Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Trekantpostering i SummaSummarum
Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 27-06-04 18:59

Hej

Jeg har ofte brug for at lave sådan en postering:

VARESALG    -125 kr
Portoudgifter    +15 kr
Bank       +110 kr

(Jeg har ignoreret moms for at holde spørgsmålet simpelt).

I Summa kan man umiddelbart kun postere på to konti ad gangen.

Hvordan plejer man at bogføre ovenstående "trekantpostering"?

mvh
Nils Emil P. Larsen
---------------------------
My reply-address is valid.
Min svar-adresse er gyldig.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 27-06-04 19:07

> [...]
>
> I Summa kan man umiddelbart kun postere på to konti ad gangen.
>
> Hvordan plejer man at bogføre ovenstående "trekantpostering"?

Hejsa,

nu anvender jeg ikke selv Summa, men i såvel Navision, Navigator mf. er det
muligt.

Jeg ved selvfølgelig heller ikke, om "problemet" i Summa skyldes, at du
anvender modkonto-muligheden på samme linie. Hvis dette er tilfældet, kan du
heller ikke postere på flere linier i de øvrige programmer.

Måden det gøres på er, at du laver 3 linier

Første linie bogfører du kr. 125 i kredit på kontoen for varesalg
Anden linie bogfører du kr. 15 i debet på kontoen for porto
Tredje linie bogfører du kr. 110 i debet på kontoen fra bank

Og så går det hele i 0, og nyt bilagsnummer kan startes

Fra : Britt Malka

Dato : 28-06-04 09:42

On Sun, 27 Jun 2004 19:59:29 +0200, Nils Emil P. Larsen
<ne-nospam7@post.cybercity.dk> wrote:

>I Summa kan man umiddelbart kun postere på to konti ad gangen.

Nej, som Michael Sørensen skriver, kan man postere på så mange konti
ad gangen, som det skal være, men i Summa skal du sørge for at have
både en kolonne til debiteringer og en til krediteringer i
kassekladden.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 28-06-04 09:55

Hej

On Mon, 28 Jun 2004 10:42:19 +0200, Britt Malka <news@foxladi.com>
wrote:

> [...]
>ad gangen, som det skal være, men i Summa skal du sørge for at have
>både en kolonne til debiteringer og en til krediteringer i

Tak for hjælpen begge to!
Nu har jeg ændret indstillinger for kassekladden og jeg har nu
mulighed for at bogføre i debit og kredit som ønsket.

mvh
Nils Emil
My reply-address is valid.
Min svar-adresse er gyldig.