[Xnews] SigDashRegex
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-06-04 14:45

Jeg kan ikke gennemskue, hvordan man får Xnews til at se de
her latterlige reklamer for diverse antivirusprogrammer som en
signatur, så jeg har mulighed for at få dem tonet ned, så de
ikke er så fremtrædende. Det er jo efterhånden dem man først
får øje på.

Hvordan skal linien med SigDashRegex se ud i Xnews.ini, hvis jeg
gerne vil have den til at genkende --- som en signaturadskiller?

Linien ser i forvejen sådan her ud: SigDashRegex=^\-\-\s?$

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 26-06-04 14:53

On Sat, 26 Jun 2004 15:44:43 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> signatur, så jeg har mulighed for at få dem tonet ned, så de
> ikke er så fremtrædende. Det er jo efterhånden dem man først

Bruger du i forvejen ikke KorrNews til noget behandling af indkommende
news?

Hvis ja, så har Henrik lavet en til KorrNews. Se evt. her:

http://groups.google.dk/groups?ie=UTF-8&as_umsgid=19.06.2004.13.17.03_dk.admin.netikette_@hkh.dyndns.dk&lr=&hl=da

Carl

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-06-04 21:44

Carl Drud skrev:

> Bruger du i forvejen ikke KorrNews til noget behandling af
> indkommende news?

Nej, jeg bruger den kun til udgående, så jeg vælger at snuppe en
af linierne fra "Prometheus" i stedet. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 12:47

Carl Drud skrev:

> OK. Jeg mente bare at du på et tidspunkt også rodede med noget
> indkommende på KN.

Det gjorde jeg også, men opgav efter nogle timers kamp.
Min tålmodighed er ret lav på det punkt desværre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 14:25

Henrik K Hansen skrev:

> Havde det ikke været for Hamster, KorrNews og 40tude Dialog,
> så havde jeg droppet usenet for længe siden.

Ja, det giver jo da en del fordele, hvis man forstår at udnytte
mulighederne. Hvordan har du gjort det her:
<http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/19-06-2004-13.11.50.png> ?

Kræver det, at KorrNews behandler indkomne indlæg?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 29-06-04 19:58

On Tue, 29 Jun 2004 20:45:41 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Jeg kan godt regne ud, at det har noget med filen lHeader.txt at
> gøre, men når jeg åbner den, kan jeg kun se følgende:
>
> !MAIL FROM
> !RCPT TO
>
> Hvorfor brokker KorrNews sig mon over det?

Fra mester selv:

"Auf Anhieb keine Ahnung"

http://groups.google.com/groups?as_umsgid=9vik27.3vvogq7.2%40news.tglsoft.de

Åbenbart ingen anelse

Jeg kunne kun finde to meddelelser med beskrivelse af din fejlmeddelelse
på Google.

Carl

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-06-04 20:18

Hej Carl Drud, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Fra mester selv:
>
> "Auf Anhieb keine Ahnung"
>
> http://groups.google.com/groups?as_umsgid=9vik27.3vvogq7.2%40news.tglsoft.de

Sikken en mester. Gad vide om han en dag vil patche programmet,
så det kan kommunikere med andre programmer som fx googles
- jf. "n chsten"

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Carl Drud

Dato : 29-06-04 20:33

On Tue, 29 Jun 2004 21:18:21 +0200, Rudi Stegen wrote:

> Sikken en mester. Gad vide om han en dag vil patche programmet,
> så det kan kommunikere med andre programmer som fx googles
> - jf. "n chsten"

Google er ikke Quoted Printable "fähig"

Carl

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-06-04 00:52

> Google er ikke Quoted Printable "fähig"

Caught in the trap

Jeg kunne aldrig drømme om at kritisere, at nogen glemte et tegn, ramte
et forkert, tabte et ord hist og her - eller en hel sætning for den
sags skyld.

Så jeg kiggede selvfølgelig på headeren og så, at mesteren - der begår
hjælpeprogrammer til nyhedslæsere - postede i Q-P.

Det hjælper ligesom med at placere ham på skalaen

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-06-04 22:54

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hvad betyder f.eks. det her:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/anwendungsfehler.png>.

> Hvorfor brokker KorrNews sig mon over det?

Jeg tror det sker når der kommer en hel stak artikler lige efter
hinanden, hvor der skal manipuleres en hel del, så kan Korrnews ikke
følge med.

> Jeg tvivler stærkt på, at jeg kan få Luu Tran overtalt til det. :)

Spoiler char er ellers en god ting, udvikler han stadig på den.

--
Henrik
17605e8e8bf809281a3134873f673a93

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-06-04 00:19

Den 29 jun 2004 skrev Henrik K Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> udvikler han stadig på den.

