Vægt af campingvogn
Fra : Ole Larsen

Dato : 26-06-04 10:11

Hej NG
Jeg har netop gjort en synes jeg uhyggelig opdagelse.
Efter at have tøm vor CV for alt løst udstyr har jeg haft den på en vægt som
viste 800kg.
Da registreringsattesten viser egenvægt 600kg og totalvægt 850 levner det
ikke ret meget til
forskelligt tilbehør.
Det skal lige nævnes at vognen er en ældre sag fra 78.
Er der nogen,der har et bud på, hvordan der kan være så stor forskel i den
vægt der står på
attesten og den virkelige egenvægt.Jeg er klar over at køleskab og gasovn
sikkert ikke blev vejet med i sin tid
men vi taler jo her om 200kg.
Er der nogen der har en ide om CV en evt. kan vejes op, så vi kan læsse mere
på den.

Mvh
Ole Larsen

Fra : phk

Dato : 26-06-04 12:50

"Ole Larsen" <someone@sa-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG

> Er der nogen der har en ide om CV en evt. kan vejes op, så vi kan læsse
mere
> på den.

Ind under den og se om det evt. står på akslen hvor meget den må bære.
Det har det gjort på mine ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-06-04 13:16

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> Ind under den og se om det evt. står på akslen hvor meget den må bære.
> Det har det gjort på mine ..
> Per, Esbjerg

Hej Per
Tak for tippet.Jeg røg straks ud under vognen, men desværre står der på
akslen
at det tilladte akseltryk er 850kg.Så der er nok ikke noget at hente ad den
vej.
Jeg tror jeg vil prøve at få CV'en vejet igen et andet sted.
Det kan ikke være rigtigt at egenvægten er 800kg når den tilladte totalvægt
er 850kg.
Mvh
Ole Larsen

Fra : phk

Dato : 26-06-04 15:36

> [...]
> akslen
> at det tilladte akseltryk er 850kg.Så der er nok ikke noget at hente ad

Nej, desværre ikke.

> Jeg tror jeg vil prøve at få CV'en vejet igen et andet sted.

Hvor har du fået den vejet? Lossepladser m.m. plejer at veje rimeligt
præcis.

> Det kan ikke være rigtigt at egenvægten er 800kg når den tilladte
totalvægt
> er 850kg.

Måske er din campingvogn i sin tid vejet uden en masse udstyr, f.eks.
gasflaske, køleskab m.m. Desuden suger en campingvogn en masse fugt -
hvordan ser f.eks.bunden ud?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-06-04 17:53

Hej Per

> Hvor har du fået den vejet? Lossepladser m.m. plejer at veje rimeligt
> præcis.

Jeg har fået den vejet på lossepladsen.
Måske skulle jeg have ladet den blive der!-)

> Måske er din campingvogn i sin tid vejet uden en masse udstyr, f.eks.
> gasflaske, køleskab m.m. Desuden suger en campingvogn en masse fugt -
> hvordan ser f.eks.bunden ud?

Det eneste ekstra udstyr der var på vognen, da den blev vejet
var køleskab,Truma ovn og reservehjul.
I følge registreringsattesten skulle egenvægten være 600kg.
Disse tre ting skulle så udgøre forskellen (800-600)=200kg
Det kan ikke være rigtigt;de vejer vel højest 60-65kg tilsammen.
Vognen har, iden vi købte,den stået inde om vinteren.Vi har lige
hentet den fra vinterhi så alt, også bunden, er fint og tørt.
Så jeg tror nu alligevel,at jeg må prøve at få den vejet igen p.g.a.
den store forskel,der er på egenvægten i registreringsattesten
og den faktiske egenvægt.
Endelig kan det jo også være at importøren i sin tid har snydt,for
at få det til at se ud,som om vognen kan læsse mere,end det rent
faktisk er tilfældet.

I øvrigt er det vores mening at købe ny vogn til næste år.
En Knaus eller en Adria.
Er du leveringsdygtig i forhandleradresser i Nordtyskland?

Mvh
Ole

Fra : phk

Dato : 26-06-04 20:44

> Hej Per
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> Jeg har fået den vejet på lossepladsen.
> Måske skulle jeg have ladet den blive der!-)

I Esbjerg har de både statsvejer og losseplads - de vejer rimeligt ens
(plus minus de 20 kg´s intervaller de vejer i.

> Så jeg tror nu alligevel,at jeg må prøve at få den vejet igen p.g.a.
> den store forskel,der er på egenvægten i registreringsattesten
> og den faktiske egenvægt.

Jeg tror desværre ikke det hjælper dig noget.

> I øvrigt er det vores mening at købe ny vogn til næste år.
> En Knaus eller en Adria.
> Er du leveringsdygtig i forhandleradresser i Nordtyskland?

Jeg foreslår du gjorde som jeg gjorde i sin tid - slår op på respektive
mærker og finder deres adresser under händler. Det er ikke nødendigvis
billigst tæt på grænsen. Jeg købte syd for Kiel i sin tid, men han har ikke
Knaus mere.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Yderholm

Dato : 28-06-04 14:08

Fra : Lars Yderholm

Dato : 28-06-04 14:15

Hej Ole
Jeg har fornylig opdaget det samme med vores campingvogn, som er
en nyere sag fra 1998, og jeg har derfor være igennem en længere
snak med forhandler og importør. Du skal ind under vognen og
kigge. På akslen sidder et lille skilt, hvor der står hvor meget
akslen må bære. Selvom vognens egenvægt er 600 kg. er det ikke
umuligt der står et højere tal på akslen. Hvis det viser sig at
være tilfældet, kan du få den vejet op. Akslen på vores vogn kunne
tage 100 kg. mere en vognens egenvægt.
mvh
Lars

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-06-04 15:58

"Lars Yderholm" <lasse@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]

> umuligt der står et højere tal på akslen. Hvis det viser sig at
> være tilfældet, kan du få den vejet op. Akslen på vores vogn kunne

Hej Lars
Det har jeg prøvet.
Desværre står der 850kg på akslen, så den vej er der ikke noget at gøre.
Det der undrer mig er, at der kan stå 600kg på reg.att., når den virkelige
vægt er 800kg.Man skulle jo tro,at sådan noget bliver kontrolleret,
når vognen bliver typegodkendt, så man kan stole på tallene.
En vis forskel vil der altid være,men 200kg!!!!!

Mvh
Ole

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-06-04 17:31

> [...]
> ikke ret meget til
> forskelligt tilbehør.
> Det skal lige nævnes at vognen er en ældre sag fra 78.

En vogn kan godt suge 100 kg eller mere fugt gennem så mange år.
en anden ting var den gang blev vognene tømt for indventar køleskab hynder
ja alt hvad der kunne komme ud blev taget ud.

Hilsen Jørgen

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-06-04 20:21

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> wrote in message

> [...]
> en anden ting var den gang blev vognene tømt for indventar køleskab hynder
> ja alt hvad der kunne komme ud blev taget ud.

Hej Jørgen
Vognen står inde hele vinteren så 100kg fugt den må du lidt længere
ind i byen med.Jeg har endnu ikke set ål i vognen.
Alt inventar er skruet fast udvendig fra så det kan ikke fjernes.
Køleskab,ovn og reservehjul vejer max. 50kg.
Så der er langt til de 200kg.
Mvh
Ole

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-06-04 20:37

> [...]
> Alt inventar er skruet fast udvendig fra så det kan ikke fjernes.
> Køleskab,ovn og reservehjul vejer max. 50kg.

Nu er der også meget mere fugt i varm luft end i koldt, men ok det var mit
bud.
26 år er også lang tid til at trække fugten langsomt ind, og det ret normalt
iht. en camping reperatør jeg kommer hos.

Hilsen Jørgen