God Pizza bund.
Fra : Jon Lykke

Dato : 29-06-04 08:50

Hej kære gruppe.

Først og fremmest tak for al den gode hjælp & inspiration man kan få her.

Jeg søger en opskrift på en RIGTIG lækker pizzabund. Det er lækkert at lave
pizzaer selv, da man får fyldet fuldstændig som man ønsker det, men jeg
kunen godt tænke mig en bedre bund. På de rigtig gode Deep pan spisesteder,
smager bunden for det første rigtig godt, og den er sprød samtidig med at
den ikke er tør. Den minder faktisk lidt om friture.

Er der nogen der ligger inde med en god opskrift på dette?

MVH

Rock_on

Fra : Klumse

Dato : 29-06-04 09:56

> [...]
> den ikke er tør. Den minder faktisk lidt om friture.
>
> Er der nogen der ligger inde med en god opskrift på dette?

Hej.

Jeg bruger selv denne opskrift til pizza, og synes den er rigtig god.

50g gær
2 dl vand
1 tsk. salt
2 ss olie
6 dl mel

-Rør gærenud i lillefinger varmt vand.
-Tilsæt salt og olie.
-Lad dejen hæve mens du gør fyldet klar

Bages ved 200 grader i 10-12 min
men bank lige på kanden for at tjække om den skal have lidt mere.
nogle gange giver jeg den 20 min.

Hilsen Anita

Fra : Håkon Paulsen

Dato : 29-06-04 11:18

>den er sprød samtidig med at
>den ikke er tør. Den minder faktisk
>lidt om friture.
>
>Er der nogen der ligger inde med en
>god opskrift på dette?

Hvis du pensler olie på pizzaens kant, får den en rigtig sprød
konsistens. Måske denne effekt kan opnåes ved at bage en deep pan
pizza i en pande som er smurt med lidt olie? Det er blot en
indskydelse, da jeg selv sværger til den tynde bund.

Det hjælper altid at bage pizzaen på en forvarmet plade, det
bliver den klart mere sprød af synes jeg. Men det egner sig vel
ikke til deep pans?

/Håkon