Seneste release er fra 25/8-2003. Siden er der ikke sket noget

Lars Klintholm

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 30-06-04 04:39

Rudi Stegen, du skrev:

> Så jeg kiggede selvfølgelig på headeren og så, at mesteren - der begår
> hjælpeprogrammer til nyhedslæsere - postede i Q-P.

Han begår ikke hjælpeprogrammer til nyhedslæsere, men til en server,
en stor forskel imho.

> Det hjælper ligesom med at placere ham på skalaen

På et forkert grundlag

--
Henrik
399e04cb9bab50d52fb3c4a5df5acf62

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-06-04 12:43

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> På et forkert grundlag

Du har jo også gennemskuet, at mine aversioner primært skyldes, han er
tysker

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 30-06-04 22:18

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hvis brugeren har en newsreader, som indsætter en korrekt
> signaturadskiller og samtidig har f.eks. AVG anti-virus
> installeret, vil det vel ske.
> <news:40dc27ef$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> f.eks.

Du har ret
http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/30-06-2004-23.14.35.png

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-07-04 14:40

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Jeg lader den køre lidt endnu og håber så på, at folk med tiden
> finder ud af at fjerne den fra deres indlæg. Er blot desværre
> bange for, at vi vil se flere og flere af den slags signaturer.

Det er vel kun noget OE gejl? Så du kunne jo nøjes med at tjekke OE
indlæg, det vil også speede det op.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-04 17:29

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg har delt min def op i en masse if then linier i starten,
> og så det der skal gøres står i bunden af deffen, ellers kan
> jeg ikke overskue det, og det gør deffen væsentlig mindre.

Det er der jo egentlig noget om. Måske man skulle foretage en
lille ommøblering.

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg bliver ved med at bruge den
til indgående indlæg, men må da indrømme, at det åbner op for
en del muligheder, ser det ud til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 14:48

Henrik K Hansen skrev:

> Ja, og som jeg skrev i netikette gruppen, det tager ikke mange
> øjeblikke at sætte det op, så bare sig til hvis du vil bruge det.

Hmm, det lyder godt nok fristende, for selvom jeg nu har fået tonet
de åndssvage signaturer ned til næsten samme farve som baggrunden,
er de alligevel det første jeg får øje på.

Som det ser ud pt., så ligger MorVer på port 3119, men den skal vel
så pilles helt ud?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 28-06-04 23:09

On Mon, 28 Jun 2004 23:59:12 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Genialt og tak.

Velbekomme. Men det faktisk Henrik du skal takke.

> En ting jeg ikke fatter lige nu er, at hvis jeg går udenom MorVer,
> så indsætter KorrNews ikke min - Ignore - i testgrupper.

Ja det lyder mærkeligt. Men her klarer Dialog den sag:

http://home19.inet.tele.dk/carl/Capture.png

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 29-06-04 18:08

On Tue, 29 Jun 2004 00:27:16 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Man sidder ligefrem og bliver helt ekstatisk.

Heh, det er jo helt vanedannende, ikke

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 30-06-04 04:44

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Måske man også skulle prøve at fjerne "Mails", "Mails.in" og
> "Mails. Internal" i KorrNews, for det har man vel ikke noget
> at bruge til, når man kun bruger den til news? Det ville måske
> fjerne kaldet til den lHeader.txt

Når du ikke bruger det, bruger Korrnews heller ikke resurcer på det,
så det kan jeg ikke forestille mig.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 30-06-04 23:17

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Og det er så altså det der Spoiler char-halløj, som har fjernet
> det hele for dig?

Skjult det, ikke fjernet det.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-07-04 14:57

Thomas G. Madsen, du skrev:

> If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader)) matches
> "microsoft" then gosub OE

Nok nærmere
If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub OE

og subben skal ikke hedde OE, det navn bruger du jo et andet sted.

Du kan også whiteliste folk, det skal så være øverst i din def, nogen
nævnt ingen glemt.

If %FRA% matches "Henrik K Hansen|Jesper Harder|Dino|Carl Drud" _
or %FRA% matches "Rudi Stegen|Kaj Svenningsen" Then quit

--
Henrik

Fra : Carl Drud

Dato : 04-07-04 13:30

On Sun, 04 Jul 2004 14:06:54 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Kan den mon modificeres, så den også vil tage sig af et indlæg som
> dette: <news:40e7f084$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, eller
> så bliver det måske for kompliceret?

Mit umiddelbare gæt ville være at ændre: "for %w% = 1 to 2" til "for
%w% = 1 to 4". Jeg tror bare at det kommer til at tage længere tid at
behandle indlæggene. Så er det, om det er det værd.

Mon ikke Henrik kan be/afkræfte ovenstående.

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 04-07-04 16:27

Carl Drud, du skrev:

> [...]
> behandle indlæggene. Så er det, om det er det værd.
>
> Mon ikke Henrik kan be/afkræfte ovenstående.

Det er ikke nok, og det sker så sjældent at jeg ikke vil bruge CPU tid
på det.

