iMic ... eller ? ?
Fra : Erling Hansen

Dato : 26-06-04 18:02

Jeg vil gerne bruge min iBook til at lave indspilninger på. Derfor skal
jeg have én eller anden USB-indgang til mikrofon eller (og) mixer.
Jeg har haft øjnene på iMic .. men nu er jeg pludselig kommet i tvivl.
Der står ingen steder i beskrivelsen at den er en stereo-indgang. Jeg
skulle jo gerne kunne slutte min mixer til 'dyret'.
Er iMic i stereo? Eller kan én af jer erfarne musikere anbefale en anden
form for indgang?
mvh
Erling Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-04 18:33

On 2004-06-26 19:02:15 +0200, email@domain.com (Erling Hansen) said:

> [...]
> skulle jo gerne kunne slutte min mixer til 'dyret'.
> Er iMic i stereo? Eller kan én af jer erfarne musikere anbefale en anden

Fungerer også i stereo!

--
kind regards

nse

"Ach, crivens, what a wee snotter....."

Quote from "The Wee Free Men" by Terry Pratchett

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-06-04 09:24

Niels Eliasen wrote:

> Fungerer også i stereo!

Hvis du køber en iMic og pludselig begynder at opleve en helt masse
støj, så er løsningen ikke at rive sig i håret og trampe på den (som jeg
gjorde), men at gå ind i Applications -> Utilities -> Midi-setup og
sætte den tilbage på 16bit istedet for den 8bit setting den af
uforklarlige årsager ind i mellem hopper over på.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-06-04 09:48

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> sætte den tilbage på 16bit istedet for den 8bit setting den af
> uforklarlige årsager ind i mellem hopper over på.

Tak for gode råd fra jer begge. Jeg vil bestille mig en iMic. Den er jo
faktisk utroligt billig når man tænker på at det er et stykke
elektronik.
mvh
Erling Hansen