Dansk kogebog på engelsk?
Fra : Thomas & Sanne

Dato : 27-06-04 22:11

Hej alle sammen.

Da vi skal til usa og besøge nogle af vores venner, spurgte de om vi ville
se om vi kunne finde en kogebog på engelsk med dansk mad.

Er der nogle i denne gruppe der har set en sådan en?

Hilsen Thomas

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-06-04 06:14

["Thomas & Sanne" <thomasb@johansen.tdcadsl.dk:)> | Sun, 27 Jun 2004
23:10:34 +0200]

>Da vi skal til usa og besøge nogle af vores venner, spurgte de om vi ville
>se om vi kunne finde en kogebog på engelsk med dansk mad.
>Er der nogle i denne gruppe der har set en sådan en?

Flere større turitsbureauer (bl.a. det i Rødovre Centrum), har ofte danske
kogebøger/madbøger på forskellige sprog.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 08:37

> Da vi skal til usa og besøge nogle af vores venner, spurgte de om vi ville
> se om vi kunne finde en kogebog på engelsk med dansk mad.
>
> Er der nogle i denne gruppe der har set en sådan en?

Jeg så i weekenden Ida Davidsens "Om smørrebrød jeg ved..." på engelsk. Jeg
husker dog desværre ikke lige den engelske titel.

Vh

Jette

Fra : Helle Skoett

Dato : 28-06-04 22:28

"Jette" <jehandersen(snabela)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Jeg
> husker dog desværre ikke lige den engelske titel.

Der findes faktisk en ganske udmærket kogebog, som er oversat til både tysk
og engelsk. Den hedder Dansk Madkultur (er jeg overbevist om - den står
hjemme i reolen)... Jeg købte den i en almindelig boghandel.
Hvis du skal bruge én med mere jordnær landkost, ved jeg at Bornholms Museum
har én om bornholmsk mad, som er translateret til udenlandsk...
Mon ikke også andre landsdele har sådanne bøger?
vh helle s

Fra : Inge Marie Hansen

Dato : 28-06-04 22:20

Et eksempel kunne være: Dining With The Danes af Lynn Andersen (ISBN
87-17-06661-1)

m.v.h.