--
Henrik

Fra : Carl Drud

Dato : 04-07-04 17:17

On Sun, 04 Jul 2004 17:26:45 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> Det er ikke nok,

Det anede mig nok

> og det sker så sjældent at jeg ikke vil bruge CPU tid på det.

Enig.

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 04-07-04 19:15

On Sun, 04 Jul 2004 20:05:26 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Og den kan også resultere i mere eller mindre kaos:

Det er: "..." der gør det.

> Indrømmet; citatteknikken er elendig eller rettere ikke til stede,
> men alligevel. Det var nok bedre, at KorrNews slet ikke pillede
> ved sådan et indlæg.

Det er ikke 100%, men jeg kan sagtens leve med evt. at "miste" den slags
indlæg.

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 04-07-04 19:26

Carl Drud, du skrev:

> Det er ikke 100%, men jeg kan sagtens leve med evt. at "miste" den slags
> indlæg.

Subscribe, hvis man skulle til at tage højde for alverdens ting, så
blev man jo aldrig færdig med at hente news.

--
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 16:20

Henrik K Hansen skrev:

> Nej, det behøver du ikke.

Okay.
Så skal det dæleme prøves. Hvordan får jeg indkomne indlæg til
at ryge igennem KorrNews? Det kan jeg ikke rigtig gennemskue.

Som det ser ud lige nu, bliver KorrNews "kaldt" inde i Hamsters
Automatisering > Hændelser > Udgående News > Start program.
Skal man så bare gøre det samme under Indkommende news (NNTP) ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 29-06-04 19:38

On Tue, 29 Jun 2004 00:19:50 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Tja, man må jo nok hellere indrømme at den Dialog har en del
> smarte funktioner.

Bl.a. kan man slette subject og skrive nyt, så indsætter den selv
(Was:Gl.emne) bagefter det nye.

Men aut. valg af tegnsæt er en fornøjelse.

> Det var svært at skifte fra OE til Xnews, men det bliver sikkert
> endnu sværere at skifte fra Xnews til noget helt tredje.

Den kan anbefales.

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-07-04 04:41

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Nå okay. Det er jo også fint nok, men kan du så også få den til at
> genkende forkerte sigseps. Altså noget ala Xnews' SigDashRegex ?

Nej, der er kun Handle OE signature delimiters, Ja Nej.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-07-04 16:16

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Så skal der vel heller ikke stå 'then gosub OE' i If-linien?

Godt gættet

> Kan man kalde sådan en gosub hvad man vil?

Ja, men ingen mellemrum.

> Det er ikke så ringe med en hvidvaskning. :)

Bare rolig Madsen, du er også på.

--
Henrik

Fra : Carl Drud

Dato : 04-07-04 14:05

On Sun, 04 Jul 2004 14:36:58 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Det har du sikkert ret i. Det er jo godt nok heller ikke indlæg
> man ser mange af.

Ja, det er sjældent. Ydermere kan der være variationer som def'fen
alligevel ikke ville fange.

> Faktisk har jeg den del af min News-in.def
> mistænkt for at være den der tager længst tid at behandle, uden
> dog at vide det med sikkerhed, så jeg har overvejet helt at
> fjerne den.

Det er en af de tunge. Du kan jo prøve at deaktivere den midlertidigt og
se forskellen i hastighed.

> Egentlig er OE-indledningerne ikke dem der irriterer mig mest.
> De der MicroPlanet Gravity-indledninger er i mine øjne langt
> værre. <news:MPG.1b51513ad01dbe4a98aa78@news.usenetserver.com>
> f.eks.

Absolut. Men jeg tror det er konfigurerbart:

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 04-07-04 16:25

Thomas G. Madsen, du skrev:

> De der MicroPlanet Gravity-indledninger er i mine øjne langt
> værre. <news:MPG.1b51513ad01dbe4a98aa78@news.usenetserver.com>
> f.eks.

Du kan jo se om det her er noget for dig.

If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader)) matches "gravity" then gosub Gravity

sub Gravity
for %w% = 1 to 2
If Bodyline(%w%) contains "In"
Do Replace first "says.*" with "wrote:" in Body
Delete bodyline %w%
Set header KN-was-here: yes
Endif
next
endsub

--
Henrik

Fra : Carl Drud

Dato : 05-07-04 22:04

On Mon, 05 Jul 2004 22:57:56 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Er det noget i stil med:
>
> Var %Grupper%: String = Header("Newsgroups")
> If %Grupper% matches "Adobe.*|Microsoft.*" Then quit
>
> - eller kan man ikke bruge * i den sammenhæng? Man skal vel ikke
> til at skrive hver eneste gruppe, som den ikke skal pille ved?

If Header (Newsgroups) contains "microsoft" then Quit

If Header (Newsgroups) contains "adobe" then Quit

Det er muligt en linie kan klare det: "adobe|microsoft"

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 05-07-04 22:13

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Var %Grupper%: String = Header("Newsgroups")
> If %Grupper% matches "Adobe.*|Microsoft.*" Then quit
>
> - eller kan man ikke bruge * i den sammenhæng?

Jeg har ikke prøvet, så det kan jeg ikke svare på

> Man skal vel ikke til at skrive hver eneste gruppe, som den ikke
> skal pille ved?

Begynder de med Adobe og Microsoft, hvis så er det simpleste nok.

If Header (Newsgroups) begins with "Adobe" or Header (Newsgroups) begins with "Microsoft" then quit

--
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 18:32

Henrik K Hansen skrev:

> Her er et lille uddrag af min def, du kan jo altid udvide,
> hvis du får blod på tanden.

Den virker tilsyneladende kun, hvis der ikke forekommer en
rigtig sigsep. i indlægget inden rekvalmen. Kan man mon få
den til at kvæle den uanset om der er en rigtig sigsep. eller
ej?

Den fanger f.eks. ikke: <news:2kb2irF86r7U1@uni-berlin.de>,
men den fanger: <news:2kb2nbF6oi0U1@uni-berlin.de>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-07-04 16:29

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Altså imellem If-linien og sub'en, ikke?

Nej subbens navn må ikke have mellemrum.

If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub Virus

#Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
sub virus
For %u% = Bodylines-6 to Bodylines
If Bodyline(%u%) matches "^---$" or Bodyline(%u%) matches "----==" or Bodyline(%u%) matches "http://mail.spaminspector.com" _
Delete between Last "---","^",true
Set Header X-Virus-Rekvalme-Sig-Slettet: Ja den er
Endif
Next
endsub

--
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-07-04 12:46

Henrik K Hansen skrev:

> Fanebladet Header | fjern alt, det var det.

Jeg har lige opdaget, at der var en masse flueben rundt omkring
i de forskellige faneblade med min News.in-def markeret.
Der var f.eks. flueben i 'Repair OE-comb-quoting' under Sonder-
funktionen og flueben i alle 'Optimize-indents'-kasserne. Det må
vel også være med til at sløve den yderligere?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Prometheus

Dato : 26-06-04 15:10

Thomas G. Madsen skrev:

> Hvordan skal linien med SigDashRegex se ud i Xnews.ini, hvis jeg
> gerne vil have den til at genkende --- som en signaturadskiller?
>
> Linien ser i forvejen sådan her ud: SigDashRegex=^\-\-\s?$

SigDashRegex=^\-\-\-?\s?$ - genkender: "--", "-- ", "---", "--- "

SigDashRegex=^\-\-(\-|\s)?$ - genkender: "--", "-- ", "---"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-06-04 21:44

Prometheus skrev:

> SigDashRegex=^\-\-\-?\s?$ - genkender: "--", "-- ", "---", "--- "
>
> SigDashRegex=^\-\-(\-|\s)?$ - genkender: "--", "-- ", "---"

Mange tak.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 27-06-04 09:42

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 18:56

Carl Drud skrev:

> Hvad med at kvæle det hele?

Det har du ret i. Det vil jeg prøve i stedet.

I øvrigt undrer det mig, at jeg nu ikke længere har mellemrum
imellem den sidste linie i indlægget og sigsep'en og selv på
dit indlæg, som jeg her svarer på. Jeg troede kun at KorrNews
pillede ved de indlæg, hvor det virushalløj er indsat.

Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/mellemrum.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-06-04 12:21

Henrik K Hansen skrev:

> Ja et indlæg er jo delt op i header, body og signatur.

Nå ja.

> Det burde ikke være et problem, men det er mange linier der
> skal gennemgåes i hvert indlæg.

Jeg kan også tydeligt mærke forskel fra før og nu. Det tager
noget længere tid at hente indlæg og CPU-forbruget er større,
men det er til at leve med.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-04 12:48

Henrik K Hansen skrev:

> Det burde ikke være et problem, men det er mange linier der skal
> gennemgåes i hvert indlæg.

Jeg har taget en kopi af min News-in.def, som kan ses her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/news-in_def.txt>.

Er det mon underordnet, hvilken rækkefølge linierne kommer i, eller
kan den med fordel opsættes på en anden måde for at forbedre ydelsen?

Hvilke linier tror I trækker fleste tænder ud af systemet, for jeg
må da godt nok indrømme, at ydelsen er faldet en del siden den er
begyndt at tjekke indgående indlæg også. Det mest irriterende er,
at det ofte resulterer i et timeglas som markør, når Hamster
arbejder fordi den typisk starter 5-6 stk. ONLY_KN.EXE på én gang.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-07-04 17:21

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Nå okay, men skal mellemrummet imellem If Lower og #Antivirus være
> der, som her:

Nej.

> Hvorfor ikke bare skrive det sådan her:

> Uanset hvad, vil den vel springe over subben, hvis X-newsreader ikke
> matcher microsoft?

Det har du ret i.

Jeg har delt min def op i en masse if then linier i starten, og så det
der skal gøres står i bunden af deffen, ellers kan jeg ikke overskue
det, og det gør deffen væsentlig mindre.

Hvis du beslutter dig for at ville blive ved med at bruge Korrnews til
incoming NNTP, så er den metode imo den mest overskuelige, for man
'jeg' bliver jo ved med at finde på nye ting man kan manipulere.

--
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-07-04 18:19

He-he. Se: <news:ccmq1o.3pg.1@tgm.dyndns.dk> :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-06-04 13:40

Thomas G. Madsen, du skrev:

> [...]
> Min tålmodighed er ret lav på det punkt desværre.

Havde det ikke været for Hamster, KorrNews og 40tude Dialog, så havde

4e1baf480ab8a75c35ef615fe2cd249e

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 22:20

Carl Drud skrev:

> Selfølgelig ment som et supplement til den anden, men det
> regnede du vel også med

Jow, jow. :)

> Jeg har på "Body I" fanebladet i KN både i indkommende og
> udgående news sat hak i "Add empty line before signature".

Det var lige præcis den jeg manglede under min nye News.in.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-06-04 14:29

Thomas G. Madsen, du skrev:

> [...]

Ja, og som jeg skrev i netikette gruppen, det tager ikke mange
øjeblikke at sætte det op, så bare sig til hvis du vil bruge det.

c5d62ac5717055ccccf86ba9bc3f76fc

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 22:38

Carl Drud skrev:

> #Folk der citerer 39 linier eller mere og skriver enig

For dælen da! Det ender jo faktisk med, at jeg kan undvære MorVer.
Det ville egentlig heller ikke gøre mig noget, for så er der da et
program mindre i Start-menuen og på joblisten. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-06-04 12:21

Carl Drud skrev:

> #Folk der citerer 39 linier eller mere og skriver enig

Hmm, det undrer mig, hvis den kører uden problemer hos dig,
for jeg får denne:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/mega_fehler.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-06-04 19:46

Henrik K Hansen skrev:

> Helt sikkert, jeg vil ikke undvære det, selvom det sløver min
> 350Mhz en del.

Jeg har valgt at flytte KorrNews over på CPU 1, så CPU 0 er fri
til andre ting. Det hjalp gevaldigt, men jeg får altså nogle sære
meddelelser fra KorrNews engang imellem.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-06-04 21:28

Henrik K Hansen skrev:

> Det du skrev om at KorrNews ikke fanger den, hvis den
> virusrekvalme kommer efter sigseppen, har du et link til
> indlæg hvor rekvalmen er under sigseppen, 'Dine testindlæg
> tæller ikke med '

Jeg har vist overset ovenstående i første omgang, men den
slags indlæg er ret almindelige, så vidt jeg lige kan se.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-04 14:33

Henrik K Hansen skrev:

> Ryk signatur fjerneren op over Rekvalme dræberen.

Done.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-06-04 15:29

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Som det ser ud pt., så ligger MorVer på port 3119, men den skal vel
> så pilles helt ud?

Nej, det behøver du ikke.

--
Henrik
7d980f2ec18367a59479d90f18c8d4a9

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 22:59

Carl Drud skrev:

> #Fjerner "msg.id fra OE indlæg

Genialt og tak.

En ting jeg ikke fatter lige nu er, at hvis jeg går udenom MorVer,
så indsætter KorrNews ikke min - Ignore - i testgrupper. Det forstår
jeg ikke en meter af, men vil lige teste videre, for det kan da ikke
passe...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 23:11

Thomas G. Madsen skrev:

> En ting jeg ikke fatter lige nu er, at hvis jeg går udenom
> MorVer, så indsætter KorrNews ikke min - Ignore - i
> testgrupper.

Nå, der skulle åbenbart bare møbleres lidt om i News-out.def.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 23:27

Carl Drud skrev:

> Heh, Henrik fik mig overbevist. KN rules.

Ja og manden har jo ret!
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/afkortet.png>.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-06-04 14:08

Henrik K Hansen skrev:

> Var %FRA%: String = Header("From")

Tak.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-06-04 23:36

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg tror det sker når der kommer en hel stak artikler lige
> efter hinanden, hvor der skal manipuleres en hel del, så kan
> Korrnews ikke følge med.

Det sære er, at jeg indtil nu kun har set det i forbindelse
med genstart af computeren, hvor der typisk kommer tre eller
fire af den slags dialogbokse lige i rap, når Hamster begynder
at suge, så det kan godt være, at KorrNews har for meget at
lave.

Måske man også skulle prøve at fjerne "Mails", "Mails.in" og
"Mails. Internal" i KorrNews, for det har man vel ikke noget
at bruge til, når man kun bruger den til news? Det ville måske
fjerne kaldet til den lHeader.txt, men hvad ved jeg.

> Spoiler char er ellers en god ting, udvikler han stadig på
> den.

Det tror jeg ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-06-04 00:46

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det tror jeg ikke.

Han har jo selv skrevet, at han ikke kan komme i tanke om flere reelle
forbedringer, der kan stoppes ind i den aktuelle "grundudgave".

Skal der ske betydende forbedringer, skal han starte med at skrive en
helt ny fra bunden, hvilket han dengang (for vist 1½ års tid siden
eller mere) ikke formodede at gøre. (Dog afviste han ikke blankt, han
måske engang kunne finde på det, men sidde og vente skulle man ikke).

Men, men... *Hvis* det kan tilføjes den aktuelle, og han kan se nogen
ide i at at gøre det, vil jeg bestemt ikke afvise, du kunne lokke ham
til det. Faktisk tror jeg nærmere, det ville være sandsynligt, han
gjorde det. *Hvis* altså det kan proppes ind i den nuværende
grundudgave.

Prøv evt. at tage emnet op i news.software.readers, hvis du gerne så
det. Andre vil måske også gerne have det, og jeg er ret sikker på, han
stadig følger gruppen men blot er yderst tilbageholdende med at skrive
i den. (Hvilket man fint forstår, da ét indlæg hurtigt ville skabe en
trommeild af anmodninger om dit, dat og dut).

Han har heller ikke noget imod private mails. Men det er mest rimeligt
først at lave lidt debat i gruppen. Også for at se om nogle evt. på
forhånd kan afvise, det kan proppes på.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-06-04 22:57

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-04 14:47

Henrik K Hansen skrev:

> Det er vel kun noget OE gejl?

Ja, det er det vel egentlig.

> Så du kunne jo nøjes med at tjekke OE indlæg, det vil også
> speede det op.

Hmm, hvordan gør jeg det? Skal man så bare smide noget i retning af
det her ind foran:

If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader)) matches
"microsoft" then gosub OE

sub OE
For %u% = Bodylines-6 to Bodylines
Osv.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 13:07

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 19:05

Carl Drud skrev:

> [...]

| undtagelse,
| og det er at nogle 1 af portene køre ups 1.0....

Bliver til:

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-06-04 16:52

Thomas G. Madsen, du skrev:

> [...]

> Automatisering > Hændelser > Udgående News > Start program.
> Skal man så bare gøre det samme under Indkommende news (NNTP) ?

Ja, lav en def og kald den f.eks newstumlinger , start Korrnews og
lav en new kald den f.eks newsnntp.

Angiv stien til dine grupper, her er det
Message-Path: D:\Hamster\Groups
Header.Def: newstumlinger.def

Fanebladet Header | fjern alt, det var det.

Over i Hamsteren
Automatisering > Hændelser > Indkommende News >

Stien til din Korrnews
Start Program D:\Hamstertools\Korrnews4.11\ONLY_KN.EXE
Med parametre Type:newsnntp Filename:"%1"
Start type normalt

[...]

Set Header X-Virus\Newsfeed\GEEK-CODE-BLOCK\NewsCom-Sig-Slettet: Ja den er
Endif
Next

--
Henrik
f5b8afd819ffc5b30be297f9637e6de6

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-04 23:20

Carl Drud skrev:

> Velbekomme. Men det faktisk Henrik du skal takke.

Okay, men så ryger der en tak afsted til ham også. :)

> http://home19.inet.tele.dk/carl/Capture.png

Tja, man må jo nok hellere indrømme at den Dialog har en del
smarte funktioner. Jeg er bare ret sikker på, at jeg ville have
utroligt svært ved at skifte, for de fleste af Xnews' tastatur-
genveje er permanent brændt fast i knoppen på mig.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-06-04 23:34

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-04 15:16

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-04 16:16

Thomas G. Madsen skrev:

> Kan man kalde sådan en gosub hvad man vil?

Det ser ud til det.
Har prøvet med denne her og får ingen fejlmeddelelser:

#Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub Antivir
sub Antivir

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 13:37

Carl Drud skrev:

> Mit umiddelbare gæt ville være at ændre: "for %w% = 1 to 2"
> til "for %w% = 1 to 4".

Ok.

> Jeg tror bare at det kommer til at tage længere tid at
> behandle indlæggene. Så er det, om det er det værd.

Det har du sikkert ret i. Det er jo godt nok heller ikke indlæg
man ser mange af. Faktisk har jeg den del af min News-in.def

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 14:37

Carl Drud skrev:

[MicroPlanet Gravity-indledninger]

> Men jeg tror det er konfigurerbart:

Okay. Det kan måske endda være, at den trælse 'In article <message-ID>,
mailadresse says...' ikke engang er standardindstillingen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 16:45

Henrik K Hansen skrev:

> Du kan jo se om det her er noget for dig.
>
> If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader))
> matches "gravity" then gosub Gravity

Det tror jeg helt sikkert det er, og jeg vil droppe det med
<news:40e7f084$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> for du
og Carl har nok ret i, at det vil tage for meget CPU-tid.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 18:34

Henrik K Hansen skrev:

> If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader))
> matches "gravity" then gosub Gravity

Hmm, det undrer mig, hvorfor den fjerner den citerede linie i
dette indlæg: <news:MPG.1b51f922cf08fd298a931@www.adobeforums.com>.

Originalindlægget ser sådan her ud:

| ??

Gravity subben ændrer det til:

| ??

Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 19:30

Carl Drud skrev:

> Det er: "..." der gør det.

Jep.

> Det er ikke 100%, men jeg kan sagtens leve med evt. at "miste"
> den slags indlæg.

Du har ret.
Jeg tænkte bare lige "hvad hulen sker der!?", men det hjælper en hel
del på forvirringen, når man kan få newsreaderen til at vise de headere,
som KorrNews indsætter øverst i indlægget. Så ved man da i det mindste,
at det er KorrNews, som har været på spil. Det ville have været en plage
i OE, hvor man skulle trykke Ctrl + F3 for at finde ud af, om KorrNews
havde blandet sig eller ej. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-07-04 21:58

Henrik K Hansen skrev:

> If %FRA% matches "Henrik K Hansen|Jesper Harder|Dino|Carl Drud" _
> or %FRA% matches "Rudi Stegen|Kaj Svenningsen" Then quit

Hvordan får man den til at forstå, at den ikke skal pille ved
specielle grupper? Den laver for meget koks i Adobe og i Microsoft-
grupperne i mit tilfælde, så hvis man på en eller anden måde kunne
udelukke dem for behandling...

Fra : Carl Drud

Dato : 28-06-04 17:09

On Mon, 28 Jun 2004 17:19:52 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Som det ser ud lige nu, bliver KorrNews "kaldt" inde i Hamsters
> Automatisering > Hændelser > Udgående News > Start program.
> Skal man så bare gøre det samme under Indkommende news (NNTP) ?

Automatisering-->Indkommende news NNTP

Start Program: C:\din mappe hvor KN er\Only_KN.exe
med parametre: Type:newsnntp Filename:"%1"
start-type: Normalt

I KorrNews
General Settings-->New-->Name "newsnntp"

Hak i "Automatiche Funktionen anwenden"

Message-Path C:\Hamster\Groups

Header.def "newsi.def" eller et andet navn du hellere vil have.

Og så kan du evt. starte med at fylde den her ind i def'en:

Fra : Carl Drud

Dato : 28-06-04 18:40

On Mon, 28 Jun 2004 19:32:24 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Den virker tilsyneladende kun, hvis der ikke forekommer en
> rigtig sigsep. i indlægget inden rekvalmen. Kan man mon få
> den til at kvæle den uanset om der er en rigtig sigsep. eller
> ej?

Hvad med at kvæle det hele?

Smid den her ind. Den dræber signaturer over 4 linier:

If Siglines >4
Set Header X-Sig-Slettet: Ja %Str(Siglines)% Linier
Delete sig
Endif

eller du kan ændre den til 5 måske.

Carl

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 18:04

Henrik K Hansen skrev:

> Ufatteligt hvis sådan en grim overflødig indledning er
> standarden.

Enig. Den kan ikke bruges til noget som helst.

Just præcis. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 18:56

Carl Drud skrev:

> Mon ikke det fordi: Indexed = In
>
> Linie 3 i def'fen: If Bodyline(%w%) contains "In"

Hmm, det er det nok. Spørgsmålet er så, om man kan undgå det og
så er vi nok igen tilbage til for meget CPU-tid. :)

Jeg tror egentlig det ville være smartest at hvidliste Adobe-
grupperne, for det er sjældent, at man ser en attributionslinie
i dem (de fleste tilgår dem via Adobes hjemmeside).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 19:30

Henrik K Hansen skrev:

> Mig undrer det ikke der står jo In

Ja, det er logisk nok, men det kunne jeg ikke lige få øje på i
kampens hede. :)

> If Bodyline(%w%) begins with "In article"

Den er nok bedre ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 28-06-04 19:04

On Mon, 28 Jun 2004 19:56:22 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> [...]

> dit indlæg, som jeg her svarer på. Jeg troede kun at KorrNews
> pillede ved de indlæg, hvor det virushalløj er indsat.

Ouch, jeg erindrer at jeg ligeledes har haft sjov med det. Jeg har på

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 19:21

Carl Drud skrev:

> Hvad med at bruge "Says" i stedet for "In".

Det var måske en mulighed. Man må vel også kunne sørge for, at
det kun gælder for In og ikke Indexed, skulle man tro. Altså noget
alla Hamsters {\b \b} rundt om ordet for at sørge for, at det skal
være præcis det ord.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 28-06-04 22:31

On Mon, 28 Jun 2004 23:19:33 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Det var lige præcis den jeg manglede under min nye News.in.

Lidt mere til din nye def:

#Folk der citerer 39 linier eller mere og skriver enig

If Header(References) > ""
If Bodylines > 39
Set %Quoted% = Str(matchedLines('^>'))
Set %Own% = Str(matchedLines('^[^>]'))
If Val(%Own%) < 6 Then Set Header X-Megaquoter: %FRA% citerede %Quoted% linier, men skrev selv kun %Own% linier
endif
endif

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 28-06-04 22:48

On Mon, 28 Jun 2004 23:37:32 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> For dælen da! Det ender jo faktisk med, at jeg kan undvære MorVer.

Heh, Henrik fik mig overbevist. KN rules.

En mere til def'en hvis det har interesse:

#Fjerner "msg.id fra OE indlæg

If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub OE

sub OE
for %w% = 1 to 2
If Bodyline(%w%) contains "..."
Do Replace first "skrev.*" with "skrev:" in Body
Do Replace first "wrote.*" with "wrote:" in Body
Delete bodyline %w%
Set header X-KorrNews-Manipulation: Indledning afkortet.
Endif
next
endsub

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-06-04 04:47

Thomas G. Madsen, du skrev:

> [...]

> sigsep. eller ej?

Det burde ikke være et problem, men det er mange linier der skal

79e73022a5089369d9928dbed4bf60e8

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-04 11:38

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-04 16:20

Henrik K Hansen skrev:

> Ja, men ingen mellemrum.

Altså imellem If-linien og sub'en, ikke?

> Bare rolig Madsen, du er også på.

Så er jeg mere rolig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-07-04 22:18

Henrik K Hansen skrev:

> Begynder de med Adobe og Microsoft, hvis så er det simpleste
> nok.

[..]

De begynder alle med Adobe og Microsoft ja.
Tak igen igen til dig og Carl.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-06-04 13:46

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hmm, det undrer mig, hvis den kører uden problemer hos dig,
> for jeg får denne:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/mega_fehler.png>.

Korrnews skal vide hvem fra er, så smid denne linie ind øverst i din
def.

Var %FRA%: String = Header("From")

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-06-04 14:29

Thomas G. Madsen, du skrev:

> [...]

kommer efter sigseppen, har du et link til indlæg hvor rekvalmen er
under sigseppen, 'Dine testindlæg tæller ikke med '

Her smider jeg en spoiler char ind, hvis siggen er >4 linier, så
bliver signaturen usynlig. Du må se om du kan få programmøren af xnews

a063ad3ac39e283248e6c24909f6e1cc

Fra : Carl Drud

Dato : 29-06-04 18:08

On Tue, 29 Jun 2004 13:21:26 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Hmm, det undrer mig, hvis den kører uden problemer hos dig,
> for jeg får denne:

Jeg beklager jeg ikke fik det hele med, men jeg ser du har fået
kvalificeret hjælp

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-07-04 14:06

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-04 16:43

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 04-07-04 17:06

Fra : Carl Drud

Dato : 04-07-04 17:17

On Sun, 04 Jul 2004 18:06:11 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> Underligt, først en manuel indledning og så en automatisk. Lidt i stil
> med dem der først har en manuel signatur og så en automatisk.

Visse vasse, det er et personligt præg på meddelelsen

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 04-07-04 18:41

Fra : Carl Drud

Dato : 04-07-04 19:10

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 04-07-04 19:15

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hmm, det undrer mig, hvorfor den fjerner den citerede linie i
> dette indlæg: <news:MPG.1b51f922cf08fd298a931@www.adobeforums.com>.
>
> Originalindlægget ser sådan her ud:

Mig undrer det ikke der står jo In

Min fejl, jeg burde havde skrevet at jeg ikke havde testet det, da jeg
ikke selv bruger det.

Her er så en anden, heller ikke testet, prøv om den er bedre.

sub Gravity
for %w% = 1 to 2
If Bodyline(%w%) begins with "In article"
Do Replace first "In article <.*>," with "" in Body
Do Replace first "says..." with "" in Body
Set header KN-was-here: yes
Endif
next
endsub

Fra : Carl Drud

Dato : 04-07-04 19:25

On Sun, 04 Jul 2004 20:21:24 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Det var måske en mulighed. Man må vel også kunne sørge for, at
> det kun gælder for In og ikke Indexed, skulle man tro.

Så begynder det at koste CPU tid tror jeg. Men jeg ser Henrik har postet
en ny version til dig.

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 09-07-04 17:21

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]

citater så slå det bare fra.

> Det må
> vel også være med til at sløve den yderligere?

Jo, men jeg synes ikke der er den store forskel.

Carl