Matrox G550 tv-out problem
Fra : Morpheous

Dato : 27-06-04 10:53

Hej

Har et Matrox G550 som jeg vil have ud på mit tv, men det flimre helt vildt,
jeg kan se skærmbilledet, men det er totalt forvrænget.

Jeg har prøvet alle mulige kombinationer, composite, S-vhs osv.

Jeg har prøvet på 3 forskellige tv.

Nu ved jeg at der er nogen der vil skrive at de ikke er modtagelig for
S-vhs/composite men hvordan kan det så lade sig gøre fra min
dvd med composite ind en scart adapter bag i tv'et ???

Nu pakker jeg pc og et tv, kører hjem til daddy for at afprøve der, hvor jeg
ved hans tv-out virker på et ATI9600Pro.

Morpheous

Fra : Morpheous

Dato : 27-06-04 12:46

> Nu pakker jeg pc og et tv, kører hjem til daddy for at afprøve der, hvor
jeg
> ved hans tv-out virker på et ATI9600Pro.

Ok, tv'et virkede fint hjemme på min far's pc .... står som det skal i farve
osv.

Nå, men når jeg så kommer hjem og sætter tv'et til min egen maskine
(Sapphire 9500Pro) så virker det ikke rigtigt som det skal, kan få et clonet
skærmbillede frem i sort/hvis ... men når jeg vælger udvid skrivebord,
kommer der ikke noget billede frem på tv'et .... hmm.

Har installeret nyeste driver fra ATI.

Jeg har heller ikke fundet en løsning på mit G550 endnu.

Det gør ikke så meget med mit 9500Pro kort, men G550 som gerne skulle stå
vise film på tv'et vil jeg meget gerne have gang i.

Morpheous

Fra : Morpheous

Dato : 27-06-04 13:14

> Det gør ikke så meget med mit 9500Pro kort, men G550 som gerne skulle stå
> vise film på tv'et vil jeg meget gerne have gang i.

Nå, men jeg kiggede lidt på Matrox hjemmeside og fandt dette i en faq ....

Products - G550

- Connect the TV to the HD-15 connector with the Matrox TV output cable
(also called a break-out-cable). Then connect the computer monitor to the
DVI connector using of the HD15-to-DVI adapter/dongle supplied with your
Matrox graphics card.

(jeg havde sat det op lige modsat)

Det virkede ikke på det første tv (som iøvrigt er til låns), tværtimod, nu
kan jeg sgu ikke se tv mere, det flimmer bare .... ups :)

Men så satte jeg det andet til (som virkede på min fars) Bingo ... der kom
et billede frem, dog sort/hvid.

Jeg gik ind og fandt indstillingerne for dual-head, og der kunne jeg så
vælge mellem NTSC og PAL ... og bingo, nu kom farverne.

Så jeg er glad .... bortset fra mit lånte tv ikke virker lige nu ... kan det
have taget skade på nogen måde ???

Morpheous

Fra : Jakob M

Dato : 28-06-04 15:12

> Så jeg er glad .... bortset fra mit lånte tv ikke virker lige nu ...
> kan det have taget skade på nogen måde ???

Ja, jeg ødelagde en video på den måde. TVet eller videoen skal være slukket
når du sætter stikket fra computeren i.

Mvh
Jakob