bagage spørgsmål
Fra : Heine

Dato : 27-06-04 12:28

Hej

vi er 2 som skal rejse med sterling imorgen til Cypern, er det ok at have 1
stk håndbagage som vejer ca 30kg - eller skal det dele op i 2, som så vil
veje ca 15kg stk. Ifgl deres regler er det tilladt med 20kg pr mand

-Heine

Fra : Hans Ole A. Kjeldsen

Dato : 27-06-04 12:56

"Heine" <duppe@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stk håndbagage som vejer ca 30kg - eller skal det dele op i 2, som så vil
> veje ca 15kg stk. Ifgl deres regler er det tilladt med 20kg pr mand

Det skal deles op i to, ellers kan kabinepersonalet ikke holde styr på det.

(Og ellers kunne een mand jo tage en 300 kg rygsæk med op i flyveren på
vegne af et 20 personers rejseselskab der hver kun ønskede at benytte sig af
rette til at have 5 kg med....og det er jeg ikke sikker på ville være godt
for bagagehylden, eller den der evt. måtte få den i hovedet.

Fra : Hans Ole A. Kjeldsen

Dato : 27-06-04 13:43

"Hans Ole A. Kjeldsen" <invalid@in.valid> skrev i en meddelelse

> "Heine" <duppe@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse

> 1
>
> Det skal deles op i to, ellers kan kabinepersonalet ikke holde styr på
det.

Jeg går ud fra at du taler om den bagage som skal med dig IND i kabinen?!

Fra : alexbo

Dato : 27-06-04 13:24

"Heine" skrev

> [...]
> stk håndbagage som vejer ca 30kg - eller skal det dele op i 2, som så vil
> veje ca 15kg stk. Ifgl deres regler er det tilladt med 20kg pr mand

Det er et godt spørgsmål, som man siger når man ikke kender svaret.

Du skriver håndbagage, men jeg regner med du mener kuffert, håndbagage er
det du tager med i kabinen.
Det er 7 kg. det maximale, og i princippet regnes de 7 kg. med i de 20 kg.

I nogle tilfælde hos SAS og andre er 30 kg. tilladt pr. passager, jeg har
selv haft 28 kg. med, så bliver kufferten forsynet med et rødt HEAVY skilt
med vægten noteret.

Så bagagefolkene kan håndtere tunge kufferter, men der selvfølgelig en
grænse, hvor præcist den ligger ved jeg ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Heine

Dato : 27-06-04 14:02

[snip]

Hej

tak for de hurtige svar, jeg snakker om det indtjekkede bagage - men vi
holder os til 1 kuffert, som kommer til at veje ca 25kg - så mon ikke det
går

Fra : alexbo

Dato : 27-06-04 14:30

"Heine" skrev

> tak for de hurtige svar, jeg snakker om det indtjekkede bagage - men vi
> holder os til 1 kuffert, som kommer til at veje ca 25kg - så mon ikke det
> går

Jo, 25 kg. ville jeg ikke være bange for.
Det principelle i dit spørgmål, glemte jeg helt.
Passagerer der rejser på samme billet, deles om vægtgrænserne, så man kunne
forestille sig en 40 kg. kuffert for 2 personer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-06-04 17:28

On Sun, 27 Jun 2004 15:30:27 +0200, "alexbo"
<alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

..
>Passagerer der rejser på samme billet, deles om vægtgrænserne, så man kunne
>forestille sig en 40 kg. kuffert for 2 personer.

Men mange steder er der en absolut øvre grænse på 30 kg. af hensyn til
arbejdesmiljøet. Så ligemeget hvor meget man er villig til at betale
skal det splittes op.

Det kan af andre årsager være en fordel at dele det op, f.eks. hvis
der er noget forsinket bagage, så er det kun halvdelen der er
forsinket ;)

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : alexbo

Dato : 27-06-04 19:01

"Nicolai Lang" skrev

> Men mange steder er der en absolut øvre grænse på 30 kg. af hensyn til
> arbejdesmiljøet.

Ja, der er jo 2 hensyn at tage, dels den mængde bagage en passager/billet
må medtage, dels hensynet til bagagehåndteringen

På Københavnss lufthavns hjemmeside står følgende.

Stor bagage
Vejer bagagen mere end 30 kg., eller er den større end de ovenstående mål
for indskrevet bagage, henviser personalet i check-in til separate pulte,
hvor bagagen skal afleveres.
For yderligere oplysninger kontakt dit flyselskab

Men også hjemrejselufthavnens regler skal jo der tages hensyn til.
Men under 30kg. får man næppe problemer med.

Jeg har ikke kunne finde en konkret overgrænse, kan 10 mand f.eks. få
hjembragt en 200 kg. guldbuddafigur?
Sådan en har jeg overvejet at købe.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-06-04 21:12

Hej

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote:
[klip]
>Ja, der er jo 2 hensyn at tage, dels den mængde bagage en passager/billet
>må medtage, dels hensynet til bagagehåndteringen

Du glemte det 3'die hensyn, nemlig at få flyveren til at slippe betonen
!

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : alexbo

Dato : 27-06-04 21:34

"Ole Rasmussen" skrev i

> Du glemte det 3'die hensyn, nemlig at få flyveren til at slippe betonen

Flyveren er nok nærmest ligeglad med om der er 10 kufferter med 20 kg. eller
1 med 200 kg.

Jeg kunne derimod sagtens forestille mig en vægt placeret foran indtjekning,
så passager og bagage havde en totalvægt der skulle overholdes.

Det ville også være til stor moro for andre passagerer, når konen og jeg
skændes om hvem, ellers hvis kuffert der ikke skulle med.

mvh
Alex Christensen