Engelske - amirikanske mål ..?
Fra : Torkil Halvorsen

Dato : 28-06-04 19:51

Hej.
Er den nogen, som kan omsætte det meget brugte mål "Cup" til
noget "Metrisk" - som f.eks. ml - cl - dl.

Hvordan er en sådan "Cup" defineret..??

Det vil gøre livet noget lettere, når jeg leger lidt med udenlandske
opskrifter.

På forhånd tak.

Torkil
Antispam - Fjern 2 gange "nono" fra min email-adr

Fra : Lars Jespersen

Dato : 28-06-04 20:37

Torkil Halvorsen wrote:
> Hej.
> Er den nogen, som kan omsætte det meget brugte mål "Cup" til
> noget "Metrisk" - som f.eks. ml - cl - dl.
>
> Hvordan er en sådan "Cup" defineret..??

1 cup = 23,7 cl = 2,37 dl = 0,237 L

MVH Lars

Fra : Elvis

Dato : 28-06-04 20:43

Hej

Jeg tænkte bare på hvad vi skal med denne og de andre nyhedsgrupper når nu
google er sådan en "Dejlig Fætter"????

Jeg syntes ihvertfald det er mere hyggeligt at læse svarene her, og så lige
få lidt ekstra "Krydderi" med.

Elvis

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 29-06-04 07:24

Elvis wrote:
> [...]
> google er sådan en "Dejlig Fætter"????
>
> Jeg syntes ihvertfald det er mere hyggeligt at læse svarene her, og så lige

Jeg antager at du svarer på et andet indlæg, nemlig Morten Wartous.

Google er fint til trivialviden, simple oplysninger, definitioner og
metoder. Det er også langt hurtigere at bruge søgemaskinen til at finde
den slags info med; det tager vel 30-60 sekunder og er dermed langt
hurtigere end at bruge gruppen.

Derimod er USENET langt bedre hvis du søger svar på ikke-trivielle
spørgsmål, skjulte sammenhænge etc.

Forsøg på eksempel:
"Hvad er sammenhængen imellem for lang æltning af gærbrød og
smagsresultatet? Hvorfor er det sådan?".

Man ville sikkert kunne finde nogle beskrivelser, men det er i dette
tilfælde mere oplagt at spørge andre levende mennnesker.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-06-04 20:19

Torkil Halvorsen wrote:
> [...]
>
> Hvordan er en sådan "Cup" defineret..??
>
> Det vil gøre livet noget lettere, når jeg leger lidt med udenlandske

Gå til google og skriv i søgefeltet: 10 cups in centiliters

Tra-daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Google er nu en dejlig fætter. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou