Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvidevarepriser
Fra : Gabriella Alsøe

Dato : 26-06-04 23:42

Jeg står og skal købe 3 nye hårde hvidevarer. De skal finansieres og
leveres. Min venindes kæreste sagde så at han havde hørt at man kunne
"prutte" om prisen på tingene, især når man købte flere ting fra samme sted.
Er der nogen af jer der har erfaring med det? Og om man så kan få det
finansieret stadig?

I må undskylde hvis det er en forkert NG, men tænkte da det jo handler om
penge, så kunne det ikke være helt galt..

På forhånd tak...

Fra : Viggo Karlsen

Dato : 27-06-04 07:07

Prisen på varerne og finansieringen af dette beløb har ikke nødvendigvis
noget direkte med hinanden at gøre - det er typisk 2 selvstændige (men
muligvis kontraktligt forbundne) selskaber som leverer ydelserne.

Hos hvidevare firmaet forhandler i jer frem til prisen på de varer I ønsker
at købe. Husk det ikke er sikkert det første tilbud er det bedste. Jeg købte
ind til mit behov for 3 år siden og priserne for de samme varer svingede fra
23-24000 til 42.000 kr. Billigste pris var det mest overraskende sted -
nemlig en gågadeforretning i Hørsholm.

Formentlig vil det være billigst at tage et banklån eller få en kassekredit
og finansiere via banken.
Ellers skal I bare bede om finansiering i hvidevareforretningen for det
samlede beløb - Hvidevareforretningen har med garanti en samarbejdsaftale
med et finansieringsselskab som f.eks. Nordania, Handelsfinans, IKANO
elller hvad de nu hedder.

Viggo

---

Fra : Peter Risager

Dato : 27-06-04 12:37

> [...]
> "prutte" om prisen på tingene, især når man købte flere ting fra
> samme sted. Er der nogen af jer der har erfaring med det? Og om man

Mit råd er:
Lån pengene i banken, det er LANGT billigere.

Når du har fået lov til et lån på størrelse X, så tag ned og snak med dem i
forretningen, og pres dem indtil de giver noget rabat.
Efter sigende er der jo lagt 20% oveni prisen fordi der er så mange der
prutter om prisen.

--
Peter Risager
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and

Fra : Gabriella Alsøe

Dato : 28-06-04 19:55

Mange tak for jeres svar

/GA

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-07-04 21:54

"Gabriella Als ø e" <gabriella@netbruger.dk> wrote in message
> [...]
sted.
> Er der nogen af jer der har erfaring med det? Og om man så kan få det

Man kan ALTID prutte om prisen.
Det er bare om at spille dum "hvad koster det hvis jeg skal have den , den
og den?" - så når han disker op med en pris så kommer du bare med et bud på
xxxx under og siger "det vil jeg give så er det afhentet med det samme" -
den virker hvergang :)

/Dennis

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 08-07-04 19:04

> [...]

sted.
> Er der nogen af jer der har erfaring med det?

Det kan du sagtens. Hvis der er nogen man kan handle med, så er det
hvidevarerforretninger.

Hvis du er lidt snu, så udnytter du konkurrencen på markedet og de
forskellige forretningers prisgaranti. Jeg har lige købt hvidevarer til et
helt køkken (opvasker, emhætte, køleskab og komfur), hvor jeg fik temmelig
meget rabat uden at gøre det store for det, andet end at gå ind i 3
forskellige forretninger.

Anyways, jeg tog først i en forretning, hvor jeg fandt den helt rigtige
opvaskemaskine på tilbud. Sælgeren gav mig en pris på alle varene samlet med
lidt rabat. Det var rimelig billigt, men så var jeg alligevel lige forbi
Electric City, fordi jeg skulle se på et stereoanlæg. Jeg så mig lidt
omkring og fandt det rette komfur på tilbud, men opvaskemaskinen var en del
dyre derinde. De kører med prisgaranti, så jeg fik endnu et tilbud, hvor
priserne på opvaskemaskinen og komfuret var temmelig lave - plus lidt rabat
på emhætten.

Nu bor jeg ret tæt på Punkt1, så jeg kunne jo ligeså godt kigge forbi dem
også, nu hvor jeg var i gang. Alt var dyre derinde, men sælgeren var ivrig
efter at lave et tilbud. Prisen var kun 100 kr. billigere end i Electric
City, men til gengæld fik jeg en emhætte, der var langt bedre hos Punkt1.

Hvis du bor i Storkøbenhavn, så hold dig fra Electric City i Taastrup. De
kan ikke gå særlig langt ned i pris... De kan til gengæld trylle på
fisketorvet.

> Og om man så kan få det finansieret stadig?

Få det finansieret i banken i stedet. Hvis din bankrådgiver ikke kan låne
dig pengene på en måde, så de bliver forrentet langt bedre end via et
forbrugslån, så skift bank - eller tru med det. Banker er også til at handle
med..

--
Mvh, Lasse K

Fra : Rasmus

Dato : 16-07-04 17:13

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.invalid> wrote in message
> [...]
> City, men til gengæld fik jeg en emhætte, der var langt bedre hos Punkt1.

Nu er både Electric city, Punkt1, El-giganten og hvad de ellers hedder ret
dyre, deres priser ligger gerne 20-30% over hvad varen kan fåes til andre
steder, det er kun hvis de har nogle kampagne modeller som de f.eks har købt
500 stk af ved leverandøren at de er billige.

Jeg købte nyt køleskab + vaskemaskine hos en online forhandler af
hvidevarer, jeg gav ca, 10.000 inkl levering, hos Punkt1 kostede de samme
modeller omkring 15.000 inkl levering.

Så det er ikke så underligt at de gerne giver 20% i rabat.

mvh
Rasmus

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 25-07-04 16:52

> [...]
købt
> 500 stk af ved leverandøren at de er billige.

Det fungerer ligesom Netto og næsten alle andre kæder: En del varer handles
uden nogen videre indtægt og det "tab" hentes ved, at der er god fortjeneste
på de andre varer. Kunderne køber jo ofte mere end udsalgsvaren eller den
varer der bare generelt er billigere. De færreste valfarter rundt og køber
deres produkter forskellige steder (så er der jo heller ingen massekøbsrabat
at hente).

> [...]
> modeller omkring 15.000 inkl levering.
> Så det er ikke så underligt at de gerne giver 20% i rabat.

Jeg fik mere end 20 % rabat på flere af varene.

Tro mig, jeg tjekkede priserne overalt. Jeg har sparet omtrent 15-20 % i
forhold til alle andre steder - online forhandlere, forretninger, you name
it. Hvis jeg købte enkelte af produkterne via online forhandlere, kunne jeg
få dem til 5-10 % over den pris jeg gav ved Punkt1. Resten af varene sparede
jeg en hel del mere på. De får tilskud fra hovedkontoret, hvis de sælger nok
varer på en gang, så der kan de gå helt ned til kostpris.

--
Mvh, Lasse