i sindet..!
>
> - det vil jeg nu ikke have hvis jeg var dig. Hvis du får SU kan du nemlig
> ikke få kørselsfradrag, så vidt jeg husker. Ring lige til SU-styrelsen
eller
> dit lokale skattekontor, inden du køber ferie for dit fradrag.

Der er ikke kørselsfradrag for at komme til og fra
uddannelsesinstitutionen - derimod er der kørselsfradrag til et
indkomstgivende job.

Viggo


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste