God taske til iBook
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-06-04 11:16

Hejsa,

Jeg har lige fået min nye 12" 1 GHz iBook og skal bruge en taske til
den. Den skal ikke være ret stor, men skal kunne rumme
strømforsyningen og måske et par CD'ere, men det er også alt. Jeg har
før set nogle tasker, som smygede sig tæt rundt om iBook'en, men jeg
ved ikke hvilke mærker de var.

Jeg kan se at Apple sælger en del forskellige, men er det nogen som
kan anbefales?

Hvad bruger I?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-06-04 11:57

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:
> Hvad bruger I?

Bruger selv den her:
http://www.lowepro.com/pages/series/linx/linx430.htm

Fik den godt nok med i forbindelse med brugtkøb, så noget selektivt valg
var det ikke.

Min erfaring er dog, at der hurtigt kommer flere ting i tasken end
først beregnet.
Kabler, iSight, kamera, mus, kortlæser etc.
Så mit råd må være, hellere lidt for stor end modsat.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-06-04 15:27

> Bruger selv den her:
> http://www.lowepro.com/pages/series/linx/linx430.htm

Den er helt klart for stor... iBook'en er en nr. 2 computer, så jeg
vil typisk ikke slæbe ret meget med mig.

> [...]
> først beregnet.
> Kabler, iSight, kamera, mus, kortlæser etc.
> Så mit råd må være, hellere lidt for stor end modsat.

Jeg kan godt se, at det vil være relevant hvis det er den eneste
computer man har, og man bruger den dagligt til kontorarbejde,
skolearbejde osv. Jeg vil kun bruge den sporadisk og jeg har allerede
en anden taske til CD'ere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen
PowerMac G4 Dual 867 MHz Verax | 19" TFT | iSight | AlchemyTV DVR | 8x DVD-R
iBook 1 GHz Combo | Airport Extreme | Bluetooth

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-06-04 11:57

René Frej Nielsen wrote:

> [...]
> ved ikke hvilke mærker de var.
>
> Jeg kan se at Apple sælger en del forskellige, men er det nogen som

tucano second skin, og en almindelig rygsæk, da jeg ikke vil skilte med
at det er en laptop. Desuden har den rygsæk et foret rum til en laptop,
og lommer til de andre ting.

JonB

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-06-04 14:52

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> tucano second skin, og en almindelig rygsæk, da jeg ikke vil skilte med
> at det er en laptop. Desuden har den rygsæk et foret rum til en laptop,
> og lommer til de andre ting.
>

> JonB

Yep - Tucano'en er som smurt på ibook'en og i et lækkert design. Du kan
ikke proppe andet i den, men hvis du skal have strømforsyningen med kan
du sikkert have den et andet sted. Applestoren har en lidt dyrere Incase
Laptop sleeve som også ser lækker ud hvis du gerne vil have en lille
lomme og en hank.

Mvh, Michael

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-06-04 15:29

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> du sikkert have den et andet sted. Applestoren har en lidt dyrere Incase
> Laptop sleeve som også ser lækker ud hvis du gerne vil have en lille

Jeg tror det bliver Incase Laptop Sleeve for 12" PowerBook and iBook.
Den helt tynde er meget lækker og virkelig smart hvis man har iBook'en
i en rygsæk, men min taske skal "fungere" alene og derfor bil jeg
gerne have en lomme på.

Fra : No1

Dato : 27-06-04 22:10

> [...]
> Den helt tynde er meget lækker og virkelig smart hvis man har iBook'en
> i en rygsæk, men min taske skal "fungere" alene og derfor bil jeg

Jeg har også en Incase Sleeve til min iBook. Den er helt fin og er lille
nok til at den kan være i en anden taske. Dog bruger jeg nu mest en
rygsæk i stedet for sleeve'en. Bl.a. fordi min skulder foretrækker rygsæk.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-06-04 15:56

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> writes:

> [...]
> Den helt tynde er meget lækker og virkelig smart hvis man har iBook'en
> i en rygsæk, men min taske skal "fungere" alene og derfor bil jeg

Jeg bruger en Eastpak Campus Geek. Alene navnet... Det er godt mere
en almindelig rem-over-skulderen taske, men der er en lille foret
"lomme" inde i tasken, der passer fint til en iBook. Jeg har sjældent
iBook'en med, så det er helt klart en bonus, at det samtidigt er en
almindelig taske.

Min erfaring er, at mange standard laptop-tasker er stålarmerede
monstre, der vejer flere kilo i sig selv.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-06-04 14:55

Hej René

Du kan bruge den mindste Targus. Den vil passe nøjagtig til en iBook.
Men ellers er der ikke så meget plads i den. Der kan fx. ikke være en A4
mappe, men nok et bundt papirer m.v.. Har set den i Fona til 249kr..
Targus laver også et par rygsækmodeller - en lille og en stor.

Samsonite laver også en hel serie af computertasker, - både i alm.
tasker med hank og skulderrem, samt i rygsække til priser fra 399kr. og
op til omk. 1000kr.

JanSport har nu også lavet et par stks. i rygsækmodel med god polstring
og alligel ikke stor. Jeg har ihvertfald set tre modeller i Magasin fra
ca. 500kr. til knap 800kr.

Kensington laver en hel række af tasker, men hvorvidt de stadig
importeres til Danmark, véd jeg ikke. De er utroligt lækre i finish og
tilvirkning, - men absolut heller ikke billige. Svjv. koster den
billigste alm. taske knap 500kr., og den dyreste lige omkring 2000kr.,
men så er det også i meget elegant okselæder med dobbeltrum til computer
+ printer. Havde en selv, men den var for lille. Kunne ikke tage en 7cm
ringbind...

Og skal det være dansk, så er der Cavalet. De laver en hel serie af
tasker og rygsækmodeller fra 299kr. til 1500kr. (læder).

Jeg har selv den lille Targus, som jeg dog ikke bruger til computer, men
til nogle CD mapper med div. CD Rom, som jeg altid har med ud. Desuden
har jeg en rigtig stor Samsonite med Dobbeltrum, så der er meget plads
til både PB, printer, ekstra tilbehør osv.. Den koster i dag stadig
695kr. i Magasin (Århus afd.).

Har i øvrigt set nu, at CaseLogic har lavet et par computertasker til en
rimelig pris 349kr. og 599kr. - hhv. enkeltrums og dobbeltrums, - ellers
er de ens, ret små med god finish, men et dårligt håndtag, - synes jeg
da, - den er for tyk at holde om.

Og så er der jo alle de ukorrente mærker og modeller, man kan købe i
div. PC shops og fx. i Bilka og Føtex, - og det er fra ca. 199kr. og til
500kr.

Men ud fra det, du skriver, så vil jeg umiddelbart tro, at det vil være
Targus tasken fra Fona, der vil passe dig bedst.

mvh. Erik Rihcard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>