Falafel
Fra : Peter

Dato : 26-06-04 07:55

Hej

Er der nogen der ligger inde med en god opskrift på falafel?.

Jeg har eksperimenteret en del med humus og er efterhånden nået frem til en
opskrift der smager autentisk.
Den ægte falafelsmag kan jeg desværre ikke rigtig ramme.

Hilsen Peter

Fra : Peter Westh

Dato : 26-06-04 08:59

Efter hukommelsen, det er nogen tid siden:

1/2 kg kikærter - udblødes natten over og køres i kødhakkeren eller
foodprocessoren med:

3 spsk Spidskommen (friskstødt)
1 spsk Koriander (friskstødt)
2 store løg
Et helt hvidløg (omkr 12 fed) eller mere
Et bundt persille (eller en blanding af persille og frisk koriander)
1 tks sort peber eller efter smag
Salt

Farsen hviler derefter ved stuetemperatur 10-12 timer. Har man kun et par
timer eller tre, kan man tilsætte en anelse bagegær til farsen (dette sidste
har jeg ikke prøvet).

Formes til falafler og frituresteges (en wok er praktisk). Her kan man ikke
spare på fedtet.

MVH

Peter

Fra : Peter

Dato : 26-06-04 18:49

Tak
Den opskrift glæder jeg mig til at prøve.

Peter