Java i OSX
Fra : Dan (1Way2Print)

Dato : 05-05-01 12:52

Hej i gruppen,

Er der nogen der har erfaring med java i OSX.
Skulle OSX ikke være java 2 (1.3) kompatibel, jeg mener netbankerne skulle
jo i teorien virke på Mac nu, eller tager jeg fejl. Jeg har forsøgt at komme
ind på min danske bank netbank med IE 5.1 og Omniweb, men de melder begge
fejl i javaen. Er det mig eller er der OSX der ikke kan? Eller findes der en
anden web browser der virker?

Dan Henriksen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 05-05-01 17:46

Dan (1Way2Print) <dan@1way2print.net> wrote:

> Skulle OSX ikke være java 2 (1.3) kompatibel,

Jo, det er det.

> jeg mener netbankerne skulle
> jo i teorien virke på Mac nu, eller tager jeg fejl.

Ja du gør. Din browser skal understøtte det, dvs. der skal være et java
plug-in til den, eller den skal bede OS'et om at fikse det for den.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Dan (1Way2Print)

Dato : 05-05-01 17:58

> Ja du gør. Din browser skal understøtte det, dvs. der skal være et java
> plug-in til den, eller den skal bede OS'et om at fikse det for den.

Tak for svaret.
Men hvilket plug-in og hvor får jeg fat i den?

Dan

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 05-05-01 20:07

Dan (1Way2Print) <dan@1way2print.net> wrote:

> Men hvilket plug-in og hvor får jeg fat i den?

Det findes mig bekendt ikke endnu.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-05-01 18:36

On Sat, 5 May 2001 13:51:34 +0200, Dan (1Way2Print) wrote
(in message <B71B06F1.6CE8%dan@1way2print.net>):

> [...]
> fejl i javaen. Er det mig eller er der OSX der ikke kan? Eller findes der en

Browserne i OSX er ikke særligt gode til Java endnu. Det er noget af en
skuffelse, men vi må vente lidt længere, det er ikke implementeret ordentligt
endnu, som det hedderŠ

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-05-01 19:42

In article <B71B06F1.6CE8%dan@1way2print.net>, 1Way2Print
<dan@1way2print.net> wrote:

> [...]
> ind på min danske bank netbank med IE 5.1 og Omniweb, men de melder begge

Java under Mac OSX er ganske rigtigt version 1.3, problemet med diverse
netbanker er at de bruger links mellem Java applets og javascript, som
ikke er en del af Jave 1.3

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen